SEA (SMM) nedir ve kuruluşunuz için nasıl uygularsınız?

İyi bir SEA stratejisi uygulamak için SEA hakkında temel bilgilere sahip olmak gerekir. Bu makalede, SEA’nın ne anlama geldiğini ve ücretli arama kampanyalarının nasıl yürütülüp optimize edileceğini tartışacağım. SEO ve SEA’nın birleşimi güçlü pazarlama stratejilerine yol açar. Bu nedenle, her iki bileşen hakkında da yeterli bilgiye sahip olmak iyidir.

SEA ne anlama geliyor?

SEA, Arama Motoru Reklamcılığının kısaltmasıdır ve doğrudan görünürlük kazanmak için arama motorlarında reklam alanı satın almayı içerir. Bu, organik trafiğe odaklanan SEO’dan farklı olarak tıklama veya görüntüleme başına bir ücrete tabidir.

SEA nedir?

Anahtar kelimeler ve performans reklamları tetikler. Böylece, tıklamalar ve dönüşümler Google Ads ve Bing Ads gibi platformlar tarafından doğru bir şekilde ölçülebilir. Google pazar lideridir.

SEA kullanımı ile bir web sitesinin trafiği doğru bir şekilde ölçülebilir ve bu da web sitesine daha fazla trafik çekmek için stratejiler belirlemek için yararlıdır.

SEA hakkında bazı temel noktalar:

  • Tıklama başına ödeme: SEO, organik veya ödeme yapmayan kullanıcıları bir web sitesine çekmekle ilgiliyken, SEA reklam aracılığıyla her tıklama, görüntüleme veya dönüşüm için ödeme yapar.
  • Doğrudan görünürlük: Kampanya yayına girdiği anda, reklamlar, kullandığınız anahtar kelimeleri aradıklarında kullanıcılara hemen gösterilir. Bu da web sitesine hemen trafik getirebilir.
  • Anahtar Kelimeler: Bir reklam oluşturmak için, reklamın sunduğu ürün/hizmetlerle eşleşen anahtar kelimeler kullanılır. Kullanıcılar bu anahtar kelimeleri arama motorlarına girdiklerinde reklam açılır.
  • Ölçülebilirlik: Reklamdaki gösterim ve dönüşüm sayısını ölçmek kolaydır. Bu, reklamın performansı hakkında hemen net bir fikir verir.
  • Esnek bütçe: SEA için bütçe esnektir. Reklamların performansına göre harcamaları ayarlayarak bütçeyi günlük olarak değiştirebilirsiniz. Böylece performans iyi olduğunda bütçe azaltılabilir.

SEO ve SEA arasındaki fark nedir?

SEO ve SEA’nın her ikisi de arama motoru pazarlamasıyla ilgilidir. Ancak, iki bileşenin stratejileri farklıdır. SEO, bir web sitesinin Google’da organik olarak daha üst sıralarda yer alması için optimize edilmesini sağlar – ödeme yapmadan. SEA ise organik arama sonuçlarının üstünde veya yanında reklam alanı satın almaya odaklanır.

SEA ile arama sonuçlarında hemen görünür bir pay satın alırken, SEO ile etkilerin arama sonuçlarında görünmesi daha uzun sürer.

SEM’in faydaları

Günümüz pazarında tüketiciler dikkat çekmek için savaşıyor ve güçlü bir rekabet var. SEM, web sitesinin doğru yerde; hedef kitlenin aktif olduğu yerde vurgulanmasını sağlar. Anahtar kelimeler kullanarak ve reklamları anahtar kelimelerle ilgili yerlere yerleştirerek, reklamlar ürün/hizmetlerle ilgilenen kişilerin dikkatini kolayca çeker. Promosyonlar da hedef kitlenin dikkatine kolayca sunulur ve olumlu bir yatırım getirisi elde edilir – SEM – SEA’nın doğru şekilde yapılması şartıyla.

