Kullanılabilirlik (Usability) Nedir? Sorunları Optimize Etme

Kullanılabilirlik SEO ile uğraşırken sıkça duyduğunuz bir terimdir. Peki tam olarak nedir? Ne anlama geldiğini ve web sitenizin SEO’su için neden önemli olduğunu tartışıyoruz.

Kullanılabilirliğin anlamı

Kullanılabilirlik, web sitenizin ziyaretçi için kullanımının ne ölçüde keyifli olduğudur. Ziyaretçinin kullanıcı deneyiminin mümkün olduğunca optimum olmasını sağlamaktan başka bir şey değildir.

Web sitenizi SEO için optimize ederken, son kullanıcıyı aklınızda tutmanız gerekir. Yalnızca Google için optimizasyon yaparsanız, bunun web sitenizin kullanılabilirliği üzerinde iyi bir etkisi olmayacaktır. Anahtar kelimenizin Google için bir sayfada 30 kez görünmesini sağlarsanız, bu ziyaretçi için zararlı olur.

Google’ın Penguen, Panda ve Hummingbird gibi daha büyük güncellemelerinden bu yana, odak noktası web sitenizin gerçek kullanılabilirliği olmuştur. Bu nedenle web sitenizi Google için optimize etmek niyetinde değilsiniz. O zaman hızla çatlaklardan düşersiniz.

Web sitenizin kullanılabilirliği

Kullanıcı dostu olan ve ziyaretçilerinizin ihtiyaçlarını karşılayan web siteleri Google’da organik arama sonuçları arasında daha üst sıralarda yer alır. Bu nedenle kullanıcı dostu olmak ek bir faktör değil, SEO’nuzda öncü bir rol oynar.

İşiniz, ziyaretçilerinizin davranışlarını analiz etmek ve gerçekten anlamaktır. Yalnızca bu bilgilerle web sitenizin sorunlu noktalarını ele alabilirsiniz.

Peki bunu nasıl yapmalı? Web sitenizi ziyaretçiler için kullanıcı dostu hale getirirken dikkat etmeniz gereken bir dizi nokta var.

  1. Anahtar kelime araştırması: tüm online pazarlamanın başlangıç noktası. Sonuçlar navigasyonu, site yapısını ve blog yazılarını belirler. Ziyaretçilerinizin sitenizde nasıl hareket ettiğini öğrenin.
  2. Ziyaretçinin arama amacı: Amaç, hedef kitlenize doğru yanıtları sunmaktır. Bunu başarmak için, arama sorgusunun arkasındaki niyeti mümkün olduğunca iyi anlamanız gerekir. Yeni başlayan birinin SEO’nun ne olduğunu araması ile Google güncellemesi hakkında bir makale arayan birinin araması arasında fark vardır.
  3. Meta başlık: Meta başlığınızın kısa ve öz olduğundan emin olun. Arama yapan kişi, açılış sayfanızda ne olduğuna dair iyi bir fikir edinmek ister. Arama yapan kişinin sonucunuza tıklama şansı daha yüksektir.
  4. Meta açıklama: arama sonucunuzun altındaki kısa açıklama, arama yapan kişi için mümkün olduğunca alakalı olmalıdır. Bu nedenle, web sayfanızın net bir resmini verdiğinden emin olun.

Kullanılabilirlik SEO

Mobil web sitesi kullanılabilirliği

Giderek daha fazla tüketici cep telefonları üzerinden alışveriş yapıyor. Web siteniz ne kadar erişilebilir olursa, müşteri satın alma işlemine o kadar çabuk geçecektir.

Ayrıca Bakınız :   Üçüncü Taraf Kodun Etkisini Azaltın Sorunu ve Çözümü

Mobil sitenizin optimize edildiğinden emin olun. Bu, kullanılabilirlik açısından çok önemlidir. Çünkü ziyaretçiler mobil sitenizde olumlu bir deneyim yaşadıklarında geri dönme olasılıkları daha yüksektir.

Google, web sitenizin mobil sürümünü ilk olarak tarar. Mobil web sitenizi optimize etmek için bir neden daha.

Mobil web siteniz yeni müşteriler kazanmak için çok önemlidir. Mobil site türleri arasındaki farkı anlayın. Tablet ve akıllı telefon arasında temel bir fark vardır. Tabletler hareket halindeyken eğlence için kullanılır. Telefonlar ise daha çok iletişim ve bilgi toplamak için kullanılır. Mobil web sitenizi oluştururken bu farkı aklınızda tutmanız gerekir.

Mobil sitenizin kullanılabilirliğini nasıl test edersiniz? Bunu Google Search Console aracılığıyla yaparsınız.

Diğer faktörlerle birlikte web sitenizin kullanılabilirliğini optimize etmek, web sitenizin Google’da daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olacaktır.

Web sitesi kullanılabilirlik testi

İyileştirme için her zaman yer vardır. Web sitenizin kullanılabilirliğini optimize etmek için test etmeye devam edin. Bir değişiklik yaptığınızda, genellikle daha da iyi olabilir.

Google Search Console ile web sitenizin kullanılabilirliğini ölçebilirsiniz. Tek yapmanız gereken URL’nizi programa bağlamak. Bu, web sitenizin yükleme hızı gibi çeşitli noktaların analiziyle sonuçlanır.

Google’da üst sıralarda yer almak mı istiyorsunuz? O halde web sitenizden sürekli olarak en iyi verimi almak istemelisiniz. Google’da kazananlar gelişmeyi asla bırakmaz.


Sıkça sorulan sorular

Kullanılabilirlik Nedir?

Kullanılabilirlik, ürününüzün veya web sitenizin kullanıcı için ne kadar keyifli çalıştığı hakkında bir şeyler söyler. Eğer bir şey çok kullanıcı dostu ise, çok iyi bir kullanıcı deneyiminden de bahsedebiliriz.

Kullanılabilirliğin SEO üzerindeki etkisi nedir?

Web sitenizi SEO için optimize edecekseniz, kullanıcı dostu olmayı aklınızda tutmanız gerekir. Sayfalarınız belirli anahtar kelimelerle doluysa, bu konuda gerçekten başarılı olamazsınız. Google gibi taraflar da sayfaları sıralarken bunu çok açık bir şekilde dikkate alır.

Bu yazı 207 defa görüntülendi.

Son Güncelleme Tarihi: 5 Şubat 2024