Anahtar Kelime Araştırması Nedir, Nasıl Yapılır? (Keyword Research Analiz)

Arama motoru optimizasyonu (SEO) ve arama motoru pazarlaması (SEM), çevrimiçi bir varlığa sahip olmak isteyen her işletme için çok önemli unsurlardır. Anahtar kelime araştırmasını, arama amaçlarını ve uzun kuyruklu anahtar kelimeleri anlamak, hedeflenen içeriği oluşturmak ve web sitenizi arama motorları için optimize etmek için hayati önem taşır. Doğru anahtar kelimeleri, içeriği ve harekete geçirici mesajları belirleyerek web sitenize hedeflenen trafiği çekebilir ve dönüşüm oranlarınızı artırabilirsiniz.

Bu makalede, anahtar kelime araştırmasının ne olduğunu ve SEO ve SEM için neden önemli olduğunu, ayrıca farklı arama amacı türlerini ve hedeflenen içerik oluşturmak için nasıl kullanılabileceklerini tartışıyorum. Buna ek olarak, anahtar kelime araştırmasına yaklaşımın, araştırmayı yaptığınız site veya pazar türünden nasıl etkilendiğini de tartışıyorum. Ayrıca arama amacını bulmanın önemini ve web sitenize hedeflenen trafiği çekmek için nasıl kullanılabileceklerini de tartışıyorum.

Son olarak, Google Anahtar Kelime Planlayıcı, SEMrush, Ahrefs ve Anahtar Kelime Aracı dahil olmak üzere anahtar kelime araştırması için mevcut çeşitli araçları tartışıyorum. Bu konuları anlayarak ve doğru araçları ve stratejileri kullanarak çevrimiçi varlığınızı geliştirebilir ve daha fazla hedeflenmiş trafik ve dönüşüm elde edebilirsiniz.

Anahtar Kelime Araştırması Nedir?

Anahtar Kelime Araştırması (Keyword Research), insanların ürün veya hizmetlerinizle ilgili internette bilgi bulmak için hangi anahtar kelimeleri kullandığını araştırdığınız bir süreçtir. Anahtar kelime araştırmasının amacı, web sitenizi arama motorları için optimize etmek ve hedefli pazarlama kampanyaları oluşturmak için kullanabileceğiniz ilgili hedef anahtar kelimelerin ve arama terimlerinin bir listesini oluşturmaktır.

Anahtar kelime araştırması

Bir anahtar kelime araştırması sırasında insanların hangi anahtar kelimeleri kullandığına, bu anahtar kelimelerin ne sıklıkla kullanıldığına, bu anahtar kelimelerin ne kadar rekabetçi olduğuna, hangi diğer web sitelerinin bu anahtar kelimeleri hedeflediğine ve hangi anahtar kelimelerin işletmenizle en alakalı olduğuna bakarsınız. Bu bilgilere dayanarak, SEO ve PPC kampanyalarınızda hangi anahtar kelimeleri hedeflemenin en iyisi olduğunu ve çok rekabetçi oldukları veya işletmeniz için yeterince alakalı olmadıkları için hangi anahtar kelimelerden kaçınmanız gerektiğini belirleyebilirsiniz. Bu nedenle anahtar kelime araştırması yapmak, etkili bir SEO ve pazarlama stratejisinin önemli bir parçasıdır.

Anahtar Kelime Araştırmasının Önemi

Anahtar kelime araştırması birkaç nedenden dolayı önemlidir:

  1. İnsanların ürünlerinizi veya hizmetlerinizi nasıl aradığını anlamanıza yardımcı olur: anahtar kelime araştırması yaparak, insanların ürünleriniz veya hizmetlerinizle ilgili bilgileri bulmak için kullandıkları anahtar kelimeleri ve arama terimlerini belirleyebilirsiniz. Bu, hedef kitlenizin kullandığı dil ve bilgi ararken niyetlerinin ne olduğu konusunda size fikir verecektir. Buna dayanarak, içeriğinizi hedef kitlenizin arama sorgularıyla daha iyi eşleşecek şekilde optimize edebilirsiniz.
  2. Hangi anahtar kelimelerin en alakalı olduğunu belirlemenize yardımcı olur: Anahtar kelime araştırması yaparak, hangi anahtar kelimelerin işletmenizle en alakalı olduğunu ve çok genel oldukları veya işletmeniz için yeterince alakalı olmadıkları için hangi anahtar kelimelerden kaçınmanız gerektiğini belirleyebilirsiniz. Bu, SEO çalışmalarınızı işletmeniz için en değerli olan anahtar kelimelere odaklamanıza ve en iyi sonuçları elde etmenize yardımcı olacaktır.
  3. Rakiplerinizi analiz etmenize yardımcı olur: Rakiplerinizin hangi anahtar kelimeleri kullandığını ve neleri hedeflediğini araştırarak, rakiplerinizi geride bırakmak ve daha yüksek arama motoru sıralamaları elde etmek için kendi SEO stratejinizi geliştirebilirsiniz.
  4. Etkili PPC kampanyaları oluşturmanıza yardımcı olur: Anahtar kelime araştırması yaparak, ücretli reklamcılık yoluyla reklam vermek için en uygun anahtar kelimeleri de belirleyebilirsiniz. Bu, daha yüksek dönüşüm oranları ve daha iyi yatırım getirisi ile sonuçlanan hedefli ve etkili PPC kampanyaları oluşturmanıza yardımcı olur.

Anahtar kelime araştırması, hedef kitlenize daha iyi ulaşmanıza ve işinizi büyütmenize yardımcı olacak etkili bir SEO ve pazarlama stratejisi geliştirmek için çok önemlidir.

İyi bir Anahtar Kelime Araştırmasının Potansiyel Etkisi Nedir?

