CTR Nedir? Tıklama Oranı Neden Önemlidir?

Çevrimiçi reklamların performansını ölçmenin bir yöntemi: CTR (Click-Through Rate = Tıklama Oranı). Bu yazımızda size bunun ne anlama geldiğini anlatıyoruz.

TO nedir?

TO, Tıklama Oranı, reklamınızı görüntüledikten sonra kaç kişinin tıkladığını gösterir. Tıklama sayısını gösterim sayısına bölerek TO’yu hesaplarsınız. TO’nun seviyesi, Google’ın arama sonuçlarındaki konumunuza bağlıdır.

Google’da en üst sırada yer alan reklamlar, arama sonuçlarının en altında yer alan bir reklamdan daha yüksek bir TO’ya sahiptir.

Daha yüksek bir TO sağlayan yalnızca arama motorunda daha yüksek bir sıralama değildir. Çekici bir metin de bunu sağlar. Reklamınız, üstünüzdeki başka bir reklamdan daha çekici ise yine de daha yüksek bir TO’ya sahip olabilirsiniz. Bu, daha yüksek bir kalite puanına katkıda bulunur.

Tıklama Oranının Önemi

SEO’da TO’nun izlenmesi çok önemlidir. Bu şekilde, web sitenize kaç organik ziyaretçinin tıkladığını ölçersiniz.

SEO’nun amacı mümkün olduğunca çok organik ve alakalı trafik oluşturmaktır. Web sitenize daha fazla ziyaretçi gelmesi güzeldir, ancak amaç dönüşümlerinizi artırmaktır.

İyi bir Tıklama Oranı nedir? TBM’nin dezavantajları nelerdir?

Duruma göre değişir. Ücretli reklam mı kullanıyorsunuz? O zaman web sitenize tıklama başına ödeme yaparsınız. Yüksek TO, dönüşüm oranınız için olumludur, ancak her tıklamanın bir maliyeti vardır.

Organik arama sonuçları için TO daha değerlidir. Bu anlamda organik trafik ücretsizdir. Bir dönüşüm gerçekleştiğinde, tüm gelir sizindir.

Benim tavsiyem

Körü körüne TO’ya odaklanmamanızı öneririz! TO’nuzu artırmak mı istiyorsunuz? O halde meta açıklama ve meta başlıkları optimize edin. Bu şekilde, arama yapan kişiye açılış sayfasında hangi konuyu tartıştığınıza dair iyi bir gösterge vermiş olursunuz. Bu da tıklamayı tetikler. Arama yapan kişiyi şirket olarak katma değeriniz konusunda ikna edin!


Sıkça sorulan sorular

TO nedir?

TO, tam adıyla Tıklama Oranı, kaç kullanıcının reklamınızı görüntüledikten sonra tıkladığını gösteren değerdir. TO, tıklama sayısının reklamın gösterilme sayısına bölünmesiyle hesaplanır. Reklamınızı arama sonuçlarında ne kadar üst sıralarda gösterirseniz TO o kadar yüksek olur.

TO’nun SEO üzerindeki etkisi nedir?

SEO için TO’yu izlemek çok önemlidir. Sonuçta, sitenize kaç organik ziyaretçinin tıkladığını bu şekilde bilirsiniz. Sonuçlarla, gerekirse iyileştirmeler yapabilirsiniz.

Ayrıca Bakınız :   SEO'da pazar liderleri için strateji
Bu yazı 52 defa görüntülendi.

Son Güncelleme Tarihi: 30 Ocak 2024