Yapay zekanın 2024’te SEO üzerindeki etkisi: Benim görüşüm

Yapay zeka, 2024 yılında arama motorlarının çalışma şekli üzerinde (daha da) büyük bir etkiye sahip olacak. Sadece arama motorlarının iç süreçleri daha da iyileştirilmekle kalmayacak, aynı zamanda bilginin sunulma şekli de değişecek. Üretken yapay zeka söz konusu olduğunda bu ikinci konu ne yazık ki yeterince ele alınmıyor. Bu makalede bunu telafi ediyorum.

Yapay zekanın arama sonuçları sayfaları üzerindeki etkisi

Yapay zeka SEO’yu iki yönden “tehdit ediyor” (ya da nasıl görürseniz görün bir fırsatı temsil ediyor).

1. Yapay zeka, arama motoru pazarlaması sunan ajansların iç süreçlerini hızlandırır. Bu, belirli hizmetleri sunmak için katlanılan dahili maliyetlerden tasarruf sağlar.
2. Yapay zeka, bu süreçlerin sonuçlarının farklı şekilde ödüllendirilmesini sağlayacaktır. Hem Bing hem de Google’ın arama sonuçları sayfaları farklı görünecek ve (şu anda göründüğü gibi) 1., 2. ve 3.’yü daha da fazla ödüllendirecek.

Yapay zekanın 2024'te SEO üzerindeki etkisi - Benim görüşüm

Üretken yapay zeka (ChatGPT’yi düşünün) tarafına çok dikkat ediliyor ve bu taraftaki tehdit/fırsat süreçler bir SEO ajansı oturuyor. Bir tarafta Sonuç Bununla birlikte, SEO üzerinde çalışmanın tehditlerinin yanı sıra farklı türden fırsatlar da vardır.

Bu bir sürpriz mi?

Hayır. Ve bu, arama sonuçları sayfasından içerik sağlayıcılara (web sitelerine) giden ortalama TO’nun gittikçe düştüğü uzun süredir devam eden eğilimle uyumludur. Google, arama sonuçları sayfasının arama yapan kişinin son istasyonu olmasını istiyor. Google’da iş, otel, uçuş veya tatil evi aramanız yeterli. Bir web sitesine gitmek (neredeyse) imkansızdır.

Aşağıdaki rakamlara bakın (Advanced WebRanking – international – desktop’tan).

Eylül 2015
#1. pozisyon (organik) -> ortalama TO %34,96
#2. pozisyon (organik) -> ortalama TO %19,1
#3. pozisyon (organik) -> ortalama TO %11,59
#4. pozisyon (organik) -> ortalama TO %8,06
#5. pozisyon (organik) -> ortalama TO %5,77

Ekim 2023
#1. pozisyon (organik) -> ortalama TO %31,12
#2. pozisyon (organik) -> ortalama TO %14,94
#3. pozisyon (organik) -> ortalama TO %8,67
#4. pozisyon (organik) -> ortalama TO %5,74
#5. pozisyon (organik) -> ortalama TO %4,12

İlk 10 sonuç için toplam TO (Ekim 2023): 74,41%
İlk 10 sonuç için toplam TO (Eylül 2023): 93,3%

Gördüğünüz gibi bu, Google’ın organik sonuçlarına yönlendirdiği ziyaretçi sayısında çok büyük bir düşüş anlamına geliyor ve aynı zamanda Google’ın niyetini de gösteriyor: Ya bir reklama tıklıyorsunuz ya da Google’ın kendisinden gelen bir sonuca tıklıyorsunuz (kendi teklifleriyle bulundukları belirli sektörlerde). Bu haber pek de beklenmedik bir gelişme değil. Google son zamanlarda haberlerde yer alıyor.

Ayrıca Bakınız :   SEO için WDF*IDF

Bunu ne zaman bekleyebiliriz?
Çok yakında. Bunun (mantıklı olarak, arama motorları bir zaman çizelgesi açıklamadı) 2024 yılında kullanıma sunulması bekleniyor.

Örneğin, Bing yakın zamanda (15/11/2023 itibariyle) yeni bir güncelleme başlattı arama sonuçları sayfasındaki snippet’ler yeniden yazılabilir. Elbette, Hollanda da dahil olmak üzere Bing.com’un görünümünü ve hissiyatını çoktan değiştirdiğini zaten biliyoruz. Bu muhtemelen Google’ın nasıl bir yol izleyeceğinin habercisi olabilir.

Bu SEO sonuçlarını nasıl etkileyecek?

Bunun SEO sonuçları üzerinde büyük bir etkisi olacak. Google’ın sunduğu şey 2024 için planlar SGE (aramada üretken yapay zeka), ilk üç sonucun Bard (Google’ın ChatGPT versiyonu) tarafından oluşturulan bir snippet ile tamamlandığı yenilenmiş bir arama sonuçları sayfasıdır.

Bu haliyle, bilgi amaçlı bir arama terimi için ilk 3 pozisyon elde edildiğinde SEO uzmanları için snippet’lerden daha fazla yararlanma fırsatı sunuyor.

Benim bu konudaki görüşüm nedir?

SEO’nun yakın zamanda değerinde önemli bir düşüş olması muhtemel değildir. Neden mi? Bir arama motoru yalnızca reklamlarla veya Google’ın kendi teklifiyle sürdürülebilir değildir. Arz kalitesi genellikle reklamlardan daha düşüktür çünkü bunun içinde parasal piyasa güçlerinin bir parçası vardır (yalnızca içerik kalitesine odaklanan bir algoritmaya karşı).

Google, arama yapanlara aradıklarını daha hızlı sunmak zorundadır. Günümüzde ve çağımızda, artık arama yapanların aradıklarını Google’da ilk 5, ilk 10 ve hatta 2. sayfanın ötesinde aramalarını bekleyemezsiniz. Google’a karşı çok fazla alternatif var. Bilgilendirici içerik için ChatGPT’yi, genç kitle için Tiktok’u ve elbette Bing’in yeniden dirilişini düşünün. Bunu destekleyen ilginç bir istatistik:

Google son bir yılın en düşük küresel pazar payına sahip. Bing ise son 10 ayın en yüksek küresel pazar payına sahip. Bulunduğu yer https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share.

Yüzdeler birbirinden çok uzak olabilir, ancak ChatGPT ile bile küresel benimseme oranının aşırı oranlara sahip olduğunu görebilirsiniz. Google için büyük bir tehdit her zaman Google’ın alternatifleri olacaktır. Bunun mutlaka geleneksel bir arama motoru şeklinde olması gerekmez; bilgi arayabileceğiniz her şey bir arama motorudur.

Bu yazı 121 defa görüntülendi.

Son Güncelleme Tarihi: 11 Ocak 2024