Bir anahtar kelime araştırmasının web siteniz, SEO ve pazarlama çabalarınız üzerinde birçok olumlu etkisi olabilir:

  • Arama motorlarında daha iyi görünürlük: Doğru anahtar kelimeleri kullanarak web sitenizin Google gibi arama motorlarında daha iyi bulunmasını sağlayabilirsiniz. Bu, arama sonuçlarında daha yüksek bir konuma ve web sitenize daha fazla organik trafik gelmesine yol açabilir.
Arama motorlarında daha iyi görünürlük
  • Daha iyi dönüşüm: Doğru anahtar kelimeleri kullanmak web sitenizde daha yüksek bir dönüşüm oranına yol açabilir. Özellikle ürünlerinizi veya hizmetlerinizi arayan kişiler genellikle satın alma döngüsünde daha ileridedir ve dönüşüm sağlama olasılıkları daha yüksektir.
  • Daha iyi içerik: Hangi anahtar kelimelerin hedef kitlenizle alakalı olduğunu anlayarak, onların aramalarıyla eşleşen daha iyi içerikler oluşturabilirsiniz. Bu da daha yüksek etkileşime, içeriğinizin daha yüksek puan almasına ve daha fazla tekrar ziyaretçiye yol açabilir.
  • Ücretli reklamlar için daha düşük maliyetler: Hangi anahtar kelimelerin en alakalı ve değerli olduğunu bilerek daha etkili reklam verebilir ve alakasız anahtar kelimelere para harcamaktan kaçınabilirsiniz. Bu, PPC kampanyalarınızda daha iyi bir yatırım getirisi sağlayabilir.
  • Daha iyi rekabet gücü: Anahtar kelime araştırmanızı yaparak rakiplerinizin hedeflediği anahtar kelimeleri de belirleyebilir ve bu bilgileri kendi SEO stratejinizi geliştirmek için kullanabilirsiniz. Bu da daha iyi bir rekabet pozisyonu ve daha fazla pazar payı elde etmenizi sağlayabilir.

Kısacası, anahtar kelime araştırması web sitenizin çeşitli yönleri, SEO ve pazarlama çabaları üzerinde olumlu bir etkiye sahip olabilir.

Kapsamlı Anahtar Kelime Araştırması Yapın!

Anahtar kelime araştırması, arama motoru optimizasyonu (SEO) ve arama motoru pazarlamasının (SEM) önemli bir parçasıdır. Anahtar kelime araştırmasının amacı, hangi anahtar kelimelerin işletmenizle en alakalı olduğunu ve çevrimiçi varlığınızı optimize etmek ve hedef kitlenize ulaşmak için bunları nasıl kullanacağınızı belirlemektir. Etkili anahtar kelime araştırması, anahtar kelime beyin fırtınası, çevrimiçi araçların kullanılması, rekabet analizi, anahtar kelime veri analizi, ilgili anahtar kelimelerin bir listesinin oluşturulması ve bu anahtar kelimelerin içerik ve pazarlama çalışmalarınızda kullanılması gibi çeşitli adımları içerir. Bu adımları izleyerek, odaklanmanız gereken anahtar kelimeleri ve çevrimiçi varlığınızı geliştirmek, daha fazla trafik ve dönüşüm elde etmek için bunları nasıl kullanacağınızı belirleyebilirsiniz.

Adım 1: Beyin fırtınasına başlayın

Anahtar kelime araştırması yaparken beyin fırtınası yapmak önemli bir ilk adımdır. İşletmeniz ve hedef kitlenizle alakalı tüm olası anahtar kelimeleri düşünmek önemlidir. Buna hem genel anahtar kelimeler hem de uzun kuyruklu anahtar kelimeler dahildir. Geniş düşünerek ve beyin fırtınası yaparak, başka türlü aklınıza gelmeyecek anahtar kelimeler için fikirler üretebilirsiniz. Ayrıca, anahtar kelimeler üzerinde beyin fırtınası yapmak yeni içerik fikirleri keşfetmenize ve hedef kitlenizin ne aradığını daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir. Geniş bir fikir yelpazesi elde etmek için bu beyin fırtınası oturumunu iş arkadaşlarınızla veya şirketinizin dışında hedef kitlenizi temsil eden kişilerle yapmak iyi bir fikirdir.

Adım 2: Çevrimiçi araçlardan yararlanın

Anahtar kelime araştırması yapmanıza yardımcı olacak çeşitli çevrimiçi araçlar mevcuttur. Bu araçlar, anahtar kelime önerileri sunma, arama hacmi ve rekabet verileri sağlama ve rakiplerinizi analiz etme gibi çeşitli özellikler sunar. Örneğin Google Anahtar Kelime Planlayıcı, arama hacmi ve rekabet verilerini almanızı sağlayan ücretsiz bir araçtır. Ahrefs, SEMrush ve Moz ise anahtar kelime analizi, rakip analizi ve yeni anahtar kelimeler ve fırsatlar bulma gibi çok çeşitli özellikler sunan ücretli araçlardır. Bu araçları kullanmak, hangi anahtar kelimelerin işletmenizle en alakalı olduğunu ve SEO ve pazarlama çalışmalarınızı geliştirmek için bunları nasıl kullanacağınızı daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir.

Adım 3: Rakiplerinizi analiz edin

Rakip analizi, anahtar kelime araştırması yapmanın önemli bir parçasıdır. Rakipleriniz tarafından kullanılan anahtar kelimeleri analiz ederek hangi anahtar kelimelerin sizin işletmenizle de alakalı olabileceğini belirleyebilirsiniz. Rakiplerinizi analiz etmek, onların SEO stratejilerini anlamanıza ve hangi anahtar kelimeleri başarıyla hedeflediklerini belirlemenize de yardımcı olabilir. Ahrefs, SEMrush ve Moz gibi araçlar bu verileri elde etmenize yardımcı olabilir. Bu verileri analiz ederek hangi anahtar kelimeleri hedefleyeceğiniz ve SEO stratejinizi nasıl geliştireceğiniz konusunda daha iyi kararlar verebilirsiniz.

