Yapay zeka, düzenleme ve daha fazlası: 2024 için 5 sosyal reklamcılık trendi

Yapay zeka, düzenleme ve daha fazlası: 2024 için 5 sosyal reklamcılık trendi 1

Sosyal medya reklamcılığı dünyası sürekli gelişiyor ve (büyük) değişiklikler neredeyse her gün pusuda bekliyor. Başlıca sosyal medya platformları reklam modüllerini sürekli olarak geliştiriyor ve sosyal reklamcılığı çevreleyen düzenlemeler giderek daha katı hale geliyor. Kristal bir küre olmadan tüm bir yılın kapsamlı bir ön izlemesini yapmak imkansız. Yine de, 2024 için en önemli trendleri ve gelişmeleri listelemek için elimden geleni yaptım.

Çünkü ne olursa olsun, bu yıl bir dizi şey değişecek. Diğer şeylerin yanı sıra, 1 Ocak 2024’ten itibaren yürürlükte olan daha katı Avrupa düzenlemeleri pek çok şeyi değiştirecek. TikTok’un ortaya çıkışından bu yana, (kısa) video içeriğinde bir artış gördük ve 2024’te bu yeni reklam biçimi daha da önemli hale gelecek gibi görünüyor.

Bu yıl başka neler değişecek ve bir sosyal medya reklamcısı olarak nelere dikkat etmelisiniz? Yeni düzenlemeler nedeniyle reklam stratejinizi ayarlamanız gerekecek mi, yoksa durum o kadar da kötü değil mi? En önemli gelişmeleri bu yazıda okuyabilirsiniz.

1. Avrupa Yönetmeliği Meta Reklamcılık

1 Ocak 2024’ten itibaren, sıkılaştırılmış Avrupa düzenlemeleri nedeniyle üçüncü taraf çerezleri tamamen ortadan kalkacak. Bir reklamveren olarak bu aslında sizin için ne anlama geliyor? En azından reklamverenlerin çevrimiçi reklamları nasıl dağıtabileceklerini etkileyecek. Reklamları hedeflemek için daha az fırsat ve sosyal medya kullanıcılarının gizliliğine daha fazla odaklanma. Neyse ki reklamverenler bu gelişmeye hazırlıklı olabilirler. Size bazı akıllı ipuçları vermek istiyorum:

  • Birinci taraf verilerini toplayın. E-posta adresleri, telefon numaraları ve ilgi alanları gibi doğrudan müşterilerinizden aldığınız verileri düşünün. Bu verileri kendiniz yönettiğinizde, artık üçüncü taraf çerezleri kullanmanıza gerek kalmaz. Ve yine de hedefli bir şekilde hedefleme yapabileceksiniz.
  • Alaka düzeyi çok önemlidir. Demografik özelliklere daha az odaklanmaya çalışın. Hedef kitlenizle gerçekten alakalı olan reklamlara odaklanın. İlgi alanlarını anlayın ve bunlara mükemmel şekilde uyan içerikler oluşturun. Görsel içeriğinizin tam anlamıyla ulaşmak istediğiniz kişilerden oluştuğundan emin olun. 18-26 yaş arasındaki öğrencileri mi hedefliyorsunuz? O zaman videolarınızda veya görsellerinizde öğrenciler olduğundan emin olun! Topluluğun geneline daha fazla, bireye ise daha az odaklanın.

Dolayısıyla, üçüncü taraf çerezlerinin kaldırılması kesinlikle yeni zorluklar getiriyor. Ancak bu aynı zamanda yeni fırsatlar da sunuyor. Bu gelişmeye iyi hazırlandığınızdan ve kampanyalarınızı akıllıca tasarlamaya nasıl devam edeceğinizi bildiğinizden emin olursanız, iyi olacağınıza inanıyorum.

Ayrıca Bakınız :   LSI anahtar kelimeleri nelerdir ve bunları SEO için nasıl kullanabilirim?

2. Sosyal medya reklamcılığında yapay zekanın rolü

Hoşunuza gitsin ya da gitmesin, bir (içerik) pazarlamacısı olarak bir süredir yapay zekayı (AI) görmezden gelemezsiniz. Ne de olsa yapay zeka rekor bir hızla gelişmeye devam ediyor ve her geçen gün daha da akıllı hale geliyor. Bunun doğrudan bir sonucu, algoritmaların doğru kitleyi giderek daha hedefli bir şekilde nasıl hedefleyeceklerini bilmeleridir. Bir reklamveren olarak bunu kendiniz yapmak için daha az fırsata sahipken, algoritmalar bunu sizin için giderek daha hedefli bir şekilde yapmayı öğreniyor.

Bu, (hedefli) hedeflemenizi neredeyse tamamen algoritmaya devredebileceğiniz anlamına gelmiyor. Aslında, bir reklamveren olarak algoritmayı etkileyebileceğiniz ve kampanyalarınızı ideal hedef kitlenize daha da özel olarak hedefleyebileceğiniz birçok yol var.

