Dönüşüm Oranı Yüksek Anahtar Kelimeler Nasıl Bulunur?

Ahrefs’teki trafik potansiyeli, belirli arama terimlerinin potansiyelinin gerçekçi bir temsilini sağlar. Hacimlere bakmak daha az önemlidir çünkü belirli arama sonuçları SERP’ten her zaman daha düşük bir TO alır. Bu makalede, arama terimlerinin trafik potansiyelinin nasıl bulunacağını açıklıyorum.

Yeni bir web sitesi için SEO

Bir arama sonuçları sayfasında, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli gürültü biçimleri ortaya çıkar:

  • Tıklamaları “çalan” organik arama sonuçlarının üzerindeki reklamlar
  • Google Alışveriş reklamlarının organik arama sonuçlarının üzerinde görünmesi
  • Yerel arama sonuçları en üstte listelenir
  • Sıkça sorulan sorular (organik arama sonuçlarının da üstünde).
  • Her zaman en üstte yer alacak rakipler (markalı sonuçlar gibi)

Bu yol haritasında, arama terimlerinin yanı sıra URL’lerin trafik potansiyelini nasıl belirlediğimi anlatacağım. Bunu esas olarak Ahrefs programı ile yapıyorum.

Yol haritası trafik potansiyeli

SEO yol haritasında yaygın olarak kullanılan bir araç olan Ahrefs üzerinden arama terimlerinin trafik potansiyeli belirlenebilir. Anahtar kelime araştırması şu şekilde gerçekleştirilebilir:

Adım 1: Anahtar Kelime Gezgini’ne gidin

  1. Kullanın Anahtar Kelime Gezgini Alet.
    • Potansiyelini öğrenmek istediğiniz arama terim(ler)ini girin.
    • Doğru olanı seçin konum ve DİL Arama hacmi ve rekabet bölgeye ve dile göre değişiklik gösterebilir.
Anahtar kelime gezgini | Ahrefs

Adım 2: Sonuçların analizi

  1. Doğru anahtar kelime analizi için bunlar en önemli metriklerdir:
    • Arama hacmi: Arama hacmi, arama teriminin ayda ne sıklıkla arandığını yansıtır. Bu nedenle, trafik potansiyelinin doğrudan bir göstergesidir.
    • Tıklamalar: Arama sonuçlarının ortalama tıklanma sayısı, arama yapanların tıklayıp tıklamadıkları hakkında bilgi verir.
    • Anahtar Kelime Zorluğu (KD): Anahtar Kelime Zorluğu, arama sonuçlarında sıralama açısından terimin zorluğuna ilişkin bir tahmin verir. İyi bir sıralama için KD’nin çok yüksek olmaması önemlidir.
    • Tıklama Başına Maliyet (TBM): Tıklama Başına Maliyet, yapılan tıklama başına bir şirkete olan maliyeti gösterir. Bu, arama terimlerinin ticari değerini tahmin etmek için önemlidir.
    • Trafik potansiyeli: Trafik potansiyelinin kendisi de analiz edilmesi gereken bir diğer önemli metriktir.
Trafik potansiyelinin belirlenmesi

Adım 3: SERP Analizi

Bir SERP Analizi de faydalı bilgiler sağlar. Aşağıdaki SERP genel görünümünü varsayalım:

  • Aynı arama terimiyle üst sıralarda yer alan web sitelerini görüntüleyin
  • Bu web sitelerinin içerik türünü (blogları veya ürün sayfalarını düşünün) ve metinlerin kalitesini inceleyin
  • Reklamlara dikkat edin. Bunlar bir web sitesinin ticari hedeflerini gösterir.

Adım 4: Uzun vadeli potansiyel

En fazla potansiyele sahip arama terimleri üzerinde araştırma yapın ve ayrıca uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanın. Bu tür anahtar kelimelerin arama hacmi daha düşük olabilir, ancak rekabet genellikle daha düşüktür ve dahası, arama yapanların bu kelimeleri belirli bir arama amacı için kullanma olasılığı daha yüksektir.

Adım 5: Trendler

Ahref’in Anahtar Kelimeler Gezgini, arama terimlerindeki eğilimlere bakmaya yardımcı olur. Arama terimleri trend oluşturuyor veya özellikle belirli bir sezonda aranıyor olabilir.

Ayrıca Bakınız :   SEO'da tek sayfalı uygulamalar (Single-Page Applications - SPA'lar)

Adım 6: Rekabet analizi

Rakip verilerinin analiz edilmesi, SEO optimizasyonuna yönelik yeni bir yaklaşıma ilişkin birçok içgörü sağlayabilir. Rakiplerin yalnızca güçlü yönleri değil, zayıf yönleri de öğreticidir. Rakiplerin hangi anahtar kelimeleri kullandığını ve backlink profillerinin neye benzediğini öğrenin.