Adım 4: Anahtar kelime verilerini analiz edin

Anahtar kelime verilerini analiz etmek, anahtar kelime araştırması yapmanın önemli bir parçasıdır. Bu verileri analiz ederek, hangi anahtar kelimelerin işletmenizle en alakalı olduğunu ve hangi anahtar kelimelerin çok rekabetçi olduğunu belirleyebilirsiniz. Arama hacmine, rekabete ve ilgili aramalara bakmak önemlidir. Google Anahtar Kelime Planlayıcı bu verileri elde etmenizi sağlayan ücretsiz bir araçtır. Ahrefs, SEMrush ve Moz da diğer anahtar kelime analiz özelliklerinin yanı sıra bu verileri sunar. Bu verileri analiz ederek hangi anahtar kelimelere odaklanacağınızı ve hangi anahtar kelimelerden kaçınacağınızı belirleyebilirsiniz. İşletmeniz için en değerli anahtar kelimeler bunlar olduğundan, yüksek arama hacmine ve düşük rekabete sahip anahtar kelimelere odaklanmak önemlidir. Arama sorgusunun amacını anlamak da önemlidir, çünkü bu arama için doğru içeriği oluşturmanıza yardımcı olabilir.

anahtar kelime verilerini analiz etme anahtar kelime araştırması

Adım 5: İlgili anahtar kelimelerin bir listesini oluşturun

İşletmenizle en alakalı anahtar kelimeleri belirledikten sonra bunları listelemeniz önemlidir. Her zaman en alakalı anahtar kelimeleri hedeflediğinizden emin olmak için bu listeyi güncel tutmak ve düzenli olarak gözden geçirmek önemlidir. Anahtar kelimeleri hedeflemenin etkili bir SEO stratejisinin yalnızca bir yönü olduğunu unutmamak da önemlidir. Hedef kitlenizin arama amacına uygun kaliteli içerik oluşturmaya ve diğer web sitelerinden geri bağlantı almaya odaklanmak da önemlidir.

Adım 6: İçerik ve pazarlama çalışmalarınızda anahtar kelimeleri kullanın

İlgili anahtar kelimelerin listesini oluşturduktan sonra, bunları içerik ve pazarlama çalışmalarınızda kullanmanız önemlidir. Bu, arama motorlarının içeriğinizin ne hakkında olduğunu anlamasına ve ilgili aramalara bağlamasına yardımcı olur (1). Ayrıca, web sitenize hedefli trafik çekmek ve dönüşümleri artırmak için bu anahtar kelimeleri ücretli reklam kampanyalarınızda da kullanın. Anahtar kelimeleri içeriğinize aşırıya kaçmadan doğal bir şekilde entegre etmeniz önemlidir. Hedef kitlenizin arama amacına uygun kaliteli içerik oluşturmanın ve diğer web sitelerinden geri bağlantı almanın da etkili bir SEO stratejisi için önemli olduğunu unutmamak gerekir.

7. Adım: Uzun kuyruklu anahtar kelimelere de önem verin

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, genellikle daha geniş anahtar kelimelerden daha az arama hacmine sahip olan üç veya daha fazla anahtar kelimeden oluşan aramalardır. Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri hedeflemenin avantajı, genellikle daha az rekabetçi olmaları ve web sitenize daha fazla hedeflenmiş trafik getirebilmeleridir. Bunun nedeni, uzun kuyruklu anahtar kelimelerin daha spesifik olması ve bu nedenle kullanıcılardan daha hedefli aramalar çekmesidir. Uzun kuyruklu anahtar kelimelere arama motorlarında reklam verirken teklif vermek de genellikle daha ucuzdur.

Ayrıca Bakınız :   Hakkımızda Sayfası Neden Önemlidir? SEO Uyumlu Nasıl Hazırlanır?

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanmak, arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlaması için etkili bir stratejidir çünkü belirli kitleleri hedeflemenize ve onların arama niyetlerini anlamanıza yardımcı olur. Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri hedefleyerek içeriğinizi hedef kitlenizin ihtiyaçlarına göre uyarlayabilir ve daha yüksek dönüşüm oranları elde edebilirsiniz.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, farkındalıktan satın almaya kadar satış hunisinin farklı aşamalarında kullanılabilir. Belirli ürün veya hizmetlerle ilgili uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanarak, tam olarak sunduğunuz ürünü arayan kullanıcıları hedefleyebilirsiniz. Bu da bu kullanıcıların müşteriye dönüşme şansını artırır.

Dolayısıyla, anahtar kelime araştırması, işletmeniz ve hedef kitlenizle alakalı uzun kuyruklu anahtar kelimeleri belirlemek için önemli bir araçtır. Bu anahtar kelimeleri içerik ve pazarlama çalışmalarınızda kullanarak çevrimiçi varlığınızı geliştirebilir ve daha fazla hedeflenmiş trafik ve dönüşüm elde edebilirsiniz.

