SEO için dinamik işleme hala buna değer mi?

Dinamik oluşturma, SEO’yu optimize etmek için kullanılan yöntemlerden biridir. Bir dizi avantajın yanı sıra dezavantajları da vardır. Bu makalede, artıları ve zorlukları inceliyor ve alternatiflerin olup olmadığına bakıyorum.

Dinamik işleme nedir?

SEO dünyasına girdiğinizde, hiç şüphesiz ‘dinamik oluşturma’ terimiyle karşılaşacaksınız. Bu, SEO stratejinizi bir sonraki seviyeye taşıyabilecek gelişmiş bir teknik gibi gelebilir, ancak gerçekten buna değer mi? Dinamik işleme genellikle GoogleBot’un PWA/web sitesinin JavaScript bölümlerini doğru bir şekilde okuduğu karmaşık bir süreçtir. Bir web sayfasının farklı sürümleri farklı kullanıcılara veya kullanıcı aracılarına (arama motorları dahil) sunulur. Normalde bir web sitesinin yalnızca bir statik sürümü herkese gösterilirken, dinamik oluşturma ile SEO amaçları için belirli bir sayfa oluşturulur ve tespit edilen bir kullanıcıya gösterilir.

Dinamik görüntülemenin diğer SEO tekniklerinden farkı nedir?

Temel fark, standart SEO tekniklerinin bir web sitesinin hem kullanıcılara hem de arama motorlarına gösterilen yalnızca bir sürümünü kullanmasıdır. Dolayısıyla her iki kitle için de web sitesinin kullanıcı dostu ve optimum olması gerekir. Bu nedenle yükleme süreleri çok uzun olmamalı ve içerik net ve cep telefonlarında okunması kolay olmalıdır. Ayrıca, içerik alakalı anahtar kelimeler içermelidir.

Dinamik işleme, tam olarak hangi öğelerin kullanıcıya ve hangilerinin kullanıcı temsilcilerine gösterilmesi gerektiğini belirleyerek farklı sürümleri akıllıca kullanır.

Dinamik oluşturma, bir web sitesinin düzgün bir şekilde dizine eklenemeyen içerik içermesi veya arama motorları tarafından düzgün bir şekilde yüklenmeyen JavaScript öğeleri içermesi durumunda avantajlar sunar. Özellikle çok sayıda etkileşimli içeriğe sahip web siteleri, arama motorları bu içeriği her zaman verimli bir şekilde tarayamadığı ve dizine ekleyemediği için dinamik görüntülemeyi kullanır.

Dinamik işleme nasıl çalışır?

Dinamik görüntülemenin amacı, web sayfasının basitleştirilmiş bir versiyonunu arama motorlarına göstermek ve böylece daha iyi indekslemelerini sağlamaktır. Aynı zamanda, tüketiciler web sitesinin tam sürümünü görebilirler.

Dinamik oluşturma şu şekilde çalışır. Sunucu, HTML ve JavaScript’i kaynak koda göre tarayıcıya görüntüler. Sunucu, dosyaları hangi kullanıcı aracısının talep ettiğini kontrol eder ve ardından tarayıcıya statik bir HTML gönderir. Bu şekilde JavaScript’in içeriği de hemen ortaya çıkar.

Geleneksel tekniklerden farkı

Geleneksel SEO teknikleri daha çok web sitesinin yapısını ve içeriğini geliştirerek SEO optimizasyonuna odaklanır. Bunlar arasında meta verilere, yükleme süresine dikkat etmek ve yüksek kaliteli ve alakalı içerik oluşturmak yer alır. Bir web sitesinin iyi bir mobil versiyonu da olmalıdır.

SEO için dinamik işleme hala buna değer mi? 1

Bu nedenle, geleneksel SEO yaklaşımı daha çok web sitesinin aynı sürümünü kullanan hem normal kullanıcılar hem de arama motorları için kullanıcı deneyimini geliştirmeye odaklanır. Dinamik render ile her iki grup için de web sitesinin farklı versiyonları oluşturulur.

