Black Hat SEO Eksiksiz Kılavuz v1 (TR’DE İLK VE TEK Eğitim)

Vakit kaybetmeden direkt konuya hızlı bir giriş yapmak istiyoruz. Siyah şapka seo eğitimimiz başladı, parça parça yayınlanacaktır…

Güncellenmiş Anahtar Kelime Araştırması:

Google’un devamlı algoritma güncellemeleri yayınlaması ilk olarak anahtar kelime araştırmasını daha karmaşık hale getirdi. İlk sayfada yer alan web sitelerinde aramamız gereken birkaç şey var:

  1.  Düşük DA/PA : Hedeflemek istediğimiz herhangi bir anahtar kelime için ilk sayfada yer alan web sitelerin Domain ve Sayfa Otoritesi. Bu işi kolaylaştırmak için MozBar Chrome SEO Toolbar aracını kullanabilirsiniz.
  2.  Geri bağlantılar ve RD (yönlendiren alan adları): Sıralamada yer alan sayfanın, ideal olarak toplamda 10’den az geri bağlantıya sahip olmasını hedefliyoruz.
  3.  Sayfa içi SEO ile ilgili sorunlar: Rakip siteleri ve içerik sorunlarına örnek için bu başlığın alt kısmındaki rekabet araştırmasına bakın.
  4.  Genel içerik kalitesi ve sıralanan makalenin/içeriğinin uzunluğu: Dilbilgisi, imla ve yazım hataları, içerikte bulunan yanlışlar ve sorunlar. Hesaplama.net web sitesinin Kelime Sayısı Hesaplama online aracını kullanın.
  5.  Arayanların niyeti: Bu başlık en önemli konuların başında geliyor, arama amacı / niyeti. Kendinize ilgili anahtar kelimenin neden arandığını sormanız ve yanıtlamanız gerekecek. İlk sayfada listelenen sitelere bakarak kopya çekebilirsiniz. Siz bu anahtar kelimeyi arıyor olsaydınız tam olarak nasıl bir sayfa görmek isterdiniz? Görsel odaklı, güncel bilgilerin olduğu, video ağırlıklı veya en iyiler listesi etc.

Şimdi MozBar’ı kurduğunuza göre Google’da hedeflediğiniz anahtar kelimeyi aratıyorsunuz. DA / PA kısmına, geri bağlantı sayısına odaklanın. Bu tabloda 200’den fazla geri bağlantı, DA – PA değerlerinin 40 üstü olduğu web siteler görüyorsanız işiniz çok zor diyebiliriz.

Bu noktada uzun kuyruklu anahtar kelimelere odaklanmayı deneyebiliriz. Hem ticari aramaları ve dönüşüm oranı yüksek anahtar kelimeleri hedefleyeceğiz hem de rekabetten az da olsa kaçınacağız. Anahtar kelimenizi https://ahrefs.com/keyword-generator  Ahrefs’in ücretsiz anahtar kelime oluşturma aracına benimle birlikte girin!

Ben bu örnekte “Psikolog” anahtar kelimesi üzerinden gideceğim.

Ahrefs Anahtar Kelime Oluşturma Aracı

Ankara Psikolog ve Antalya Psikolog kelimelerin KD (Keyword Difficulty – Anahtar Kelime Zorluğu) görselde Easy (Kolay) olarak gözüküyor. Medium ve Hard olanları atlamanız gerekecek. Yani bulunduğunuz il + psikolog kelimesini hedeflemeniz mantıklı bir yaklaşım gibi duruyor. Böylece “Psikolog” kelimesinde de yine şansımızı deneme imkanınız olacak.

Anahtar kelimeyi tekrar Google’ladıktan sonra 3-5 backlink’e sahip DA – PA değeri 30’dan düşük web sitelerini göreceksiniz.

İlk 4 sırada yer alırsanız bu anahtar kelimeden güzel bir pay alabilirsiniz. Çünkü SERP sonuçlarında ortalama tıklama oranları şu şekilde:

  • #1 Sıra = %33
  • #2 Sıra = %18
  • #3 Sıra = %12
  • #4 Sıra = %10
  • #5 Sıra = %7
  • #6 Sıra = %5
  • #7 Sıra = %4

Bu değerler ~ yaklaşık değerlerdir ve SERP sonuçlarındaki reklam, görsel pack, harita gibi sonuçların listelenmesine bağlı olarak daha da düşebilir.

Bilgi ve soru ile ilgili arama sorguları için Google Search Console operatörü:

Aşağıda vereceğimiz operatörün/komutun bize göstereceği şey, GSC’de görünmeyen gizli hazine anahtar kelimeleri keşfetmemize olanak sağlamasıdır. Bu anahtar kelimelerden bir şekilde gösterim aldığımızın ve içerikleri iyileştirmemiz gerektiğinin sonucuna varacağız.

Kod:
^(kim|nedir|nerede|neden|nasıl|ne|zaman|hangi|niye|niçin|yaparım|değildir|olunur|yarar|sağlar|yapar|olacak|eğer|var|yok|mi|mı|mu|mü|kadar|değil)[" "]

  • GSC (Google Search Console) gidin ve Performans altındaki “arama sonuçları” sekmesine gidin.
  • Buradan + Filtre ekle diyerek sorgu diyin.  Sorgu filtresini  “şunu içeren sorgular” dan “Özel (regex)” olarak değiştirin.
  • Yukarıda paylaştığımız kodu buraya yapıştırın.
  • Bu sorgu bize kısa bilgiler oluşturabileceğimiz harika sorulara ulaşmamızı sağlayacak.
  • Dışa aktar diyip Excel formatında bilgisayarınıza indirin.
  • Ardından azalan gösterimlere göre sıralayın ve insanların aradığı ancak içerikte yer vermediğiniz soruların bir listesini almak için TO’ya göre filtreleyin. (%TO = %0 olacak şekilde ve 20’den yüksek serp pozisyonları için)
  • Bu soruları ilgili makalenizde kullanıp, kısaca cevaplayın.