Bir bakışta anahtar kelime araştırma adımları

Adım Süre Öncelik Açıklama
Nişinizi anlamak 2-4 saat Yüksek Pazarınızı ve hedef kitlenizi anlamak için zaman harcayın. İlgi alanları nelerdir? Ne arıyorlar? Bu, ilgili konuların ve potansiyel anahtar kelimelerin belirlenmesine yardımcı olur.
İlgili konuların bir listesini yapın 2-3 saat Yüksek Nişinize ilişkin anlayışınıza dayanarak, hedef kitlenizin araması muhtemel olan, işletmenizle ilgili genel konuların bir listesini oluşturun.
Anahtar kelimeler için arama yapın 4-6 saat Yüksek Belirlediğiniz konularla ilgili anahtar kelimeleri bulmak için Google Anahtar Kelime Planlayıcı, SEMRush veya Ahrefs gibi araçları kullanın.
Rekabete bakın 2-3 saat Orta Rakiplerinizin hangi anahtar kelimeleri kullandığını araştırın. Bu, yeni fikirler bulmanıza veya neye odaklanmanız gerektiğini görmenize yardımcı olabilir.
Anahtar kelime listenizi daraltın 3-4 saat Yüksek Anahtar kelime listenizi değerlendirin. Hangilerini hedefleyeceğinize karar vermek için her bir anahtar kelimenin alaka düzeyini, arama hacmini, sıralama zorluğunu ve ticari amacını göz önünde bulundurun.
Seçtiğiniz anahtar kelimeler üzerinde rekabet analizi yapın 3-4 saat Orta-Yüksek Seçtiğiniz anahtar kelimeler için rekabetin ne kadar güçlü olduğunu anlayın. Bu, bu terimler için sıralama yapmanın fizibilitesi hakkında gerçekçi bir fikir edinmenize yardımcı olur.
İçeriğinizi planlayın 3-4 saat Yüksek Anahtar kelimelerinizi içeriğinizde nasıl kullanacağınızı planlayın. Seçilen her anahtar kelime, ilgili bir içerik parçasına dahil edilmelidir.

Arama amacı

Arama amacı, bir kullanıcının bir arama motoruna girdiği sorgunun arkasındaki nedendir. Kullanıcının arama yaptığı andaki ihtiyaçlarını ve isteklerini tanımlar. Kullanıcının arama amacını anlayarak, ihtiyaçlarını karşılayan en alakalı içeriği sağlayabilirsiniz. Arama amaçları, bilgilendirme, gezinme, ticari veya işlemsel gibi farklı şekillerde olabilir.

Kullanıcının arama amacını anlamak, arama motoru optimizasyonu (SEO) ve arama motoru pazarlaması (SEM) için çok önemlidir. Web sitenizin içeriğini belirli arama sorguları için yapılandırmanıza ve optimize etmenize ve web sitenize hedeflenen trafiği çekmenize yardımcı olabilir. Kullanıcının arama amacını hedefleyen içerikler oluşturarak kullanıcıya en iyi deneyimi sunabilir ve pazarlama yatırımlarınızın getirisini en üst düzeye çıkarabilirsiniz.

Arama amacı, satış hunisinin farklı aşamalarında da değişebilir. Örneğin, farkındalık aşamasında kullanıcının arama amacı ağırlıklı olarak bilgi odaklı olabilirken, karar aşamasında kullanıcının arama amacı işlem odaklı olabilir. Kullanıcının farklı aşamalardaki arama niyetini anlayarak, hedef kitlenizin ihtiyaçlarını karşılayan hedefli içerikler sunabilir ve dönüşüm oranlarını artırabilirsiniz.

Arama amacı türleri

Bir kullanıcının bir arama motorunda arama yaparken sahip olabileceği farklı türde arama niyetleri vardır. İşte dört ana arama niyeti türü:

Bilgilendirici arama niyeti

Bilgilendirici arama amacı, bir kullanıcı belirli bir konu hakkında bilgi ararken kullanılır. Bu, haberlerden eğitim içeriğine kadar her şey olabilir. Örneğin, bir kullanıcı iklim değişikliği hakkında bilgi arıyorsa “iklim değişikliği nedir?” veya “iklim değişikliğinin nedenleri” gibi aramaları kullanacaktır. Bilgi aramalarına yönelik içerik, kullanıcının sorularına yanıtlar sunmalı ve konuyla ilgili faydalı bilgiler sağlamalıdır.

Bilgilendirici arama amacı anahtar kelime araştırması

Eylem odaklı arama amacı

Eylem odaklı arama amacı, bir kullanıcının bir ürün satın almak veya bir hizmet için rezervasyon yaptırmak gibi belirli bir eylemi tamamlamak üzere belirli bilgileri aradığı sorgusudur. Web sitenizi dönüşümler için optimize etmek ve web sitenize hedeflenen trafiği çekmek için kullanıcıların eylem odaklı arama amacını anlamak önemlidir. Web sitenizde doğru yerde doğru bilgileri ve harekete geçirici mesajları sunarak eylem odaklı arama amacına doğru şekilde yanıt vermek önemlidir. Bu, dönüşüm oranlarını artırmaya ve kullanıcı deneyimini iyileştirmeye yardımcı olabilir.

Arama amacında gezinme

Navigasyonel arama amacı, bir kullanıcı belirli bir web sitesi veya sayfa aradığında kullanılır. Örneğin, bir kişi belirli bir şirketin web sitesini arıyorsa, şirketin adını “web sitesi” veya “ana sayfa” sözcükleriyle birlikte kullanacaktır. Navigasyon aramalarını hedefleyen içerik, kullanıcının istediği sayfayı bulmasına yardımcı olmalı ve kullanıcının navigasyon deneyimini geliştirmelidir.

Ticari arama amacı

Ticari arama amacı, bir kullanıcı bir ürün veya hizmet aradığında ancak henüz satın almaya hazır olmadığında kullanılır. Örneğin, dizüstü bilgisayarlar hakkında bilgi arayan biri “1000 € altındaki en iyi dizüstü bilgisayarlar” veya “dizüstü bilgisayar incelemeleri” gibi aramalar yapacaktır. Ticari aramaları hedefleyen içerik, kullanıcının satın alma kararı vermesine yardımcı olmalı ve ürün veya hizmetlerin faydalarını vurgulamalıdır.

