Trust Flow Nedir? Majestic Güven Akışı

Trust Flow (Güven Akışı) web sitelerinin ne kadar güvenilir olduğunu ölçmenizi sağlayan bir analiz yöntemidir. Trust Flow sitenin kalitesini dikkate alır. Bu aynı zamanda bir sayfanın arama motorunda aldığı sıralamayı da etkiler. Bu yöntem İngiliz Majestic şirketi tarafından geliştirilmiştir.

Trust Flow Nedir?

Trust FLOW

Bir arama motoru için bir siteyi sıralarken, insanlar çeşitli yönlere bakarlar. Bunlardan ilki, Google’ın PageRank algoritmasıdır; bu algoritma, sıralama yapmak için diğer sitelerden web sitenize gelen bağlantıların popülerliğini ve sayısını kullanır. Trust Flow ayrıca bağlantıların kalitesine ve kaynağına da bakar.

Trust Flow güvenilir bağlantıları sayar

Majestic.com üzerinden web sitenizin Güven Akışını kolaylıkla öğrenebilirsiniz Bu, sayfalarınızın bağlantı profilini değerlendirmenize ve kendi profilinizi ortaklarınız veya rakiplerinizle karşılaştırmanıza olanak tanır.

Bu da hangi web sitelerinden en iyi şekilde bağlantı almak istediğinizi belirlemenizi sağlar. Citation Flow (Atıf Akışı) sitenize kaç bağlantı olduğunu gösterirken, Trust Flow (Güven Akışı) bağlantıların kalitesine ve güvenilirliğine bakar. Ne kadar çok güvenilir bağlantı toplarsanız, sıralamanız o kadar yüksek olacaktır.

Bağlantı sayısı (atıf akışı) ile güvenilir bağlantı sayısı (güven akışı) arasında da bir korelasyon vardır. Çok sayıda bağlantınız varsa ancak güvenilir bağlantı sayınız düşükse bu oran düşük olacaktır. İdeal olan bu oranın 0,5 ile 1 arasında olmasıdır. Genellikle Citation Flow > Trust Flow değerinden büyük olması beklenir.

Güven Akışı ve SEO

Sitenize işaret eden güvenilir bağlantıların sayısı, arama motorlarının sitenizin kalitesini belirlemesi için önemli bir göstergedir. Size bağlantı veren çok sayıda yüksek kaliteli site varsa, beklenti yüksek kaliteli bir siteye ve iyi bir backlink profiline sahip olduğunuzdur. Aynı şey tam tersi için de geçerlidir. Güvenilir olmayan siteler sayfanıza bağlantı verirse, Güven Akışı göstergesi düşer ve arama motorları sizi daha düşük derecelendirir.

Benim tavsiyem

Sitenize sadece çok sayıda bağlantı vermekle kalmayın, her şeyden önce bunların nitelikli olduğundan emin olun. Örneğin, sektörünüzdeki iyi bir influencer’ı sitenize bağlayabilirsiniz. Ayrıca sektörünüzdeki yetkili web sitelerinde kendi konuk bloglarınızı yazabilirsiniz. Ekstra olarak .gov veya .edu uzantılı web sitelerinin otorite yaydığı ve ziyaretçiler arasında güven yarattığı da gösterilmiştir. Bir bağlantı yapısı oluştururken belirli bir alana odaklanmak akıllıca olacaktır ve dahili bağlantı yapısı da sıralamanızı iyileştirmenize yardımcı olabilir.

Ayrıca Bakınız :   İndekslemeyi artırma yollarım
Bu yazı 301 defa görüntülendi.

Son Güncelleme Tarihi: 2 Şubat 2024