Google dolandırıcılığı önlemek için tesisatçı reklamlarını engelliyor

Google dolandırıcılığı önlemek için tesisatçı reklamlarını engelliyor
Google 22 Şubat’tan itibaren tesisatçı reklamlarını göstermeyecek. Bu tür reklamlar, çoğu zaman kötü niyetli şirketler tarafından su sızıntısı ya da tıkanıklık gibi akut sorunları olan kişileri dolandırmak amacıyla kötüye kullanılıyor.

Tüketiciler Derneği, dolandırıcı sıhhi tesisat şirketleri hakkında çok sayıda şikayet almaktadır. Bunlar müşterilerine basit işler için yüzlerce ya da binlerce Euro ödetmektedir. Örneğin, bir tıkanıklık açma yayı için metre başına fiyat alan tesisat şirketleri vardır.

Sahte sıhhi tesisat şirketleri genellikle hizmetlerini Google’daki reklamlar aracılığıyla sunar. Arama sonuçlarında üst sıralarda yer almak için bu sektörde teknik hileler kullanan birçok web sitesi bulunmaktadır.

Sahte şirketlerin web siteleri genellikle arama sonuçlarının en üstünde göründüğünden, akut sorunları olan tüketiciler dolandırıcıların tuzağına hızla düşmektedir. Müşteri kılığına giren Tüketici Derneği araştırmacıları da bu uygulamalarla karşılaştı.

Tüketici ve Pazar Otoritesi’nin (ACM) çağrısı üzerine Google, 22 Şubat’tan itibaren şüpheli tesisatçıların dolandırıcılıklarına karşı sert önlemler alıyor. O tarihten itibaren, arama motoru devi artık sıhhi tesisat hizmetleri için reklam kabul etmeyecek. Bu, güvenilir sıhhi tesisat şirketlerinin de artık reklam veremeyeceği anlamına geliyor.

Daha önce Google da aynı şikayetler nedeniyle çilingirlere benzer bir yasak getirmişti. Tüketiciler Derneği’ne göre, çok yüksek faturalar sunan çilingirlerle ilgili şikayetlerin sayısı daha sonra önemli ölçüde düştü.

Ayrıca Bakınız :   Microsoft ve Google şimdilik yapay zekaya yönelik artan talepten yararlanıyor
Bu yazı 49 defa görüntülendi.

Son Güncelleme Tarihi: 7 Şubat 2024