İşlemsel arama amacı

Bir kullanıcı belirli bir ürün veya hizmet aradığında ve satın almaya hazır olduğunda işlemsel arama amacı kullanılır. Örneğin, yeni bir akıllı telefon arayan biri “iPhone 12 satın al” veya “Samsung Galaxy’de en iyi fırsatlar” gibi aramaları kullanacaktır. İşlem amaçlı aramaları hedefleyen içerik, kullanıcıların en iyi teklifleri bulmasına yardımcı olmalı ve satın alma deneyimini kolaylaştırmalıdır. Farklı arama amaçlarını belirlemek, her bir arama amacına en uygun içerik türünü anlamak ve web sitenize hedeflenen trafiği çekmek için önemlidir.

Farklı işletme türleri için anahtar kelime araştırması

Anahtar kelime araştırması yaparken pazarın büyüklüğünü, işletme türünü ve hedef kitlenin yanı sıra dil ve kültürü de göz önünde bulundurmak önemlidir. Doğru adımları izleyerek, çevrimiçi varlığınızı artırmanıza ve hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olabilecek etkili bir anahtar kelime araştırması yapabilirsiniz. Aşağıda, site türü, konum veya pazarın anahtar kelime araştırması adımlarını nasıl değiştirdiğini anlatıyorum.

Çevrimiçi bir mağaza için anahtar kelime araştırması:

Anahtar kelime araştırması, Google gibi arama motorları aracılığıyla organik trafik oluşturmak isteyen her web mağazası için önemli bir adımdır. Bir web mağazası için anahtar kelime araştırması yapmak üzere izleyebileceğiniz bazı adımları aşağıda bulabilirsiniz:

  • Web mağazanızın ana kategorilerini belirleyin: Hedeflenecek en önemli anahtar kelimeleri belirlemenize yardımcı olacağından, web mağazanızın ana kategorilerini bilmek önemlidir. Örneğin, çevrimiçi bir giyim mağazanız varsa, erkek giyim, kadın giyim, çocuk giyim, ayakkabı vb. gibi kategorileriniz olabilir.
Online mağazanızın ana kategorilerini belirleyin anahtar kelime araştırması
  • İlgili anahtar kelimelerin bir listesini yapın: web mağazanız ve ürünlerinizle ilgili anahtar kelimeleri bulmak için Google Anahtar Kelime Planlayıcı, Ubersuggest, SEMrush, Ahrefs veya Moz gibi araçları kullanın. Arama hacmini, rekabeti ve alaka düzeyini dikkate alın. Ayrıca, daha spesifik ve daha az rekabete sahip anahtar kelimeler olan uzun kuyruklu anahtar kelimelerin bir listesini yapın. Örneğin, sadece “elbise” yerine “kırmızı dantel elbise”.
  • Rakiplerinizi analiz edin: Rakiplerinizin web sitelerini araştırın ve içeriklerinde ve ürün sayfalarında hangi anahtar kelimeleri kullandıklarını görün. Bu, kullanabileceğiniz anahtar kelimeler için fikir edinmenize yardımcı olabilir.
  • Anahtar kelimeleri doğru yerlerde kullanın: Başlıklar, URL’ler, ürün açıklamaları, başlıklar ve meta açıklamalar gibi stratejik yerlerde anahtar kelimeler kullanın. Ancak aşırıya kaçmayın, çok fazla anahtar kelime kullanmak “anahtar kelime doldurma” olarak değerlendirilebilir ve arama motoru cezasına yol açabilir.
  • Anahtar kelime performansınızı izleyin: web mağazanızın anahtar kelime performansını izlemeye devam edin ve anahtar kelime stratejinizi ayarlamaya ve geliştirmeye devam edin. Web mağazanızın arama performansını analiz etmek için Google Search Console, Google Analytics veya SEMrush gibi araçları kullanabilirsiniz (2).
Ayrıca Bakınız :   Hakkımızda Sayfası Neden Önemlidir? SEO Uyumlu Nasıl Hazırlanır?

İyi yürütülen bir anahtar kelime araştırması, web mağazanıza daha alakalı trafik çekmek ve böylece daha fazla dönüşüm sağlamak için doğru anahtar kelimeleri kullanmanıza yardımcı olabilir.

Bir B2B sitesi için anahtar kelime araştırması

Bir B2B web sitesi için anahtar kelime araştırması, hedef kitle ve arama amaçları farklı olduğundan, çevrimiçi bir mağaza için yapılan anahtar kelime araştırmasından biraz farklıdır. Bir B2B web sitesi için etkili bir anahtar kelime araştırması yapmak için izlenmesi gereken bazı önemli adımlar vardır. Öncelikle, B2B web sitenizin hedef kitlesini tanımlamanız ve iş ihtiyaçlarına yönelik çözümler ararken hangi dili ve kelimeleri kullandıklarını anlamanız gerekir. Ardından, sunduğunuz temel hizmetleri veya ürünleri belirlemeniz ve bunlarla ilgili anahtar kelimeler bulmanız gerekir. Hedef kitlenizin arama niyetlerini analiz etmek ve anahtar kelimeleri aşırıya kaçmadan doğru yerlerde kullanmak da önemlidir. Son olarak, web sitenizin anahtar kelime performansını izlemek, anahtar kelime stratejinizi ayarlamak ve geliştirmek için çok önemlidir. B2B web siteniz için başarılı bir anahtar kelime stratejisi geliştirmek için, sektörünü ve hedef kitlesini anlamak ve tahmin etmek önemlidir.