SEA’nın temelleri

Stratejilerin ve kampanya optimizasyonunun derinliklerine dalmadan önce, temelleri doğru anlamak çok önemlidir. Ancak o zaman yatırım kârlı hale gelebilir. Aşağıdaki adımlar iyi bir SEA stratejisine götürür:

Bir Google Ads hesabı başlatın

Herhangi bir SEA stratejisinin ilk adımı bir Google Ads hesabı oluşturmaktır. Bu işlem şu adresten yapılabilir Google Ads web sitesi.  Hemen başlayın yazısına tıklayın ve hesabı kurmak için tüm adımları uygulayın. Hesabı web sitesine bağlayın ve dönüşüm izlemenin doğru şekilde ayarlandığından emin olun. Bu izleme, SEA sonuçlarını optimize eder ve doğru bir şekilde ölçer.

Hedefleri belirleyin

Artık ilk adım atıldığına göre, hedeflerin belirlenmesi önemlidir. KPI’ların (Temel Performans Göstergeleri) da belirlenmesi gerekir. Hedef web sitesinde daha fazla kullanıcı mı yoksa daha çok ürün/hizmet satışına mı odaklanmak? Marka bilinirliği elde etmek de hedeflerden biri olabilir.

Ayrıca Bakınız :   Beyaz şapkalı bağlantı oluşturma hala geçerli mi?

Hedefleri önceden belirlemek daha verimli bir kampanya sağlar. Üstelik bütçeyi de buna göre ayarlayabilirsiniz.

Bütçeyi belirleyin

Hedeflere dayalı olarak bütçe belirlenebilir. Bütçeleme yaparken, amaçlanan hedefler ile yatırım yapma isteği arasında bir orta yol bulmak önemlidir.

Başlangıç olarak, risklerden kaçınmak için çok yüksek olmayan bir bütçe seçin. Ardından sonuçları izleyin ve yatırımın kârlı olup olmadığını görün. Bu analizde, web sitesinin sektöründeki tıklama başına maliyet (TBM) ve hedef anahtar kelimelerdeki rekabet önemli faktörlerdir.

Reklam oluşturma

Reklam oluşturma birkaç şey daha içerir. Bir reklamın amacı, mümkün olan en yüksek sayıda tıklamayı sağlamak ve bu süreçte yüksek oranda alakalı ziyaretçi elde etmektir. Bu nedenle, reklamın hedef kitleyi de hedeflemesi gerekir. Her tıklama maliyetlidir.

Bir reklam oluştururken alakalı anahtar kelimeler ve okunması kolay metinler kullanılmalıdır. Reklam uzantıları da yardımcı olur.

İlgili anahtar kelimelerin önemi

Yukarıda açıklandığı gibi, başarılı bir SEA kampanyası için ilgili anahtar kelimeler çok önemlidir. Anahtar kelimeler, hedef kitlenin – ve dolayısıyla potansiyel müşterilerin – arama motoruna yazdıkları kelimeler ve ifadelerdir. Dolayısıyla, yalnızca sunulan ürün/hizmetlerle eşleşen anahtar kelimeleri değil, aynı zamanda hedef kitlenin arama davranışıyla eşleşen anahtar kelimeleri de seçin.

Anahtar kelimelerin yalnızca anlamı önemli değildir, kelimelerin uzunluğu da bir rol oynar. Ayrıca, daha da geniş bir hedef kitleye ulaşmak için özel ve genel anahtar kelimelerin bir karışımını arayın.

Reklam metni yazma

Reklam metni iyi kalitede olmalıdır. İçerik olarak doğru olmalı ve ürünler/hizmetler hakkında yeterli bilgi sağlamalıdır. Ayrıca, yeterince alakalı anahtar kelime içermeli ve açılış sayfasıyla uyumlu olmalıdır. Bu, reklamın Kalite Puanını artırır.

Ancak iyi bir içerik metninin yanı sıra, reklamın hedef kitle için çekici olması gerekir. Reklamlar, benzersiz satış noktalarına dikkat çekmeli ve bir harekete geçirici mesaj içermelidir. Hedef kitlenin arama amacını aklınızda bulundurun.