Arama terimine göre Google Trendler

Adım 7: Rekabet analizi

Güçlü ve zayıf yönlerinizi analiz edin rakipler. Hangi anahtar kelimeleri kullandıklarını ve backlink profillerinin neye benzediğini görün.

Ek ipuçları

Yukarıdaki yol haritası uygulandıktan sonra, pazar ve arama davranışları değişmeye devam ettiğinden yeni arama terimleri düzenli olarak analiz edilmelidir. Ayrıca, Ahref’in Sıralama İzleyicisi, seçilen arama terimleri için web sitesinin sıralamasındaki ilerlemenin izlenmesine yardımcı olabilir.

SEO’yu geliştirmek için yalnızca anahtar kelimeler önemli değildir, içeriğin de alakalı ve nitelikli olması gerekir.

İlk 3 sonuca dayalı trafik potansiyeli

Ahrefs aracılığıyla özellikle Google’ın ilk 3 sıralama sonuçlarına bakın ve aşağıdaki adımları uygulayın:

Adım 1: SERP analizi yapın

Ahrefs’teki Arama Motoru Sonuç Sayfası (SERP) analizini inceleyin. Bunu yaparken, bu terim için ilk 3 URL’ye odaklanmak önemlidir:

  • Pozisyon: En üstteki üç URL’nin gerçekten ilk 3’te olduğunu doğrulayın/
  • Sayfa otoritesi ve alan adı otoritesi: Rekabetin gücünün belirlenmesini sağlar.
  • Geri bağlantıların kalitesi ve sayısı: Bu bileşenler, ilk 3’e girmek için harcanması gereken çaba hakkında fikir vermektedir.

Adım 2: Trafik potansiyeli en yüksek 3 URL

Artık ilk 3 kesin olarak belirlendiğine göre, bu URL’lerin tek tek trafiğini incelemek önemlidir.

  • Ayrıntılı bir sayfa analizi için SERP analizindeki her bir URL’ye tıklayın
  • Aylık organik trafik tahminini görüntüleyin
  • Her sayfadaki anahtar kelimelerin dağılımına ve birincil anahtar kelimenin katkısına bakın.
URL'ye göre organik trafiği ilerletme

Adım 3: Anahtar kelime ve URL arasındaki ilişki

Anahtar kelime ve URL arasındaki ilişkiye bakmak için, anahtar kelimenin sayfaya gelen diğer trafiğe kıyasla ne kadar trafik oluşturduğunu analiz etmek önemlidir.

  • Ana anahtar kelimenin trafiğin önemli bir bölümünü oluşturması durumunda, anahtar kelime yüksek bir trafik potansiyeline sahiptir.
  • Çok sayıda başka terim sıralanırsa, ilk 3 pozisyon yalnızca ana anahtar kelime tarafından belirlenmez.

Adım 4: Rekabet analizi

Doğru bir rekabet analizi için, ilk 3 URL’nin içeriğine ve optimizasyonuna bakmanız gerekir.

  • Rakipler ne tür içerik kullanıyor? Konuları, medya dosyalarını ve metin uzunluğunu göz önünde bulundurun.
  • Rakiplerin sayfa içi SEO’su sizinkine kıyasla nasıl görünüyor? Başlık etiketleri, meta açıklama ve başlık etiketleri hakkında düşünün

Adım 5: Değerlendirmeler

Rekabet analizinden sonra aşağıdaki noktaları göz önünde bulundurabilirsiniz:

  • Gerçekçilik: İlk 3’te bir pozisyon elde etmenin gerçekçi olup olmadığına bakın.
  • Kaynaklar: Web sitesi rekabet etmek için uygun kaynaklara sahip mi? Geri bağlantıları ve içeriği düşünün.
  • Strateji: Kullanılan strateji uygun mu yoksa ayarlanmalı mı? Uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanmayı düşünün. Farklı bir strateji, Google’da daha üst sıralarda yer almak için trafik potansiyelini artırmaya yardımcı olabilir.

Adım 6: Ayarlamaları yapın

SEO stratejisini uygulayın ve ilerlemeyi izleyin. Arama algoritmalarındaki değişikliklere, web sitesi performansına ve rekabete bağlı olarak SEO uzmanının ayarlamalar yapması gerekebilir.

Ek İpuçları

  • ‘Featured Snippets’ ve diğer SERP özellikleri, ilk 3 sonucun TO’su üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. SEO yol haritasında buna dikkat edin.
  • Mevsimsellik ve trendler arama hacimlerini etkiler. Anahtar kelimelerin mevsimsel veya trendlere duyarlı olup olmadığını kontrol edin ve bundan yararlanın.
Ayrıca Bakınız :   AEO (Cevap Motoru Optimizasyonu) nedir ve benim rehberim

Yukarıdaki adımlar, belirli bir anahtar kelime için Google’daki ilk 3 pozisyonun daha doğru bir resmini sağlar. SEO stratejisi buna göre ayarlanabilir.

Bu yazı 149 defa görüntülendi.

Son Güncelleme Tarihi: 12 Ocak 2024