Anahtar kelime yoğunluğunda (keyword density) altın oran için şu yazıyı okumanızı tavsiye ederim! Eskiden sıkça kullandığımız bir terim olmasına rağmen hala güncel olarak geçerliliği var…

Yapay Zeka Tarafından Oluşturulan İçerik:

Çoğunuzun bildiği gibi yapay zeka tarafından oluşturulan içerik şu sıralar gündemde olan bir konu ve Google’ın bunu tespit edip edemediği halen tartışılıyor.

Şu bir gerçek ki yapay zekanın size verdiği metni düzenlemeden birebir paylaşırsanız; gelecekteki bir güncellemede Google eninde sonunda sizi cezalandıracak. (bknz. sıkça yapılan faydalı içerik güncellemeleri)

AI çıktısının okunabilirliğini tekrar gözden geçirin. Sanki bir insan yazmış gibi okunması gerekiyor; bu noktada tabii promptlar büyük önem taşıyor.

Düşük cümleleleri yeniden yazın ve bazı paragrafları yeniden yapılandırın. Hatta tekrarlayan gereksiz metinleri silmekten korkmayın! Metninizi, Word’e veya Google dökümanlara yapıştırarak imlâ + yazım denetimi yapabilirsiniz. İngilizce dilindeki içeriklerde Grammarly yardımınıza koşacaktır.

– Doğruluk kontrolü
Tuhaf cümleler ve anormallikler dışında, yanlış bilgiler ve ifadeler, bu içeriğin bir yapay zeka tarafından yazılıp yazılmadığına dair bir numaralı ipucudur. Yapay zeka, bazı konularda sırf cevap verebilmek için gerçeklikten uzak şekilde uydurmayı çok sever.

– İntihal kontrolü
AI oluşturucudan makalenizi aldıktan sonra bir intihal denetleme aracı ile kontrol edin. Bu durum, yayınladığınız her içerik için geçerlidir. En çok kullanılan modern intihal denetleyiciler şunlardır;

1. https://www.copyscape.com

2. https://www.quetext.com

3. https://www.kopyakontrol.com  (Yerli Yapım!)

En İyi AI İçerik Oluşturucular -:

  • Jasper
  • Rytr
  • WordHero
  • Writesonic
  • Copy AI

Bunun haricinde size güzel haberlerimiz var! Düşük rekabetin olduğu anahtar kelimelerde salt bir yapay zeka çıktısı bile çok iyi işler çıkartıyor!

Anahtar Kelime Araştırması:

https://ads.google.com/home/tools/keyword-planner/ – Google Anahtar Kelime Planlayıcı
https://www.ahrefs.com/keyword-generator – Ahrefs Anahtar Kelime Oluşturucu
https://www.ahrefs.com/keyword-difficulty – Ahrefs Anahtar Kelime Zorluk Kontrolü
https://www.ahrefs.com/keyword-rank-checker – Ahrefs Anahtar Kelime Sıralaması Denetleyicisi
https://www.ahrefs.com/website-authority-checker – Ahrefs Web Sitesi Yetki Denetleyicisi
https://www.semrush.com/analytics/keywordoverview – SEMRush Anahtar Kelimeye Genel Bakış
https://www.semrush.com/analytics/keywordmagic/start – SEMRush Anahtar Kelime Magic
https://answerthepublic.com/ – AnswerThePublic
https://trends.google.com/trends/?geo=US – Google Trendler
https://keywordtool.io/ – Anahtar Kelime Aracı
https://kwfinder.com/ – Anahtar KelimeFinder
https://moz.com/products/pro/seo-toolbar – MOZ SEO Araç Çubuğu
https://surferseo.com/keyword-surfer-extension/ – Surfer SEO tarayıcı uzantısı

Web Site Denetimi:

https://search.google.com/search-console/about – Google Arama Konsolu
https://www.ahrefs.com/website-authority-checker – Ahrefs Web Sitesi Yetki Denetleyicisi
https://www.semrush.com/siteaudit/ – SEMRush Site Denetimi
https://www.semrush.com/social-media/#tracker- SEMRush Sosyal Medya İzleyici
https://www.link-assistant.com/ – SEO PowerSuite
https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/ – Screaming Frog

Backlink Sorgulama:

https://www.link-assistant.com/seo-spyglass/features.html – SEO Spyglass
https://www.seobility.net/ – Seobility
https://www.ahrefs.com/backlink-checker – Ahrefs Backlink Denetleyicisi
https://www.semrush.com/position-tracking/ – SEMRush Konum Takip Aracı
https://www.semrush.com/listings-management/start/ – SEMRush Yerel Liste Yönetimi
https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/ – Screaming Frog.

Web 2.0:

wordpress.com
yola.com
blogger.com
cabanova.com
strikingly.com
weebly.com
wikidot.com
tumblr.com

Sosyal İmleme:

reddit.com/
pinterest.com/
stumbleupon.com
flipboard.com
plurk.com
slashdot.org
medium.com

Basın Bülteni (PR):

merchantcircle.com
uberant.com

Profil Backlink:

beezmap.com
gamesfort.net
myvidster.com
cplusplus.com
ripntale.com
cycling74.com
telldc.com

Backlink kısmı v2. Devamı Gelecek!

Bu yazı 73 defa görüntülendi.

Son Güncelleme Tarihi: 7 Aralık 2024