SEO için dinamik oluşturma ne zaman kullanılmalı?

Dinamik render karmaşık olabilir. Bu tekniği düzgün bir şekilde uygulamak teknik bilgi gerektirir. Her zaman dinamik görüntülemenin faydalarının, tekniği düzgün bir şekilde uygulamak için gereken zaman ve becerilerden daha ağır basıp basmadığını göz önünde bulundurun. Üstelik maliyetler de artar.

Ayrıca Bakınız :   LSI anahtar kelimeleri nelerdir ve bunları SEO için nasıl kullanabilirim?

Arama motorları tarafından kolayca indekslenmeyen modern teknolojilere dayanan bir web sitesi için dinamik oluşturma avantajlar sunabilir. Dinamik oluşturma, karmaşık JavaScript kullanan bir web sitesi için de bir nimet olabilir. Ayrıca bu teknik, içeriği ve yapısı optimum olmasına rağmen performansı hala düşük olan web sitelerinde de kullanılabilir. Örneğin dinamik işleme, yükleme süresini azaltabilir. Dinamik işleme sayesinde web sitesi arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alabilir.

SEO için dinamik görüntülemenin dezavantajları

Yukarıdaki faydalara ek olarak, dinamik işleme bir dizi zorluğu da beraberinde getirir. Dinamik işleme çeşitli teknik riskler barındırır. Aşağıda, dinamik görüntü oluşturmanın uygulanıp uygulanmayacağına karar verirken önemli olan bazı ana riskleri açıklıyorum.

Teknik karmaşıklık

Daha önce de belirtildiği gibi, dinamik oluşturma çok fazla teknik bilgi ve uzmanlık gerektirir. Arka uç sistemlerinin önemli ölçüde değiştirilmesi gerekir, bu da bir web sitesinin bakımında zorluklara yol açabilir. Dinamik işleme ayrıca çok zaman alır ve çok maliyetlidir. Birçok SEO uzmanı dinamik oluşturma işlemini kendileri gerçekleştiremez ve bu nedenle harici uzmanlara güvenir. Dahası, altyapı her zaman teknik render işleminde gerçekleştirilen ileri teknikler için uygun değildir.

SEO üzerinde potansiyel olumsuz etki

Dinamik oluşturma SEO’yu iyileştirmek için kullanılabilirken, aslında SEO üzerinde olumsuz bir etkisi de olabilir. Dinamik görüntülemenin yanlış uygulanması durumunda, kullanıcılara gösterilen sürüm ile arama motorları için tasarlanan sürüm arasında tutarsızlıklar ortaya çıkabilir. Arama motorları bunu ‘gizleme’ olarak görür ve bu da Google’daki sıralamayı olumsuz etkileyebilir.

Arama motorları da bazen dinamik işleme kullanılan içeriği yorumlamada sorun yaşayabilir. Bunun indeksleme üzerinde olumsuz bir etkisi vardır.

Artılar ve eksiler arasında değiş tokuş

SEO performansı için dinamik görüntülemenin risklerini ve faydalarını her zaman tartın. Yatırım pahalı olabilir ve bunun yanı sıra devam eden bakım maliyetleri de vardır. Ayrıca, dinamik görüntülemeyi düzgün bir şekilde uygulamak için başka birçok kaynak ve zaman gerekir.

Böylece, SEO’nun iyileştirilip iyileştirilmediği ve yapılan yatırımların telafi edilip edilmediği görülecektir.

Yatırımın karşılığını alıp almadığının test edilmesi

Daha önce de belirtildiği gibi, dinamik oluşturma yalnızca JavaScript’e büyük ölçüde güvenen web siteleri, içeriğin arama motorları tarafından iyi dizine eklenmediği web siteleri veya optimum içeriğe rağmen iyi bir SEO konumuna sahip olmayan web siteleri için işe yarar.