Uzantıları kullanma

Reklam uzantıları, ek bilgiler ve tıklamak için ekstra nedenler sağlamak için güçlü bir araçtır. Reklam görünürlüğünü artırmanın akıllıca bir yolu, reklam uzantılarını kullanmaktır. Örneğin, uzantının daha fazla öne çıkmasını sağlamak için site bağlantısı uzantıları, konum uzantıları veya çağrı uzantıları kullanın. Ayrıca, bu uzantılar potansiyel müşteriler için daha fazla etkileşim yaratır.

Hedef kitlenin tanımlanması

Sunulan ürünler/hizmetler için hedef kitlenin bilinmesi, SEA kampanyasının temelini oluşturur. Demografik özellikler, coğrafi konum, davranış ve ilgi alanlarına göre hedef kitleyi segmentlere ayırabilirsiniz. Dolayısıyla, SEA kampanyasını öncelikle bu gruba yönelik olarak gerçekleştirin. SEA’nın özü, doğru mesajı doğru zamanda doğru kişilere ulaştırmaktır.

Demografik ve coğrafi hedefleme

Demografik ve coğrafi hedefleme bir SEA kampanyası için büyük önem taşıyan iki unsurdur. Bu unsurlar, reklamların belirli gruplara veya konumlara hedeflenmesini sağlar.

Ayrıca Bakınız :   Google Algoritma Güncellemesi Cezalarından & Düşüşten Nasıl Kurtulursunuz?

Demografik Hedefleme

  • Yaş: Reklamı belirli bir yaş grubuna göre ayarlayın.
  • Cinsiyet: Bazı reklamlar özellikle belirli bir cinsiyet için uygundur. Ayrıca, özellikle bu hedef grubun reklamı gördüğünden emin olun.
  • Gelir seviyeleri: Gelir düzeyi de bir rol oynar. Gelir gruplarını dikkate alın ve hangilerinin hedef gruba girdiğini belirleyin. Her ülkede kullanılamaz.
  • Medeni durum: Belirli kampanyalar için hedef kitlenin medeni durumu etkili olabilir. Bir ürün/hizmetin özellikle bekârlar için mi yoksa evliler için mi uygun olduğunu belirleyin.
  • Ebeveynler: Ebeveynler de belirli bir hedef gruptur. Çocuklarla ilgili ürünler/hizmetler bu hedef kitleye uygundur ve bekarlara daha az hitap eder.

Coğrafi Hedefleme

  • Ülke/Bölge: Lütfen reklam verirken belirli ülkeleri veya bölgeleri göz önünde bulundurun.
  • Şehir ya da ilçe: Şehirler veya bir bölge içindeki belirli yerler hedef kitlenin davranışlarını etkiler.
  • Posta kodu: Bazı reklam kampanyaları yalnızca belirli bir posta kodunu hedefler.
  • Konum grupları: Belirli konum grupları oluşturun, örneğin işletmenizin yakınında bulunan bir grup.
  • Konum genişletmeleri: Yerel müşterileri çekmek için işletme adresinizi reklamların altında listeleyin.
  • Cihaz tabanlı konum hedefleme: Bir reklamı kullanıcıların cihaz konumuna göre ayarlayın.
  • Hava Durumu: Bazı reklamlar belirli bir konumdaki hava durumuna göre ayarlanır (API’ler ve komut dosyaları aracılığıyla).

Çeşitli hedefleme seçeneklerini birleştirerek akıllıca kullanın. Bu şekilde hedef kitleye daha hızlı ve kolay ulaşılır böylece dönüşüm şansı önemli ölçüde artar.

Davranış ve ilgi segmentasyonu

Hedef kitlenin hangi içerikle ilgilendiğini bilmek faydalıdır. Bu, hedef kitlenin ilgi alanları ve çevrimiçi davranışları hakkında bilgi sağlayarak reklamların onların ihtiyaç ve tercihlerine göre uyarlanmasına yardımcı olur.