Uluslararası bir anahtar kelime araştırması yürütmek

Uluslararası bir anahtar kelime araştırması yürütürken, farklı diller, kültürler ve arama alışkanlıkları nedeniyle ekstra adımlar ve dikkat edilmesi gereken hususlar vardır. Etkili bir uluslararası anahtar kelime araştırması yapmak için izleyebileceğiniz bazı önemli adımlar vardır. İlk olarak, hangi ülkelerin ve dillerin işletmenizle ilgili olduğunu ve bu ülkelerde hangi arama motorlarının tercih edildiğini belirlemeniz gerekir. Ardından, Google Anahtar Kelime Planlayıcı, Ubersuggest, SEMrush, Ahrefs veya Moz gibi araçları kullanarak hedef pazarlarınız ve dillerinizle ilgili en önemli anahtar kelimeleri listelemeniz gerekir.

uluslararası-anahtar kelime

Anahtar kelimeleri hedef pazarlarınızın diline çevirmek ve çevirilerin doğru olduğundan ve diller arasındaki eş anlamlı kelimeler ve yazım farklılıkları da dahil olmak üzere doğru anlamı aktardığından emin olmak önemlidir. Ayrıca yerel arama niyetlerini analiz etmeli ve yerel rakipler ile hedef kitlenizin ihtiyaç ve ilgi alanlarını dikkate alarak içerik stratejinizi buna göre ayarlamalısınız. Ayrıca, anahtar kelimeleri web sitenizin ilgili dil sürümlerinde, örneğin başlıklarda, URL’lerde, ürün açıklamalarında, başlıklarda ve meta açıklamalarda doğru yerlerde kullanmanız önemlidir. Son olarak, web sitenizin her ülke ve dildeki anahtar kelime performansını izlemeniz ve anahtar kelime stratejinizi ayarlamaya ve geliştirmeye devam etmeniz gerekir.

Uluslararası anahtar kelime araştırması, farklı diller ve kültürler hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmayı gerektirir ve karmaşık olabilir. Bu nedenle, yerel bir SEO uzmanıyla çalışmak daha doğru bir uluslararası anahtar kelime araştırması yapmanıza yardımcı olabilir.

Yerel bir anahtar kelime araştırması

Yerel anahtar kelime araştırması yaparken amaç, işletmenizle alakalı olan ve bölgenizdeki yerel ürün veya hizmetleri arayan kişiler tarafından kullanılan anahtar kelimeleri belirlemektir. Etkili bir yerel anahtar kelime araştırması yapmak için izlenmesi gereken bazı önemli adımlar vardır. Öncelikle, işletmenizin bulunduğu bölgeyi ve hangi yerel aramaların o bölgeyle alakalı olduğunu belirlemeniz gerekir. Bu, o bölgede kullanılan dili ve hangi arama motorlarının en popüler olduğunu anlamayı da içerir. Yerel anahtar kelime araştırması yapmak için, işletmenizin sunduğu ana hizmetleri veya ürünleri listelemek ve yerel kitlenizle alakalı anahtar kelimeleri bulmak önemlidir. Bu anahtar kelimeleri bulmak için Google Anahtar Kelime Planlayıcı, Ubersuggest, SEMrush, Ahrefs veya Moz gibi çeşitli faydalı araçlar mevcuttur.

Ayrıca yerel arama niyetlerini analiz etmeli ve yerel rakipler ile hedef kitlenizin ihtiyaç ve ilgi alanlarını dikkate alarak içerik stratejinizi buna göre ayarlamalısınız. Yerel anahtar kelimeleri başlıklar, URL’ler, ürün açıklamaları, başlıklar ve meta açıklamalar gibi doğru yerlerde kullanmak ve içeriğinize yerel adresler ve telefon numaraları gibi yerel bilgiler eklemek önemlidir. Son olarak, web sitenizin anahtar kelime performansını izlemeli ve Google Search Console, Google Analytics veya SEMrush gibi araçları kullanarak anahtar kelime stratejinizi ayarlamaya ve geliştirmeye devam etmelisiniz.

Yerel aramaları anlamak ve doğru yerel anahtar kelimeleri kullanmak, bölgenizdeki rekabeti geride bırakmak ve yerel görünürlüğünüzü artırmak için çok önemlidir.

Küçük bir pazarda anahtar kelime araştırması

Küçük bir pazarda anahtar kelime araştırması yapmak, daha az arama hacmi ve anahtar kelime mevcut olduğu için zorlu bir görev olabilir. Bu zorluğun üstesinden gelmek için, küçük bir pazarda başarılı bir anahtar kelime araştırması yürütmek üzere izleyebileceğiniz bazı adımları burada bulabilirsiniz.

Ayrıca Bakınız :   Belçika'da terör planlarının konuşulduğu iddia edilen otobüste patlayıcı bulunmadı

Her şey nişinizi tanımlamakla başlar. Şirketinizin nişini net bir şekilde tanımlayın ve bu nişle ilgili anahtar kelimeleri belirleyin. Sunduğunuz belirli ürün veya hizmetlerle ilgili anahtar kelimeler aramalısınız.

Buna ek olarak, uzun kuyruklu anahtar kelimelere odaklanmak önemlidir, çünkü bu anahtar kelimeler daha spesifiktir ve daha az rekabete sahiptir. Küçük pazarınızla alakalı anahtar kelimeler bulmak için Google Anahtar Kelime Planlayıcı, Ubersuggest, SEMrush, Ahrefs veya Moz gibi faydalı araçları kullanın.

