Sosyal medyanın gençlerin yaşamları üzerindeki etkisi: mutlular mı?

Sosyal medyanın gençlerin yaşamları üzerindeki etkisi: mutlular mı? 1

Sosyal medya: günlük hayatımızı onsuz hayal etmek imkansız. Hakkında çok şey yazıldı ve bulundu. Biz özellikle sosyal medyanın hayatlarımız üzerindeki etkisiyle ilgileniyoruz. Etkisi olduğu çok açık. Bilimsel olarak, refahımızı ve yaşam memnuniyetimizi nasıl etkilediğine dair henüz net bir kanıt ya da yönlendirme yok.

Yakın zamana kadar.. Gerçekten de, bir süredir İngiliz araştırması araştırmacıların 2011’den 2018’e kadar boylamsal bir çalışma yürüttükleri yayınlanmıştır. Bu çalışma, yaşları 10 ila 80 arasında değişen 84.011 katılımcı arasında gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, refah ve yaşam memnuniyeti ile ilişkili olarak sosyal medya kullanımı incelenmiştir.

Çalışma için yaşları 10 ile 80 arasında değişen kişilere 7 kez anket uygulanmıştır. Bu anket, 1 (çok mutlu) ile 7 (hiç mutlu değil) arasında belirtilen bir ölçekte yaşam memnuniyetleri hakkındaydı. Ayrıca normal bir günde sosyal medyada ne kadar zaman geçirdikleri de soruldu.

İnsanların iş, dış görünüş, aile, arkadaşlar ve okul hakkında nasıl hissettiklerine dair sorular da sorulmuştur. Bu veriler arka plan değişkenlerine göre test edilmiştir. Bunlar arasında hane geliri, kişinin yaşadığı mahalle ve ölçüm zamanı yer almaktadır. Bazen bir yıl içindeki belirli olaylar da yaşam memnuniyetini etkileyebilir.

Sosyal medya en çok ergenlik döneminde etkili oluyor!

Yaşam memnuniyeti” kavramının yaşam boyu önemli ölçüde değiştiğinin farkına varmak önemlidir. Bu da yaşın, sosyal medyanın yaşam memnuniyetini ne ölçüde etkilediğini belirleyen önemli bir değişken olduğunu göstermektedir. Örneğin, 26-29 yaş aralığındaki erkeklerde yaşam memnuniyeti 22-25 yaş aralığındaki erkeklere kıyasla daha olumsuzdur. Araştırmacılar bu sonuç sayesinde en önemli farklılıkların ergenlik döneminde ortaya çıktığını tespit etmiştir.

Bu ergenlik dönemi, çalışmanın ana odak noktasını oluşturmaktadır. Ergenlik evresi, 10 ila 24 yaş arasındaki gençleri ifade eder. İnsanlar hayatlarının bu evresinde biyolojik, psikolojik ve sosyal olarak muazzam bir gelişimden geçerler. Bu dönem sosyal gelişim, benlik algısı ve sosyal etkileşim açısından çok hassastır.

Bunun nedeni, okuldan üniversiteye veya işe geçiş gibi sosyo-kültürel alandaki büyük değişikliklerdir. Araştırmacılar, sosyal medyanın etkileşimli, iletişimsel ve kendini tasvir eden doğasının, hayatın bu önemli aşaması üzerindeki etkisini artırdığını savunuyor. Özellikle de bu yaş grubundaki gençlerin büyük tüketiciler olduğu düşünüldüğünde.

Büyük tüketici gençliği sosyal medyayı etkiliyor

Yaş ve cinsiyet de Önemli rol oynamaktadır

Sosyal medyanın etkisi ergenlik dönemindeki gelişimsel aşamaya göre değişmektedir. Bu nedenle yaş, bir ergenin hangi gelişimsel aşamada olduğunun ve sosyal medya kullanımının refah ve yaşam memnuniyetini nasıl etkilediğinin önemli bir göstergesidir.

Ayrıca Bakınız :   2023'ün en iyi 9 marka kampanyası [Barbie, Coca-Cola, Tikkie & meer]

Araştırmacılar, 10 ila 15 yaş arasındaki ergenlerin daha fazla sosyal medya kullandıklarında hayatlarından daha az memnun olduklarını tespit etmiştir. Yaşları 16 ile 21 arasında değişen gençler arasında, sosyal medyayı çok az ya da çok fazla kullandığını bildirenlerin yaşam memnuniyeti, sosyal medyayı ortalama olarak kullananlara göre daha düşük.

Yaşları 10 ila 15 arasında değişen gençler daha fazla sosyal medya kullandıklarında hayatlarından daha az memnun oluyorlar.

Cinsiyet de belirleyici bir faktör olabilir. Örneğin, kızlar genellikle ergenlik döneminde erkeklere göre daha erken fiziksel değişiklikler yaşarlar. Bu nedenle ruh sağlığı sorunları riski daha yüksektir. Erkekler ve kızlar sosyal medya kullanımında da farklılık göstermektedir. Araştırmacılar, kız çocuklarının 11 ila 13 yaşlarında sosyal medyanın etkilerine karşı daha hassas olduklarını tespit etmiştir. Erkeklerde ise bu duyarlılık ancak 19 yaşından itibaren görülüyor.

Genç kız sosyal medyayı etkiliyor

Sonuç olarak, nihayet bu konuda bir çalışma yapılmış olması çok güzel. Sonuçta, sosyal medyanın gençler üzerindeki etkisinin ne olduğunu görmek ve bunun bir gruptan diğerine değiştiğini bilmek önemli ve çok faydalı.

Pazarlamacılar bu etkilerin farkında olurlarsa, bu ilginç hedef grupla daha hedefe yönelik ve etik bir şekilde iletişim kurabilirler. Her halükarda, sosyal medyanın etkisine ilişkin bu boylamsal çalışma bize sosyal medyanın insanların ergenlik dönemindeki etkisine ilişkin bilimsel ve aynı zamanda ilginç bir fikir vermektedir.

Bu yazı 149 defa görüntülendi.

Son Güncelleme Tarihi: 10 Ocak 2024