Yeniden Pazarlama

Dahası, yeniden pazarlama faydalı bir stratejidir. Yeniden pazarlama, hangi kullanıcıların web sitesini veya uygulamayı daha önce ziyaret ettiğini takip eder. Bu, pazarlamacılar için yararlı bir bilgidir, çünkü bu hedef grup için özel reklamlar oluşturmalarına olanak tanır. Önceki ziyaretçilere düzenli olarak alakalı reklamlar göstererek, web sitesi veya uygulama dikkatlerini çekmeye devam eder ve tekrar gelme olasılıkları artar.

Remarketing listelerini daha da alt bölümlere ayırmak, reklamları daha da kişiselleştirir ve dönüşüm olasılığını artırır.

Dönüşüm için en uygun açılış sayfaları

SEA’ya yatırım yaparken, ziyaretçilere ilk gösterilen açılış sayfaları dönüşüm için optimize edilir. Her tıklama için bir ücret alındığından, kullanıcının hem ilgili hem de eyleme teşvik eden bir sayfaya ulaşması önemlidir. Bu, bir ürün/hizmet satın almak olabileceği gibi, dosya indirmek veya kaydolmak da olabilir.

Dönüşüm sağlayan açılış sayfaları

Tutarlı bir kullanıcı deneyimi neden bu kadar önemli?

Reklam içeriğinin açılış sayfasındaki içerikle tutarlı olduğundan emin olun. Mesaj, görsel öğeler ve harekete geçirici mesaj aynı tarzda görüntülenmelidir. Bu şekilde, kullanıcının kafası karışmaz ve tıklama olasılığı daha yüksek olur.

Optimal mobil kullanıcı deneyimi

Günümüzde, çevrimiçi trafiğin çoğu cep telefonundan gerçekleşmektedir, bu nedenle açılış sayfaları oluşturulurken bu durum göz önünde bulundurulmalıdır. Mobil sayfalar teknik olarak duyarlı olmalı ve içerik daha küçük ekranlara uyarlanmalıdır. Aynı şey harekete geçirici mesajlar için de geçerlidir. Ayrıca, telefonlarında gezinen kişiler daha kısa bir dikkat süresine sahip olma eğilimindedir. Bu nedenle reklamları çok uzun tutmayın ve mesajın hızlı bir şekilde anlaşıldığından emin olun.

A/B testi

Açılış sayfalarının optimum performansı için A/B testi çok kullanışlıdır. A/B testi, bir web sitesinin iki farklı versiyonunun hedef kitle tarafından test edilmesini içerir. Başlık, görseller ve harekete geçirici mesaj gibi unsurları ayarlayın ve hedef kitlenin bu değişikliklere nasıl tepki verdiğini analiz edin. Dönüşüm ve kullanıcı deneyimi açısından en iyi sonuçları veren sayfa web sitesi için kullanılabilir.

Ayrıca Bakınız :   SEO'da pazar liderleri için strateji

A/B testi yalnızca mevcut sayfanın düzeni hakkında değil, aynı zamanda hedef kitlenin gelecekteki sayfalardan ne beklediği hakkında da fikir verir.

SEA kampanyalarını analiz ve optimize edin

Bir SEM kampanyası sürekli olarak analiz edilmelidir. Sonuçları düzenli olarak gözden geçirin ve ilgili kampanyanızı buna göre ayarlayın. Bazı unsurlar biraz daha fazla ilgiye ihtiyaç duyarken, diğerleri biraz daha az odaklanmayı gerektirecektir.

Google Ads, reklam performansı hakkında bilgi sağlayan kapsamlı analiz özelliklerine sahiptir. Bu, yalnızca tıklamalara ve dönüşümlere değil, aynı zamanda verilere, kalite puanına, dönüşüm başına maliyete ve tıklama oranına da bakar. Optimum bir kampanya için bu sonuçlardan yararlanın.