Rakiplerinizin web sitelerini analiz etmek de akıllıca bir harekettir. İçeriklerinde ve sayfalarında hangi anahtar kelimeleri kullandıklarına bakın. Bu, kullanabileceğiniz anahtar kelimeler için fikir edinmenize yardımcı olabilir. Ayrıca, nişinize ve ürünlerinize/hizmetlerinize özgü terimler ve jargon kullanın. Bu, sizin işletme türünüzü arayan potansiyel müşteriler tarafından bulunmanıza yardımcı olacaktır.

keywords-on-strategic-places

Anahtar kelimeleri başlıklar, URL’ler, ürün açıklamaları, başlıklar ve meta açıklamalar gibi stratejik yerlerde kullanmayı unutmayın. Ancak anahtar kelimelerin aşırı kullanımının ‘anahtar kelime doldurma’ olarak değerlendirilebileceğini ve arama motoru cezasına yol açabileceğini unutmayın.

Son olarak, web sitenizin anahtar kelime performansını sürekli olarak izlemek ve anahtar kelime stratejinizi geliştirmek önemlidir. Web sitenizin arama performansını analiz etmek ve optimize etmek için Google Search Console, Google Analytics veya SEMrush gibi faydalı araçları kullanın. Küçük bir pazarda anahtar kelime araştırmanızdan en iyi şekilde yararlanmanın tek yolu budur.

Büyük bir pazarda anahtar kelime araştırması

Büyük bir pazarda anahtar kelime araştırması söz konusu olduğunda, ekstra çaba sarf etmeniz ve daha doğru olmanız gerekir. Bunun nedeni, dikkate alınması gereken çok daha fazla anahtar kelime ve rekabet olmasıdır. Aşağıda, büyük bir pazarda kapsamlı bir anahtar kelime araştırması yapmak için izleyebileceğiniz bazı adımlar yer almaktadır:

Başlamak için, işletmenizle ve geniş pazarla ilgili temel konuları belirleyin. Sunduğunuz ana ürün veya hizmetleri listeleyin ve hedef pazarınızla ilgili anahtar kelimeleri bulmak için Google Anahtar Kelime Planlayıcı, Ubersuggest, SEMrush, Ahrefs veya Moz gibi araçları kullanın.

Geniş hedefli anahtar kelimelere kıyasla daha spesifik ve daha az rekabetçi olan uzun kuyruklu anahtar kelimeleri belirlemek de önemlidir. Ana konularınızla ilgili ve hedef kitlenizin arama niyetleriyle alakalı uzun kuyruklu anahtar kelimeler bulmaya odaklanın.

Arama niyetlerini analiz etmek de önemlidir. Pazarınızda var olan farklı arama niyetlerini anlamak ve anahtar kelime stratejinizi buna göre uyarlamak çok önemlidir. Bu, hedef kitlenizin satın alma döngüsünün farkındalık, değerlendirme ve karar verme gibi farklı aşamalarının belirlenmesini içerir. Bu aşamaların her biriyle ilgili anahtar kelimeler, anahtar kelime stratejinize dahil edilmelidir.

Ayrıca, içeriklerinde ve sayfalarında hangi anahtar kelimeleri kullandıklarını görmek için rakiplerinizin web sitelerini analiz edin. Bu, kullanabileceğiniz anahtar kelimeler için fikir edinmenize yardımcı olabilir. Ayrıca içerik stratejilerine ve sıralamalarını korumak için anahtar kelimeleri nasıl kullandıklarına da bakın.

Başlıklar, URL’ler, ürün açıklamaları, başlıklar ve meta açıklamalar gibi stratejik yerlerde anahtar kelimeler kullanmak önemlidir, ancak anahtar kelime doldurmaktan kaçının. Çok fazla anahtar kelime kullanmak arama motoru cezasına neden olabilir.

Son olarak, web sitenizin anahtar kelime performansını izlemeye devam edin ve anahtar kelime stratejinizi ayarlamaya ve geliştirmeye devam edin. Web sitenizin arama performansını analiz etmek için Google Search Console, Google Analytics veya SEMrush gibi araçları kullanın.

anahtar kelime araştırma araçları

Anahtar kelime araştırması için araçlar

Anahtar kelime araştırması yapmak için çeşitli araçlar mevcuttur. Bu araçları kullanmak, hangi anahtar kelimelerin işletmenizle en alakalı olduğunu ve SEO ve pazarlama çabalarınızı geliştirmek için bunları nasıl kullanacağınızı daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı

Bu, Google’ın anahtar kelime önerileri, arama hacmi verileri ve rekabet verileri sağlayan ücretsiz bir aracıdır (3). Anahtar kelime araştırması yapmak için en yaygın kullanılan araçlardan biridir. Google Anahtar Kelime Planlayıcı ile belirli bir arama terimine veya URL’ye dayalı yeni anahtar kelime fikirleri keşfedebilirsiniz. Ayrıca her bir arama terimi için arama hacmi verileri ve rekabet düzeyi de sağlar. Bu, işletmeniz için en alakalı anahtar kelimeleri seçmenize ve optimizasyon fırsatlarını belirlemenize yardımcı olabilir.

Ahrefs

Ahrefs, anahtar kelime önerileri, arama hacmi verileri, rekabet verileri ve ilgili aramalar sağlayan ücretli bir araçtır (4). Ahrefs, web sitenizin ve rakiplerinizin performansını analiz etmenize yardımcı olabilecek güçlü bir SEO aracıdır. Anahtar kelimeler, backlinkler ve rakipler hakkında kapsamlı raporlar sunar. Ahrefs ayrıca, sıralamalarınızın zaman içinde nasıl değiştiğini görmek için anahtar kelimeleri izlemenizi sağlayan bir özelliğe de sahiptir.

