YouTube SEO Nedir? Nasıl Yapılır? (Parayla Satılan İpuçları)

SEO’yu kullandığınız tek arama motoru Google değil. YouTube da bir arama motorudur! Google’dan farkı, sonuçları değil videoları aramanızdır.

Belirli anahtar kelimeler için YouTube’da daha üst sıralarda yer almak da mümkündür. Fikir, Google’daki SEO’ya benzer.

Video SEO için İpuçları

Aşağıda, YouTube SEO’sunu optimize etmek için bazı ipuçlarını kısaca özetledik:

  1. Doğru anahtar kelimeleri seçme:

Tıpkı bir SEO kampanyasında olduğu gibi, YouTube içinde doğru anahtar kelimeleri seçersiniz. Yine anahtar kelimelerin yeterli aylık hacme sahip olması önemlidir. Ayrıca, bu anahtar kelimelerin rekabet düzeyine de dikkat edersiniz. Bir anahtar kelime daha az rekabete sahip olduğunda, daha yüksek bir pozisyon elde etmek daha kolaydır.

  1. Video başlığını optimize etme:

Anahtar kelimeyi video başlığına ekleyin. Bir kullanıcı başlığa eklediğiniz anahtar kelimeyi yazdığında, videonuzu bulma şansı yüksektir.

  1. Etiketleri kullanın:

YouTube’a videonuzun ne hakkında olduğunu söylemek için etiketleri (tags) kullanın. Etiketlerin videonun ne hakkında olduğuna dair iyi bir gösterge verdiğinden emin olun. Bu şekilde, birisi anahtar kelimeleri yazdığında YouTube’a videonuzu sunma olanağı vermiş olursunuz.

  1. İzleyicilerinizle etkileşim kurun:

YouTube, izleyicilerinizle etkileşim kurmaya büyük değer verir. Bunu uygulamaya koymanın iyi bir yolu şudur: izleyicilerinizi yorum bırakmaya veya beğenmeye teşvik edin.

İzleyicileri kanalınıza abone olmaya teşvik etmek de önemlidir. Bu şekilde, izleyicileriniz her zaman videolarınızı bulmayı bileceklerdir.

  1. Video kalitesi:

YouTube’dan gelen önemli bir sıralama sinyali videonun kalitesidir. Daha da önemlisi, izleyiciler videoya nasıl tepki veriyor? Görüntüleyenler videoyu uzun süre izlemediğinde, bu YouTube’a videoyu beğenmediklerini gösterir. İzleyicinin olabildiğince uzun süre izlemeye devam ettiğinden ve videonun kalitesinin olabildiğince yüksek olduğundan emin olun.

  1. Küçük resmi kullanın:

Küçük resmi (thumbnail) kullanarak, mümkün olduğunca çok kişinin videonuza tıklamasını sağlarsınız. Tıklama oranı (TO) yüksek olduğunda, YouTube birçok kişinin içeriğinizle ilgilendiğini görür. Bu, kaliteli içerik oluşturan bir kanala sahip olduğunuzun göstergesidir.

  1. Sosyal medyada paylaşımlar:

Facebook, Twitter (X) ve Instagram gibi sosyal medyadaki paylaşım sayısı sıralamayı olumlu yönde etkiler. Çok sayıda paylaşım, ilgili nişte hakimiyeti gösterir.

  1. Geri Bağlantılar:

Google’da SEO’da olduğu gibi, kaliteli geri bağlantılar -backlink- almak önemli bir unsurdur. YouTube bunu videonun geniş çapta dağıtıldığına dair bir sinyal olarak görür. Kalite ve alaka düzeyini gösterir.

YouTube SEO | Makaleler

Hangi YouTube SEO araçları var?

SEO’nun Google’daki etkilerini ölçtüğünüz gibi, YouTube SEO’sunun etkilerini de ölçersiniz.

YouTube SEO için temel araçlar şunlardır:

  • Google Trends: Bu aracı şu anda trend olan konuları aramak için kullanırsınız. Bu araçtaki veriler Google’ın kendisinden gelir.
  • Otomatik tamamlama özelliği: Anahtar kelimeleri ve ilgili hedef kelimeleri bulmak için YouTube’un arama çubuğundaki otomatik tamamlama (auto-complete) işlevini kullanın.
  • VidIQ Vision: Bu araç videonuz için ilgili etiketleri arar. Etiketler, YouTube’a videonun konusunun ne olduğunu bildiren bir sinyaldir.
  • YouTube analizleri: YouTube’da yerleşik olarak bulunan bu araç, kanalınızın istatistikleri hakkında size fikir verir.
Ayrıca Bakınız :   Web Site Hızı Nasıl Arttırılır? (Pazarlamacılara ve Geliştirmecilere Öneriler)
Bu yazı 48 defa görüntülendi.

Son Güncelleme Tarihi: 20 Ocak 2024