İnternet üzerinden bir ziyaretçinin ilgisini çekmek: bu AIDA ile mümkündür. AIDA nedir ve bir web sitesi sahibi olarak sizin ne işinize yarar? Burada size kavramı ayrıntılı olarak açıklıyoruz. AIDA nedir? AIDA, pazarlama amacıyla sıklıkla kullanılan bir modeldir. AIDA kelimesi Attention, Interest, Desire ve Action kelimelerinin ilk harflerinden oluşturulmuştur. AIDA, bir tüketici tarafından atılan adımları tanımlayan… Okumaya devam et AIDA Modeli | Nedir ve iyi bir SEO için nasıl kullanılır?
Kategori: SEO Nedir?
SEO İçin Arama Amacının Psikolojisi
Günümüzün dijital çağında arama amacını anlamak, online pazarlama ve SEO’nun başarısında her zamankinden daha önemli bir faktördür. Her arama sorgusunun altında yatan motivasyon olan arama amacı, bilişsel, duygusal, sosyal ve teknolojik faktörlerin karmaşık bir etkileşimidir. Basit anahtar kelimelerin ötesine geçer ve kullanıcının ruhuna inerek gerçekten ne elde etmek istediklerini ortaya çıkarır. Bu makalede, temel bilgilerden… Okumaya devam et SEO İçin Arama Amacının Psikolojisi
Görüntülü Reklam Ağı Nedir? SEO ve Diğer Faydaları
Marka bilinirliğinizi mi artırıyorsunuz yoksa yeni bir kitleyi mi hedefliyorsunuz? Eğer öyleyse, görüntülü reklamcılıktan faydalanabilirsiniz. Görüntülü reklamcılık nedir ve avantajları nelerdir? Kavramı size burada ayrıntılı olarak açıklıyoruz. Görüntülü Reklam Ağı Nedir? Görüntülü reklamcılık, hem sosyal medyada hem de web sitelerinde görünen tüm reklamları içerir. Reklamın şekli, tarzı veya biçimi önemli değildir. Banner’lar, metin içeren bir… Okumaya devam et Görüntülü Reklam Ağı Nedir? SEO ve Diğer Faydaları
2xx HTTP Durum Kodları ve SEO (200/201/202)
Bir sayfa yüklenirken veya bir web sitesi ziyaret edilirken, bilgisayar sayfayı yüklemek için sunucuya bir istek gönderir. Bu, 2xx sayfası da dahil olmak üzere çeşitli kodlarla yapılır. 2xx sayfası nedir ve tam olarak ne anlama gelir? Bu sayfada okuyabilirsiniz. 2xx sayfası nedir? 2xx sayfası bir HTTP durum kodudur. Bu kodlar sunucular ve tarayıcılar arasındaki iletişim… Okumaya devam et 2xx HTTP Durum Kodları ve SEO (200/201/202)
302 Yönlendirmesi ve SEO Üzerine Etkisi
Web siteniz için yeni bir alan adı veya başka bir URL’ye geçici bir yönlendirme mi istiyorsunuz? Bu durumda, akıllıca bir yöntem 302 yönlendirme seçin. 302 yönlendirmesi nedir ve sizin için ne işe yarar? Buradan öğrenin! 302 yönlendirmesi nedir? 302 yönlendirmesi, ziyaretçilerin bir web sitesine geçici olarak yönlendirilmesini belirten bir terimdir. Bu, bir URL’den diğerine yönlendirmeyi… Okumaya devam et 302 Yönlendirmesi ve SEO Üzerine Etkisi
Anahtar Kelime Nedir? Nasıl Bulunur?
Hedef kitleniz, sattığınız hizmetler veya ürünler hakkında bir arama yaptığında bulunup bulunmayacağınızı merak mı ediyorsunuz? O halde anahtar kelimeleri çoktan araştırmış olmalısınız. Bu makalede, anahtar kelimeler hakkında bilmeniz gereken her şeyi, ne için kullanıldıklarını ve bir anahtar kelimenin getirisinin ne olduğunu (özellikle SEO ve SEA ile Google’da üst sıralarda yer aldığınızda) anlatacağız. Anahtar Kelime Nedir?… Okumaya devam et Anahtar Kelime Nedir? Nasıl Bulunur?
Eyvah, Instagram Hesabım Kısıtlandı! Sebebi Nedir?
Instagram hesabınızda birini takip etmek, bir gönderiye yanıt vermek veya bir şeyi beğenmekte sorun mu yaşıyorsunuz? Genellikle bununla alakalı bildirim içeren bir açılır pencere karşınıza çıkacaktır. Bu tür bildirimlerin Instagram’daki eylemlerinizi engellemesi muhtemeldir. Evet, oldukça can sıkıcı bir durum. Aslında Instagram profilinize hala giriş yapabildiğiniz sürece panik yapmanıza gerek yok. Bu blogda, bu problemin ne… Okumaya devam et Eyvah, Instagram Hesabım Kısıtlandı! Sebebi Nedir?
