CRM Pazarlama ve SEO hakkında her şey: Hala bir etkisi var mı?

CRM, Müşteri İlişkileri Yönetimi anlamına gelir. Bu, Hollandaca’da müşteri ilişkileri yönetimi anlamına gelen İngilizce bir terimdir. CRM pazarlamasında müşteri, pazarlama stratejinizin merkezinde yer alır. Bu stratejinin amacı, mevcut müşterilerinizle olan ilişkinizi korumak ve optimize etmektir.

CRM pazarlama nedir?

CRM pazarlama derken, müşteri ilişkilerinin en önemli olduğu pazarlama stratejisini kastediyoruz. CRM pazarlaması yeni müşteriler kazanmanın yanı sıra müşteri ile satış elemanı arasındaki ilişkiyi optimize etmeye odaklanır. Bir CRM sisteminde pazarlama, satış, satış sonrası ve müşteri hizmetleri yakın işbirliği içinde çalışır.

CRM yazılımı

Piyasada CRM Pazarlama için özel yazılım paketleri bulunmaktadır. Bunlara örnek olarak Salesforce, SAP, Oracle, Netsuite ve Nimble verilebilir. Bu yazılımlar iletişim bilgileri ve sipariş geçmişi gibi müşteri verilerini saklamanıza olanak tanır. Ayrıca temas anlarını kaydetmenize ve planlamanıza da olanak tanır. Sistemi hem mevcut hem de potansiyel müşteriler için kullanabilirsiniz. Böylece bir şirketin çeşitli departmanları müşterilerle ilgili verileri tamamlayabilir ve bunlara erişebilir.

Bu nedenle çoğu CRM sistemine intranet veya internet üzerinden herhangi bir şirket departmanı tarafından erişilebilir. Ayrıca müşterilere bir değer atayabilirsiniz. Böylece iyi müşterilere veya potansiyel olarak büyük müşterilere öncelik verilebilir.

CRM Pazarlama _ Terimler Sözlüğü

CRM Pazarlama ve SEO

İyi bir müşteri ilişkileri yönetimi sistemi, şirketlerin müşteriler hakkında sahip olduğu bilgileri kullanmasına yardımcı olabilir. Özellikle tüketici davranışları alanında şirketler CRM yazılımlarından giderek daha fazla faydalanabilmektedir.

Buna SCRM olarak da adlandırılan Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi de denir. Burada CRM sürecini Facebook veya Twitter gibi bir sosyal medya sitesine bağlarsınız. CRM sistemleri, sosyal medya ve SEO giderek artan bir şekilde birbirleriyle entegre ediliyor.

CRM pazarlamasının faydaları

CRM pazarlamasının faydalarıÖncelik
Müşteri ilişkileri yönetimi Yüksek
Geliştirilmiş müşteri hizmetleri Yüksek
Hedefli pazarlama kampanyaları Yüksek
Artan satışlar Orta
Geliştirilmiş müşteri memnuniyeti Yüksek
Geliştirilmiş iç iletişim ve işbirliği Kaynak
Veri analizi ve raporlama Yüksek
Pazarlama görevlerinin otomasyonu Kaynak
İyileştirilmiş alım ve dönüşüm Yüksek
Müşteri davranış ve tercihlerinin daha iyi anlaşılması Yüksek

CRM pazarlamasının faydaları.

Aşağıda bu avantajların daha ayrıntılı bir açıklaması yer almaktadır:

  1. Müşteri ilişkileri yönetimi: CRM, müşterilerle ilişkileri yönetmeye ve geliştirmeye yardımcı olur, bu da daha yüksek müşteri memnuniyeti ve sadakati sağlayabilir.
  2. Geliştirilmiş müşteri hizmetleri: Müşteri etkileşimlerinin eksiksiz bir resmine sahip olarak CRM, daha iyi ve daha kişiselleştirilmiş müşteri hizmetleri sunmaya yardımcı olabilir.
  3. Hedefli pazarlama kampanyaları: CRM, müşteri tercihleri ve davranışları hakkında değerli bilgiler sağlayarak şirketlerin hedefli ve kişiselleştirilmiş pazarlama kampanyaları yürütmesine olanak tanır.
  4. Artan satış verimliliği: CRM, satış süreçlerini düzene sokmaya ve satış ekibi verimliliğini artırmaya yardımcı olabilir.
  5. Geliştirilmiş Dahili İletişim ve İşbirliği: CRM, ekip üyelerinin müşteri bilgilerini paylaşabileceği ve güncelleyebileceği merkezi bir yer sağlayarak dahili iletişim ve işbirliğini geliştirmeye yardımcı olabilir.
  6. Veri analizi ve raporlama: CRM araçları genellikle kapsamlı veri analizi ve raporlama özellikleri sunarak şirketlerin performansları hakkında değerli içgörüler elde etmelerine ve daha bilinçli kararlar almalarına olanak tanır.
  7. Pazarlama görevlerinin otomasyonu: Birçok CRM aracı, e-posta pazarlaması gibi rutin görevlerin otomasyonunu sunarak zaman ve emek tasarrufu sağlayabilir.
  8. İyileştirilmiş alım ve dönüşüm: Müşteri ihtiyaçlarını ve davranışlarını daha iyi anlayarak CRM, ürün ve hizmetlerin alımını iyileştirmeye ve dönüşüm oranlarını artırmaya yardımcı olabilir.
  9. Müşteri davranışlarının ve tercihlerinin daha iyi anlaşılması: CRM, daha iyi pazarlama ve ürün kararları alınmasına yardımcı olabilecek müşteri davranışları ve tercihleri hakkında değerli bilgiler sağlayabilir.
Ayrıca Bakınız :   Google İşletme Profili Oluşturma ve Optimize Etme Kılavuzum

Benim tavsiyem

Müşteri ilişkilerini pazarlama stratejinizin merkezine koymak akıllıca bir seçimdir. Bu sadece yeni müşteriler kazanmakla ilgili değildir. Sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte, müşterinin memnun olduğundan emin olmak da giderek daha önemli hale geliyor. Memnun bir müşteri sizin tabelanızdır. Bunu yaparken, müşteriler hakkında sahip olduğunuz tüm bilgileri bir pazarlama kampanyası oluşturmak için de kullanabilirsiniz. Müşterilerinizin davranışlarını ve ilgi alanlarını satın alımlarıyla ilişkilendirebilirseniz, buna göre yanıt verebilirsiniz.


Sıkça sorulan sorular

CRM Pazarlama Nedir?

CRM pazarlama, müşteri ile ilişkinin çok önemli olduğu özel bir pazarlama stratejisidir. Bu sadece yeni müşteriler edinmekle ilgili değil, daha çok müşteriyle olan ilişkiyi sürdürmekle ilgilidir. Amaç, pazarlama, satış (sonrası) ve müşteri hizmetleri gibi departmanların birlikte çok yakın çalışmasıyla bunu mümkün olan en iyi şekilde sağlamaktır.

CRM Pazarlamasının SEO üzerindeki etkisi nedir?

İyi bir CRM sistemi, saklanan müşteri bilgileriyle şirketlerin müşteriden çok daha fazlasını elde etmesine yardımcı olabilir. İyi bir müşteri ilişkisi, müşterilerin size geri dönmesini ve sizden tekrar alışveriş yapmasını da sağlar. Ayrıca, müşterilerin şirketiniz hakkında olumlu yorum yapma olasılığı daha yüksek olacaktır. Artık bunun sitenizin alaka düzeyini artırdığını ve bunun da web sitenizin SEO’sunu doğrudan etkilediğini biliyoruz.

Bu yazı 182 defa görüntülendi.

Son Güncelleme Tarihi: 17 Şubat 2024

Yayım tarihi
SEO Nedir? olarak sınıflandırılmış