Google Ads Reklam Açık Artırması Nasıl Çalışır?

Tıklama Başına Maliyet (TBM)

Ortalama TBM (tıklama başına maliyet) genellikle her tıklama için ödediğiniz fiyat değildir. Dinamiktir ve sahip olduğunuz Reklam sıralamasına bağlı olarak değişebilir. Daha yüksek kaliteli Reklamlar daha az maliyetli olma, daha iyi konumlar elde etme ve daha fazla başarı sağlama eğilimindedir. Kullanıcılar daha iyi reklamlar gördüklerinde tıklama olasılıkları da artar.

Google Ads -AdWords- Reklam sıralamanız kısmen şu şekilde belirlenir:

  • Reklam biçimi ve uzantıları
  • TO (tıklama oranı)
  • Sorgu Bağlamı

Tıklama başına maliyet

Kalite Puanı

Kalite Puanı, reklamlarınızın, anahtar kelimelerinizin ve açılış sayfalarınızın kalitesinin bir değerlendirmesidir. Daha yüksek bir kalite puanı, daha düşük maliyetler ve daha iyi reklam konumları sağlayabilir. Kalite Puanı şunlardan oluşur:

  • Beklenen Tıklama oranı
  • Reklam alaka düzeyi
  • Açılış sayfası deneyimi

Tıklama oranını artırabileceğiniz yollar şunlardır:

  • Reklam metninize (başlığınıza) anahtar kelimeler ekleyerek eklemenizde spesifik olun.
  • Farklı “eylem çağrıları” ile denemeler yapın. (Ücretsiz gönderim / ücretsiz iade / Şimdi arayın / Şimdi rezervasyon yapın)
  • Zamana veya konuma dayalı reklam metinleri oluşturun (mevsimsel, tatil, özel etkinlikler, belirli konumlar)

Reklam alaka düzeyini artırmanın yolları şunlardır:

  • Negatif anahtar kelimeler ekleme
  • Mobil cihazlarda spesifik olun: mobil deneyimleri test edin
  • Yerel olun: doğru bölgeyi hedefleyin ve ilgili dili kullanın
  • Reklam metninizin alakalı arama terimleri içerdiğinden emin olun

Açılış sayfası deneyimini iyileştirmenin yolları şunlardır:

  • Trafiği, müşterinin sorusuna özel olarak yanıt veren doğru açılış sayfasına yönlendirmek
  • Tutarlı olun: Sayfa, reklamın müşteriye vaat ettiklerini devam ettirmelidir
  • Şeffaflık ve güven: Kim olduğunuz ve işletmenizin ne yaptığı konusunda net olun. Kişisel bilgi talep ediyorsanız, nedenini açıklayın.
  • Yükleme hızını ve netliğini artırın.
  • Mobil cihazları yeniden düşünün; özellikle mobil navigasyon konusunda.
Ayrıca Bakınız :   Sitebulb Nasıl Kullanılır? Hakkında Her Şey!
Bu yazı 68 defa görüntülendi.

Son Güncelleme Tarihi: 16 Şubat 2024

Yayım tarihi
SEO Nedir? olarak sınıflandırılmış