H2 Nedir? H2 Heading Etiketi Ne İşe Yarar?
SEO’nuzu geliştirmek istiyorsanız başlık etiketlerinin önemi muhtemelen gözünüzden kaçmamıştır. H2 etiketi (ve H1, H3 ve H4 etiketleri), başlıklarınıza veya ara başlıklarınıza eklediğiniz özel etiketlerdir. Bu sadece arama motorlarına değil ziyaretçilerinize de fayda sağlar. Bu yazıda size H2 etiketi hakkında daha fazla bilgi vereceğiz. H2 etiketi nedir? H2 (veya H3 veya hatta H4 etiketi) bir metindeki… Okumaya devam et H2 Nedir? H2 Heading Etiketi Ne İşe Yarar?
SEO İçin Meta Başlık (Title) Nasıl Hazırlanır?
Bu meta başlık web sitenize daha fazla ziyaretçi çekmenizi sağlar. Tam olarak nedir ve SEO için bir meta başlığın önemi nedir? Bu makalede tartışıyoruz. Meta başlık nedir? Başlık etiketi olarak da adlandırılan meta başlık, arama sonuçları sayfasında yer alan metin parçacığıdır. Bu, arama sonuçları sayfasındaki “snippet” metninin başlığıdır. Google, daha fazla öne çıkması için bu… Okumaya devam et SEO İçin Meta Başlık (Title) Nasıl Hazırlanır?
Kullanılabilirlik (Usability) Nedir? Sorunları Optimize Etme
Kullanılabilirlik SEO ile uğraşırken sıkça duyduğunuz bir terimdir. Peki tam olarak nedir? Ne anlama geldiğini ve web sitenizin SEO’su için neden önemli olduğunu tartışıyoruz. Kullanılabilirliğin anlamı Kullanılabilirlik, web sitenizin ziyaretçi için kullanımının ne ölçüde keyifli olduğudur. Ziyaretçinin kullanıcı deneyiminin mümkün olduğunca optimum olmasını sağlamaktan başka bir şey değildir. Web sitenizi SEO için optimize ederken, son… Okumaya devam et Kullanılabilirlik (Usability) Nedir? Sorunları Optimize Etme
Yapısal Veri (Stuctured Data) & Zengin Sonuçlar Test Aracı
Sayfalarının ne kadar ayrıntılı görüntülendiğini bilmek isteyenler yapılandırılmış veri test aracı. Bu araç, zengin sonuçlar testinin öncüsüdür. Her iki test de aynı şeye odaklanır: yapılandırılmış verilerin ne kadar etkili olduğu. Yapılandırılmış veri ne kadar fazlaysa arama motoru sonuçlarınız da o kadar zengin olur. Yapılandırılmış veri test aracı nedir? Yapılandırılmış veriler, arama sonuçlarında sayfanızla birlikte görünen… Okumaya devam et Yapısal Veri (Stuctured Data) & Zengin Sonuçlar Test Aracı
BigCommerce Nedir? BigCommerce SEO Kılavuzum
Bir web mağazası açmak oldukça mümkün. Öncelikle bir e-ticaret platformuna ihtiyacınız var ve buradaki seçeneklerinizden biri BigCommerce. BigCommerce nedir ve onu seçmek neden akıllıca? Size burada açıklıyoruz. BigCommerce nedir? BigCommerce e-ticaret için bir platformdur. Tek bir yerde birçok özelliğe sahip hepsi bir arada bir araçtır. Araç, yerleşik barındırma, pazarlama araçları, ödeme entegrasyonu ve daha fazlasını… Okumaya devam et BigCommerce Nedir? BigCommerce SEO Kılavuzum
Trust Flow Nedir? Majestic Güven Akışı
Trust Flow (Güven Akışı) web sitelerinin ne kadar güvenilir olduğunu ölçmenizi sağlayan bir analiz yöntemidir. Trust Flow sitenin kalitesini dikkate alır. Bu aynı zamanda bir sayfanın arama motorunda aldığı sıralamayı da etkiler. Bu yöntem İngiliz Majestic şirketi tarafından geliştirilmiştir. Trust Flow Nedir? Bir arama motoru için bir siteyi sıralarken, insanlar çeşitli yönlere bakarlar. Bunlardan ilki,… Okumaya devam et Trust Flow Nedir? Majestic Güven Akışı
Robots.txt Nedir ve Nasıl Oluşturulur?
Robots.txt, bir web sitesinin kök klasöründe veya kökünde bulunan bir dosyadır. Robots.txt’nin çeşitli işlevleri vardır: Arama motoru örümceklerine hangi web sayfalarını taraması veya taramaması gerektiğini bildirir. Bu, Google’da daha üst sıralarda yer almak için de önemlidir çünkü tarama bütçesini optimize etmenize olanak sağlar. Robots.txt nedir? Robots.txt dosyası, herkesin erişimine açık bir metin dosyasıdır. SEO için… Okumaya devam et Robots.txt Nedir ve Nasıl Oluşturulur?
