Google Arama Sonuçları ve Tıklanma Oranları (Ortalama %TO)

Google Türkiye’de büyük, hem de çok büyük. 71’den fazla pazar payı ile (bağlantıya bakınız) birçok farklı web sitesine çok fazla trafik yaratır. Ancak bu web sitelerine gerçekten ne kadar trafik yönlendiriliyor? TO, bunu belirlemek için önemli bir metriktir.

2024’deki TO rakamları

En önemli soruya hemen cevap vermek gerekirse, Google’daki çeşitli pozisyonlar için rtalama TO rakamları nedir?

Google Ads’de 3 reklamla elde edilen ortalama TO rakamları

Google’ın en üstündeki reklamlar organik pozisyonlar için dikkat dağıtıcıdır. Bunun için aşağıdaki TO rakamlarına bakınız.

Pozisyon Ortalama TO
Reklam konumu 1 1.1%
Reklam pozisyonu 2 0.7%
Reklam pozisyonu 3 0.6%
Organik pozisyon 1 23.8%
Organik pozisyon 2 10.7%
Organik pozisyon 3 5.5%
Organik pozisyon 4 3.8%
Organik pozisyon 5 2.9%
Organik pozisyon 6 2.4%
En üstte 3 reklam varken konum başına ortalama TO.

Pozisyonlar derken neyi kastediyorum?

Sadece aynı sayfada olalım diye. Google’daki farklı konumlar derken bunu kastediyorum.

Konum başına TO-Google
Konum başına TO-Google-2

Reklamsız ortalama TO rakamları

Bu TO rakamları, Google Ads reklamlarıyla elde edilen yukarıdaki rakamlardan biraz daha yüksektir.

Burada, Google’daki organik pozisyonlar için ortalama tıklama oranlarını (TO), en üstte reklam olmayan bir arama sonuçları sayfası (SERP) için gösteren bir tablo yer almaktadır:

Organik Pozisyon Ortalama TO
Organik pozisyon 1 31.7%
Organik pozisyon 2 15.6%
Organik pozisyon 3 9.5%
Organik pozisyon 4 6.7%
Organik pozisyon 5 5.1%
Organik pozisyon 6 4.0%
Organik pozisyon 7 3.4%
Organik pozisyon 8 3.0%
Organik pozisyon 9 2.8%
Organik pozisyon 10 2.5%
Reklamsız pozisyon başına TO.

Bu rakamlar ortalamalara dayanmaktadır ve arama sorgusu türü, sektör ve arama sonuçları sayfasının özel tasarımı gibi çeşitli faktörlere bağlı olarak değişebilir. Bu rakamlar, sayfanın üst kısmında reklam olmadığında kullanıcıların organik arama sonuçlarına nasıl tıkladığına dair bir gösterge sunar.

Öne çıkan snippet’lerin ortalama TO rakamları

Burada, üzerinde bir, iki, üç veya dört reklam bulunan öne çıkarılmış snippet arasında ayrım yaptım.

Snippet’ın üzerindeki reklam sayısı Öne Çıkan Snippet’in Ortalama TO’su
1 reklam 18.3%
2 reklam 16.7%
3 reklam 15.2%
4 reklam 13.8%
Öne çıkan snippet’lerin ortalama TO’su.

Bu rakamlar gösterge niteliğindedir ve pazara, arama sorgusunun türüne ve arama sonuçları sayfasının özel tasarımına bağlı olarak değişebilir. Genel olarak, öne çıkan snippet’in TO’su, üzerinde daha fazla reklam görüntülendikçe azalır, çünkü kullanıcılar önce en üstteki sonuçları (bu durumda reklamları) görüntülemeye daha meyillidir.

TO’yu ne etkiler?

Google’ın arama sonuçlarındaki bir snippet’in TO’su çeşitli faktörlerden etkilenebilir:

  1. Arama sorgusu alaka düzeyi: Snippet içeriği arama sorgusuyla doğrudan ilgiliyse, kullanıcıların tıklama olasılığı daha yüksektir.
  2. İçeriğin kalitesi ve netliği: Snippet’te kullanıcının arama sorgusuna doğrudan hitap eden açık ve özlü bir cevap veya özet, TO’yu artırabilir.
  3. Parçacığın konumlandırılması: Arama sonuçlarının en üstünde (genellikle organik arama sonuçlarından önce) görünen snippet’ler daha fazla dikkat çekme ve dolayısıyla daha yüksek TO’lar elde etme eğilimindedir.
  4. Snippet’ın üzerindeki reklam sayısı: Daha önce de belirtildiği gibi, snippet’ten önce görüntülenen reklam sayısı görünürlüğü ve dolayısıyla TO’yu etkileyebilir.
  5. Başlık ve açıklamanın çekiciliği: Merak uyandıran, ilgi çekici bir başlık ve açıklama tıklanma olasılığını artırabilir.
  6. Zengin snippet’leri kullanma: İncelemeler, fiyatlar veya resimler gibi ek bilgiler içeren snippet’ler daha çekici olabilir ve daha yüksek bir TO oluşturabilir.
  7. Mobil vs masaüstü: Düzen ve okunabilirlik değişebileceğinden, snippet’in mobil cihazlarda ve masaüstü bilgisayarlarda görüntülenme şekli de bir etkiye sahip olabilir.
  8. Rekabet ve alternatif sonuçlar: Snippet’in etrafındaki diğer arama sonuçlarının (hem organik hem de ücretli) varlığı ve kalitesi de TO’yu etkileyebilir. Rakip sonuçlar daha çekici veya alakalı görünüyorsa, bu bir snippet’in TO’sunu düşürebilir.
  9. Kullanıcı niyeti: Farklı arama türleri (bilgilendirici, işlemsel, gezinmeye yönelik), kullanıcının ne bulmayı umduğuna bağlı olarak farklı TO’lara sahip olabilir.
  10. Mevsimsellik ve trendler: Mevsimler, etkinlikler veya trend konular gibi zamansal faktörler, belirli snippet’lere olan ilgiyi geçici olarak artırabilir veya azaltabilir.
Ayrıca Bakınız :   Orta ve üst düzey SEO uzmanı arasındaki fark

Bu faktörler genellikle birlikte çalışır ve göreceli önemleri belirli bağlam ve kitleye bağlı olarak değişebilir. Bu nedenle, snippet’leri TO’yu artırmak için optimize etmek, hem snippet’in kendisinin hem de daha geniş arama ortamının birçok yönüne dikkat etmeyi gerektirir.

Bir bakışta tüm rakamlar

TO, dönüşüm ve potansiyel müşteri başına maliyet ile ilgili rakamları içeren sektöre göre sıralanmış bir tablo.

Kategori Tıklama başına ortalama maliyet ($) Potansiyel müşteri başına ortalama maliyet ($) Ortalama tıklama oranı (%) Ortalama dönüşüm oranı (%)
Restoranlar & yemek 2.74 35.65 9.49 5.85
Diş hekimleri & dişçilik hizmetleri 7.53 66.21 6.18 11.24
Eğitim & öğretim 4.94 63.64 7.25 7.91
Hayvanlar ve evcil hayvanlar 3.92 24.41 8.96 14.25
Giyim / Moda & Mücevherat 3.56 73.08 7.30 2.41
Sanat ve eğlence 2.39 77.55 12.62 3.87
Avukatlar & yasal hizmetler 10.05 111.89 5.60 7.84
Arabalar – Satılık 2.92 43.36 9.61 6.56
Otomobiller – onarım, servis ve parçalar 3.90 21.96 6.75 13.45
Güzellik ve kişisel bakım 3.73 37.81 7.71 9.00
İş hizmetleri 6.31 88.20 5.95 5.78
Kariyer ve istihdam 4.62 133.79 7.51 3.95
Finans ve sigorta 4.85 90.86 7.02 4.95
Mobilya 3.61 109.69 7.03 3.41
Sağlık & Fitness 5.02 52.26 7.28 9.24
Ev & ev geliştirme 7.39 66.86 5.64 11.06
Endüstriyel & ticari 5.19 60.58 6.41 8.75
Kişisel hizmetler 4.74 41.69 8.38 9.54
Doktorlar & cerrahlar 4.81 38.55 7.57 13.96
Mülkiyet 2.39 66.86 9.93 3.72
Alışveriş, koleksiyonlar ve hediyeler 3.28 32.34 7.23 4.53
Spor ve rekreasyon 2.61 32.66 11.37 6.53
Seyahat 2.47 63.02 10.87 4.71
Sektöre göre ortalama TBM, olası satış başına maliyet, TO ve dönüşüm oranı.

Lütfen bu rakamların rekabet derecesi, kendi web sitesi dönüşüm oranları ve makroekonomik koşullar gibi tahmin edilmesi zor birçok değişkene bağlı olduğunu unutmayın.

İyi bir TO nedir?

Görüntülü bannerlar için iyi bir TO %0,5 civarındayken, arama kampanyalarında bu oran genellikle %2 ila %5 arasındadır. SEO için TO, arama sonuçlarındaki konuma bağlı olarak %30’a kadar çıkabilir. Bu yüzdeler sektör, ürün veya hizmet türü ve hedef kitle gibi faktörlere bağlı olarak değişebilir.

Bu yazı 67 defa görüntülendi.

Son Güncelleme Tarihi: 12 Ocak 2024