Semrush

SEMrush, anahtar kelime önerileri, arama hacmi verileri, rekabet verileri ve ilgili aramalar da sunan ücretli bir alternatiftir (5). SEMrush, web sitenizin ve rakiplerinizin performansını analiz etmenize yardımcı olan hepsi bir arada bir SEO aracıdır. Anahtar kelimeler, geri bağlantılar, rakipler ve site denetimleri hakkında kapsamlı raporlar sunar. SEMrush ayrıca, sıralamalarınızın zaman içinde nasıl değiştiğini görmek için anahtar kelimeleri izlemenizi sağlayan bir özelliğe sahiptir.

Moz

Yukarıdaki araçlar gibi Moz da benzer özellikler sunan ücretli bir araçtır (6). Moz, web sitenizin ve rakiplerinizin performansını analiz etmenize yardımcı olabilecek popüler bir SEO aracıdır. Anahtar kelimeler, geri bağlantılar, rakipler ve site denetimleri hakkında kapsamlı raporlar sunar. Moz ayrıca, sıralamalarınızın zaman içinde nasıl değiştiğini görmek için anahtar kelimeleri izlemenize olanak tanıyan bir özelliğe de sahiptir.

Ubersuggest

Ubersuggest, anahtar kelime önerileri, arama hacmi verileri, rekabet verileri ve ilgili aramalar sağlayan ücretsiz bir araçtır. Yeni anahtar kelimeler belirlemenize ve rekabet verilerini analiz etmenize yardımcı olabilecek kullanıcı dostu bir araçtır. Ubersuggest ayrıca içerik fikirleri, backlink önerileri ve site denetimi gibi bir dizi başka özellik de sunar.

Anahtar Kelime Aracı

Anahtar Kelime Aracı, Google, YouTube, Bing ve Amazon gibi çeşitli arama motorları için anahtar kelime önerileri sağlayan ücretsiz bir araçtır. Belirli bir arama terimine dayalı anahtar kelime önerileri sunar ve her bir anahtar kelime için arama hacmi verileri sağlar. Anahtar Kelime Aracı yeni anahtar kelimeler keşfetmenize ve farklı arama motorlarında optimizasyon fırsatlarını belirlemenize yardımcı olabilir. Hem yeni başlayanlar hem de deneyimli pazarlamacılar için kullanışlı bir araçtır ve arama teriminize göre anahtar kelime önerileri sağlayan kullanımı kolay bir arayüz sunar.

Araç ayrıca gözden kaçırmış olabileceğiniz ilgili anahtar kelimeler için öneriler sunar ve her bir anahtar kelime için arama hacmi verileri sağlar. Bu, işletmeniz için hangi anahtar kelimelerin en değerli olduğunu ve SEO ve pazarlama çalışmalarınızda nelere odaklanmanız gerektiğini belirlemenize yardımcı olabilir. Anahtar Kelime Aracı, genellikle daha az rekabetçi olan ve daha hedefli trafik oluşturabilen uzun kuyruklu anahtar kelimeleri bulmak için de kullanışlıdır. Bu anahtar kelimeleri içerik ve pazarlama çalışmalarınızda kullanarak çevrimiçi varlığınızı geliştirebilir, daha fazla trafik ve dönüşüm elde edebilirsiniz. Anahtar Kelime Aracı’nı kullanmak, yeni anahtar kelimeler keşfetmenin ve anahtar kelime araştırmanızı birden fazla arama motoruna genişletmenin etkili bir yoludur.

Sonuç

Kapsamlı anahtar kelime araştırması yapmak, arama amaçlarını anlamak, uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanmak ve içeriğinizde anahtar kelimeleri uygulamak, web sitenizi arama motorları için optimize etmenin ve web sitenize hedeflenen trafiği çekmenin çok önemli yönleridir. Hangi anahtar kelimelerin ve içeriğin hedef kitlenizin ihtiyaçlarına en iyi şekilde uyduğunu anlayarak hedefe yönelik içerik oluşturabilir ve çevrimiçi varlığınızı geliştirebilirsiniz.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı, SEMrush, Ahrefs ve Anahtar Kelime Aracı gibi doğru araçları kullanmak, doğru anahtar kelimeleri belirlemenize ve web sitenizi arama motorları için optimize etmenize yardımcı olabilir. Ayrıca, farklı arama amacı türlerini ve bunların hedefli içerik oluşturmak için nasıl kullanılabileceğini anlamak, daha yüksek dönüşüm oranları ve daha iyi bir kullanıcı deneyimi elde etmek için çok önemlidir.

Bu konuları anlayarak ve doğru strateji ve araçları uygulayarak çevrimiçi varlığınızı geliştirebilir ve daha fazla hedeflenen trafik ve dönüşüm elde edebilirsiniz. İçeriğinizin ve web sitenizin hedef kitlenizin ihtiyaçlarını ve arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlamasındaki değişen trendleri karşılamaya devam etmesini sağlamak için sürekli bir optimizasyon ve analiz sürecidir.

Benim tavsiyem

Anahtar kelimelerin ardındaki arama amacı çok önemlidir. Uzun kuyruklu ve kısa kuyruklu anahtar kelimelere yakından bakın. Hedef kitleniz gerçekten sizin düşündüğünüz şeyi mi arıyor?

Doğru anahtar kelimeleri ve yorumları bulduktan sonra, bu anahtar kelimelerin hacimlerine ve alaka düzeylerine yakından bakın. Hacim önemlidir, ancak bir anahtar kelimenin alaka düzeyi önde gelir.

Doğru anahtar kelimeleri bulduktan sonra, web sitesi için bir içerik stratejisi oluşturun. Web sitenizin SEO’su için kaliteli içerik yazmak üzere doğru konuları ve anahtar kelimeleri buldunuz.

Bu yazı 178 defa görüntülendi.

Son Güncelleme Tarihi: 30 Ocak 2024