Verilere dayalı değişiklikler yapın

Analiz, kampanyanın bazı bölümlerinde ince ayar yapılması gerektiğini gösteriyorsa, örneğin bütçenin ayarlanması gerekebilir. Ancak bazı durumlarda reklamın içeriğinin de değiştirilmesi gerekir. Örneğin, reklam metinlerinin yeniden ifade edilmesi veya tekliflerin ayarlanması gerekir.

Bazı reklamların da her sezon değiştirilmesi gerekir. Pazar eğilimleri, mevsimsel değişikliklere ve ilgili ürünlere/hizmetlere karşı çok hassastır.

Geri Besleme Döngüleri

Analizlerden gelen bilgiler yeni SEO kampanyalarına ve testlerine uygulanarak geri bildirim döngüleri oluşturulur. Bu sayede sonuçlar sürekli olarak değerlendirilir ve değişiklikler sürekli olarak yapılır.

Her yeni sonuç da yeni içgörülere yol açar ve yine gelecekteki reklamların iyileştirilmesinde kullanılabilir. Bu şekilde sürekli bir iyileştirme döngüsü yaratılır.

Gelişmiş SEM (Google Ads) stratejileri

İyi bir SEA kampanyası oluşturulduktan sonra, reklam sonuçlarını daha da optimize etmek için sürekli olarak gelişmiş stratejiler incelenir. Örneğin, reklamın biçimi değiştirilebilir veya farklı teklif stratejileri uygulanabilir.

Ayrıca platform içinde makine öğrenimi ve otomasyon kullanımı gibi yeni özellikler için sürekli bir arayış var.

Otomasyon ve komut dosyaları

Reklamları döndürmek, teklifleri optimize etmek ve diğer tekrarlayan görevleri gerçekleştirmek için Google Ads’de otomasyon ve komut dosyaları kullanılır. Bunlar, pazarlamacıların daha verimli çalışmasını ve kampanyalarından daha fazla verim almasını sağlar. Otomasyon, değişikliklere daha hızlı yanıt verilmesini sağlar. Mesai saatleri dışında bile web sitesinde bu şekilde değişiklikler yapılarak içeriğin her zaman güncel olması sağlanır.

Otomasyon ve komut dosyası kullanımı

Dinamik reklam içeriği

Reklamlar, dinamik reklam içeriği uygulaması yoluyla kullanıcının arama sorgusuna göre kişiselleştirilir. Dinamik içerik, reklam metninin ve içeriğinin kullanıcının hedefiyle mümkün olduğunca yakından eşleşmesini sağlar. Bu, reklamı daha alakalı hale getirir ve dönüşüm şansını artırır.

Arama terimlerine otomatik olarak uyum sağlayan dinamik arama reklamları kullanılabilir. Bir reklamın farklı varyantları da oluşturularak hedef kitlenin farklı segmentleri hedeflenir.

Diğer pazarlama kanallarıyla birlikte SEA:

SEA diğer pazarlama kanallarıyla birlikte kullanılır. Bu, tüm kanallardan gelen mesajın birbiriyle tutarlı olmasını gerektirir. Böylece, SEA kampanyalarından elde edilen veriler SEO, sosyal medya kampanyaları veya e-posta pazarlamasını optimize etmek için kullanılır.

Farklı pazarlama kanallarının bir arada kullanıldığı bir yaklaşım, mesajı hedef kitleye daha düzgün bir şekilde iletir. Burada, hangi kanalla etkileşime geçtikleri önemli değildir.

Özet

SEA kampanyaları, belirli anahtar kelimeleri arayan veya daha önce web sitenizin konusuyla ilgilenen kullanıcılara gösterilen reklamlar şeklinde oluşturulur.

En iyi sonuçları elde etmek için kampanya sürekli olarak izlenmeli ve analiz edilmelidir. Bu sonuçlara göre ayarlamalar yapılır. Ayrıca, bu sonuçlar gelecekteki reklamların oluşturulmasına yönelik içgörü sağlar.

Bu yazı 157 defa görüntülendi.

Son Güncelleme Tarihi: 11 Ocak 2024