Ahrefs Nedir, Nasıl Kullanılır?

Ahrefs yaygın olarak kullanılan bir SEO aracıdır ve temelde SEO dünyasında çok iyi bilinir. Diğer şeylerin yanı sıra, Ahrefs arama terimleri, hacimler, web sitesi konumları ve daha fazlası hakkında bilgi sağlar. İçerik stratejinizi belirlemek veya bu tür rakip analizleri elde etmek için kullanabileceğiniz kullanışlı bir araçtır. Bu blogda, kendi müşterilerimiz için bu araçtan en çok neyi kullandığımızı ve bunu tam olarak nasıl yaptığımızı açıklayacağız.

Ahrefs
Ahrefs’in maliyeti

Ahrefs ücretsiz bir SEO aracı değildir. Abonelik için ayda 180 dolar ödersiniz.

Ancak daha ucuz abonelikler de mevcut. Aylık 99 dolar ya da tamamen ücretsiz. O zaman tüm araç ve verilerin elinizin altında olmayacağını unutmayın.

Gösterge paneli

Gösterge tablosu, Ahrefs’i açtığınızda gördüğünüz ilk şeydir. Burada tüm projelerinizin genel verilerini görürsünüz. Örneğin, alan adı derecelendirmesini, geri bağlantı sayısını ve elde edilen organik trafiği görürsünüz. Bu, iyileştirme alanlarının nerede olduğunu görmenizi ve ardından bunları hemen ayarlayabilmenizi sağlar.

Site gezgini

Sitenin üst kısmında, Ahrefs içinde gidebileceğiniz birkaç sayfa görüyorsunuz. Gösterge tablosundan sonra site gezgini gelir.

Site gezgininde, kendi alan adınızı veya (daha da önemlisi) rakiplerinizin alan adını girersiniz. Daha sonra bu site hakkında geri bağlantı sayısı, organik trafik miktarı ve daha fazlası gibi önemli bilgileri göreceksiniz.

Rakiplerinizin kendi sitenize kıyasla nasıl bir performans sergilediğini burada kolayca görebilir ve buna göre sağlam bir strateji oluşturabilirsiniz.

Anahtar kelime gezgini

Site gezgininden sonra, anahtar kelime gezginini bulacaksınız. Bizim tarafımızdan sıkça kullanılan bir sayfa. Anahtar kelime gezgininde, hakkında daha fazla bilgi istediğiniz anahtar kelimeleri veya terimleri girersiniz. Burada bir arama teriminin hacmini (kaç kişi tarafından arandığını) görebilir ve ayrıca ilgili arama terimleri için öneriler alabilirsiniz. Dolayısıyla bu, bir içerik stratejisi oluşturmak için iyi bir yoldur.

Sıra İzleyici

Rank Tracker ile projelerinizin gelişimini görebilirsiniz. Belirli anahtar kelimeler için Google’daki konumunuzun ne olduğunu burada görebilirsiniz. Diğer şeylerin yanı sıra, mevcut konumlarınız, bir anahtar kelime için beklenen trafik ve ortalama konumunuz hakkında bilgi görebilirsiniz.

Hangi anahtar kelimelerde düşüş yaşadığınızı hemen görmek ve buna göre yanıt vermek için Rank Tracker’ı da kullanabilirsiniz.

Ahrefs hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz?

Bunlar, Ahrefs’i kendi ajansımızda günlük olarak kullandığımız araçlar. Ancak, Ahrefs’in tüm işlevleri bunlar değil: sunabileceği çok daha fazla şey var. Örneğin, Site Denetimi ve İçerik Gezgini’ni düşünün. Ahrefs’teki bu özellikler hakkında daha fazla bilgi edinmek ve/veya Ahrefs ve nasıl kullanılacağı hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? SEO kursumuzda, Ahrefs’i doğrudan kendi işiniz için nasıl kullanacağınızı ayrıntılı olarak açıklıyoruz. Deneyimli bir SEO uzmanından tavsiye almayı mı tercih edersiniz? Bizimle iletişime geçin. Size memnuniyetle yardımcı olacağız.

Ayrıca Bakınız :   Yeni bir web sitesi için SEO optimizasyonu

Sıkça sorulan sorular

Ahrefs nedir?

Ahrefs, yaygın olarak kullanılan iyi bilinen bir SEO & backlink sorgulama ve denetleme aracıdır. Diğer şeylerin yanı sıra, bu online araç size hacimler, arama terimleri ve web sitelerinin konumları gibi şeyler hakkında fikir verir. Bir içerik stratejisi belirlemek ve iyi bir rakip analizi yapmak için kullanabilirsiniz.

Ahrefs’in SEO üzerindeki etkisi nedir?

Ahrefs’i açtığınızda, gördüğünüz ilk şey gösterge tablosudur. Burada projelerinizle ilgili tüm temel bilgileri görebilirsiniz. Backlink sayısını, alan adı derecelendirmesini ve web sitenize gelen organik trafik miktarını düşünün. Bu, işleri nerede iyileştirebileceğiniz konusunda size fikir verir. Değişiklikleri uygulamak SEO’nuz üzerinde olumlu bir etkiye sahip olacaktır.

Bu yazı 70 defa görüntülendi.

Son Güncelleme Tarihi: 24 Ocak 2024