Dinamik görüntülemenin istenen etkiyi yaratıp yaratmayacağı konusunda bilinçli bir karar vermek için bir analiz yapmak faydalı olabilir. Dinamik görüntülemenin farklı bağlamlarda kullanımını analiz edin, bir sektördeki benzer vakaları düşünün. Ayrıca belirli bir web sitesi için riskler ve maliyetler hakkında iyi bir genel bakış yapın. Yalnızca tüm sonuçları sıraya koyarak SEO yol haritası için dinamik görüntülemeyi kullanma konusunda bilinçli bir karar verebilirsiniz.

Mevcut alternatifler

Dinamik oluşturmanın yanı sıra, istenen etkinin (bir kısmının) elde edilmesini sağlayan alternatifler de vardır. Dinamik görüntülemeyi seçmeden önce hangi alternatiflerin mevcut olduğunu göz önünde bulundurun. Seçimin SEO konumlandırması üzerinde büyük bir etkisi olabilir. Aşağıda farklı alternatiflere genel bir bakış yer almaktadır.

Sunucu tarafı oluşturma

Sunucu taraflı işleme ile bir sayfa sunucuda tamamen yüklenir ve ardından kullanıcıya gönderilir. Bu şekilde, arama motorları sayfayı doğrudan tarayabilir ve istemci tarafı JavaScript’i beklemek zorunda kalmaz. Böylece yalnızca bir sürüm kullanılır, ancak web sitesi daha hızlı çalışır. Arama motorları dizini hemen indekslediğinden, web sitesi Google’ın sıralamasında daha üst sıralarda yer alabilir.

İstemci tarafı oluşturma kullanılırken, JavaScript kullanıcıların bilgisayarına eklenir ve içerik oluşturulabilir. Bu işleme yöntemi esneklik ve dinamizm sağlar, ancak riskleri de beraberinde getirir. Arama motorları JavaScript’i indekslemekte sorun yaşar ve bu da SEO sıralamasını düşürebilir.

Maliyetler ve faydalar

Farklı işleme yöntemleri arasında iyi bir denge kurmak için yalnızca yatırıma değil, aynı zamanda her bir yöntemin sonuçlarına da bakmanız gerekir. Örneğin, sunucu tarafı işleme biraz daha pahalıdır, ancak SEO sonuçları genellikle iyidir. İstemci tarafı işleme biraz daha ucuzdur, ancak SEO konumlandırması için daha risklidir.

Zengin Sonuçlar Testi

Dinamik görüntülemenin gerekli olup olmadığını belirlemeye yardımcı olabilecek başka bir araç daha vardır. Google’ın Zengin Sonuçlar Testi, Google’ın bir sayfanın tüm içeriğini düzgün bir şekilde görüp göremediğini kontrol eder. Bu araç ayrıca işlenmiş HTML’yi de görebilir (aşağıdaki resme bakın).

SEO için dinamik işleme hala buna değer mi? 3

HTML içinde, sayfadaki belirli içerikleri arayabilirsiniz, örneğin alt nitelikleri veya resim adları. İstenen içerik mevcut değilse, bunun nedeni JavaScript sunumu olabilir. Bu GoogleBot’un erişebileceği bir şey değildir.

Özet

Dinamik görüntülemenin SEO için avantajları olabilir, ancak bu yöntem hem maliyetler hem de sonuçlar açısından risksiz değildir. Maliyetleri ve faydaları göz önünde bulundurun ve sunucu tarafı ve istemci oluşturma gibi alternatiflerin aynı sonuçları sunup sunmadığını dikkatlice öğrenin.

Ayrıca Bakınız :   LSI anahtar kelimeleri nelerdir ve bunları SEO için nasıl kullanabilirim?
Bu yazı 45 defa görüntülendi.

Son Güncelleme Tarihi: 11 Ocak 2024