Yapay zekanın yükselişi elbette yıllardır devam eden bir gelişme. Ancak bana kalırsa 2023 yılı, büyük yapay zeka yürüyüşünün gerçekleştiği yıl olarak kayıtlara geçecek. Araçlar ve kaynaklar (ChatGPT veya Google Bard’ı düşünün) mantar gibi çoğaldı.

Bu arada, kampanyalarınızı yapay zekanın oluşturmasına izin vermeniz akıllıca olmaz. Bu gelişme nedeniyle reklam metni (ve organik içerik) giderek daha yüzeysel hale geliyor ve daha az özgün hissettiriyor. Bana göre, kişinin kendi kişisel ses tonu içerik pazarlamacıları tarafından giderek daha fazla ele geçiriliyor.

Bu arada, bu gelişmeyi destekleyecek hiçbir çalışma ya da rakam yok elimde. (Eğer bu makaleyi okuyorsanız ve bu konuda elinizde rakamlar varsa, lütfen bana bildirin). Ancak, başka türlü nasıl olabilir diye sordum: bu gelişmenin ana faillerinden biri: iyi dostumuz ChatGPT. Şöyle diyor:

chatgpt'e tipik reklam metinleri hakkında ekran görüntüsü sorusu

Elbette ChatGPT’ye yöneltilen yukarıdaki soru geçerli bir anket değildir. Ancak ben şahsen bunu takip etmeyi çok ilginç buluyorum.

3. Özgün ve kişiselleştirilmiş içerik (UGC)

İkinci maddede özetlediğim gelişmenin doğrudan bir sonucu: kişisel ve özgün içerik, tam da yapay zeka tarafından üretilen içerik miktarı nedeniyle, giderek daha önemli hale geliyor. Ortalama bir tüketici, reklamı yapılan sosyal medya içeriğine giderek daha eleştirel bir gözle bakıyor. Reklamınızla ilgili her şey, sadece bir şeyler satmak isteyen bir taraf olduğunuzu haykırıyorsa, reklamınıza katılımın hayal kırıklığı yaratma ihtimali yüksektir.

Bu aynı zamanda reklamlarınızın gerçekten yüksek kaliteli fotoğraf veya video prodüksiyonları olması gerekmediği anlamına gelir. Genellikle (iyi) bir akıllı telefon kamerası reklam kampanyanız için yeterlidir.

İpucu: Tarih öncesi dönemlerden kalma, ‘kamerası patates olan’ eski akıllı telefonunuzu kullanmadığınızdan emin olun. Sonuçta, fotoğraf ve/veya video materyallerinizin iyi görünmesini istiyorsunuz. Keskin görüntü kalitesi için tercihen Full HD (1080p) veya 4K kameralı bir akıllı telefon seçin.

Ayrıca Bakınız :   Daha iyi SEO sıralaması için en iyi 20 ipucum

4. Kısa videolar (Instagram Reels)

Geçen yıl Meta, Instagram Reels ortamını dahili olarak optimize etmek ve geliştirmekle de meşguldü. Bu reklam biçimi geçtiğimiz yıl daha da önemli hale geldi. Ayrıca, kısa video reklamların normal görsellerden veya eski tanıdık karusel reklamlardan çok daha iyi performans gösterdiğini görüyoruz. Elbette bu büyük ölçüde reklam hedefinize, mesajınıza ve kendi kimliğinize bağlı. Ancak çarpıcı olan, kısa video içeriğinin hala zemin kazanıyor olması. Ve bunun 2024’te daha da güçlenmesini bekliyorum.

5. TikTok reklamcılığı

Bu Çin video platformunun popülaritesi daha önce görülmemiş bir hızla artmaya devam ediyor. İçinde Newcom’un son sosyal medya araştırma raporu TikTok zaten popülerlikte neredeyse Instagram’ı geçiyordu. Ve tahmin ediyorum ki yeni 2024 raporunda (bu yazı yazılırken henüz yayınlanmamıştı) TikTok’un Instagram’ı çoktan geride bıraktığı belirtiliyor. Sadece kullanıcı sayısı artmaya devam etmekle kalmıyor, TikTok kullanıcılarının yaş ortalaması da yükselmeye devam ediyor.

TikTok’un popülaritesi artmaya devam ederken, içerik oluşturucular ve reklamverenler için fırsatlar da gelişmeye devam ediyor. Yine de TikTok hakkında konuştuğumuzda birçok kuruluşun hala geri durduğunu fark ediyorum. Ve bu platformun eşi benzeri görülmemiş derecede popüler olduğunu, hatta Hollanda’daki kullanıcı sayılarında Instagram’ı (beklendiği gibi) geçtiğini düşündüğünüzde bu oldukça çılgınca.

Reklam modülünde henüz bölgesel olarak hedefleme yapamadığınız doğrudur. Ayrıca henüz Meta’nın reklam modülü (Instagram ve Facebook) veya LinkedIn’inki kadar gelişmiş olmadığı da doğrudur. Ancak burada da TikTok’un önümüzdeki yıl büyük adımlar atmasını bekliyorum. Ancak emin değilim. Her durumda, bir gözüm üzerinde olacak!

Bu yazı 51 defa görüntülendi.

Son Güncelleme Tarihi: 10 Ocak 2024