İnternet pazarlamasının çeşitli biçimleri vardır. Bunun için popüler bir yöntem PPC. PPC tam olarak nedir, neden reklam vermek için iyi bir yoldur ve web sitenizin SEO’sunu nasıl etkiler? Burada size PPC kavramını açıklıyoruz.
İçindekiler:
PPC nedir?
PPC, Tıklama Başına Ödeme anlamına gelir: bu, reklamverenin bir kişi bir reklama tıkladığında ödeme yaptığı bir internet pazarlama biçimidir. Şirketler bu yöntemi web sitelerindeki bannerların yanı sıra arama motoru reklamlarında da uygular.
Web sitenizde ve Google’da PCC
PPC reklamının avantajı, reklamveren olarak bir kullanıcının ne zaman bir eylem gerçekleştirdiğini bilmenizdir. Bunun nedeni, PPC’de reklamverenin yalnızca reklamla bir etkileşim gerçekleştiğinde ödeme yapmasıdır. İşletmeniz için reklam vermek istiyorsanız Tıklama Başına Ödeme sizin için çok ilginç olabilir.
Bir reklamveren, Eylem Çağrısı içermeyen bir banner yerleştirerek ‘ücretsiz’ reklam verme seçeneğine sahiptir. İnsanların buna tıklaması pek olası değildir, ancak birçok kişi bu reklamı görür. Arama motoru reklamcılığı da PPC ile birlikte çalışır ve işletmenizin ilgisini çekebilir.
PPC’nin SEO üzerindeki etkisi
SEO ve PPC teorik olarak web sitenize trafik çekmenin iki zıt yoludur. Bununla birlikte, çeşitli çalışmalar SEO’nun bir PPC reklamının aldığı tıklama miktarını etkilediğini göstermiştir. Bir web sitesi çok sayıda arama sonucu ürettiğinde, PPC reklamları için tıklama oranını artırır. Tersine, PPC reklamları da arama sonuçlarını artırır.
Benim tavsiyem
Web sitenizde PPC reklamlarını tercih etmek ilginçtir: en popüler reklam formlarından biri olmasının bir nedeni vardır. SEO ile PPC’yi birleştirmenizi öneririz. PPC arama motoru reklamları ile web sitenizdeki internet trafiği için ödeme yapın. Reklamlar sponsorlu sonuçlar bölümünde görünür. Reklamdaki bir ziyaretçi web sitenize tıkladığında bir ücret ödersiniz. SEO’yu geliştirerek doğal arama sonuçlarında daha yüksek pozisyonlar elde eder ve iki şekilde fayda sağlarsınız.
Sıkça sorulan sorular
PPC nedir?
PPC, Tıklama Başına Ödeme’nin kısaltmasıdır. Bu internet pazarlama biçiminde, reklamveren reklamına her tıklandığında ödeme yapar. Genellikle web sitelerindeki bannerlar veya arama motoru reklamları için kullanılır.
PPC’nin SEO üzerindeki etkisi nedir?
SEO ve PPC, sitenize ziyaretçi çekmenin iki farklı yoludur. PPC’nin SEO üzerinde çok fazla etkisi yoktur. Tersine, vardır. Web sitenizi SEO aracılığıyla bir banner ile düzgün bir şekilde optimize ettiyseniz, çok sayıda ziyaretçi çekecektir. Bu süreçte daha fazla tıklanma olasılığı da artar.
Son Güncelleme Tarihi: 23 Ocak 2024