Hemen Çıkma Oranı ve SEO üzerindeki etkisi hakkında her şey

Bu yazımızda hemen çıkma oranının ne olduğundan bahsediyoruz. Ayrıca hemen çıkma oranının nasıl yorumlanması gerektiğine de değiniyoruz. Son olarak, web sitenizin organik bulunabilirliği için ne anlama gelebileceğini anlatıyoruz.

Ne oldu?

Hemen çıkma oranı, reddedilme oranı olarak da bilinir. Bu oran, 1’den fazla sayfa görüntülemeyen ziyaretlerin yüzdesini gösterir. Hemen çıkma oranını, hemen çıkma sayısını web sitesine yapılan toplam ziyaret sayısına bölerek hesaplarsınız. Hemen çıkma oranının %55 olması, toplam ziyaretçilerin %55’inin bir sayfayı ziyaret ettiği ve hemen terk ettiği anlamına gelir.

Hemen çıkma oranı sıklıkla yanlış anlaşılan bir terimdir. Hemen çıkma oranının negatif olması gerekmez. Aslında, sayfanın amacına bağlıdır. Bir kişi bir makaleyi 30 dakika okuduktan sonra sayfayı tekrar terk ediyor olabilir. Bu noktada da hemen çıkma söz konusudur. Çoğu web sitesinin hemen çıkma oranı ortalama %30-50 arasındadır.

Yüksek hemen çıkma oranı üç anlama gelebilir:

  • Web sayfasının kalitesi düşük. Sayfa ziyaretçinin ilgisini çekmeyi başaramadı.
  • Ziyaretçiler aradıklarını bulamadılar.
  • Ziyaretçi aradığı bilgiyi bulmuştur.
  • Hemen çıkma oranının seviyesi web sayfasının amacına göre yorumlanır. Web sayfasının amacı bilgilendirmekse, yüksek bir hemen çıkma oranı belirgindir. Bu durumda, hemen çıkma oranının yüksek olması olumsuz değildir.

Hemen çıkma oranını nasıl düşürürsünüz?

Ancak bazen hemen çıkma oranı, ziyaretçilerin sayfayı hemen tekrar terk ettiğini gösterir. Durum böyle olduğunda, sebebin ne olabileceğine yakından bakmanız gerekir. Web sitesi yeterince çekici mi? Sayfa çok yavaş mı yükleniyor? Bilgiler ziyaretçinin ihtiyaçlarıyla iyi bağlantı kurmuyor mu? Hemen çıkma oranını azaltmanın üç yolu vardır:

  • Hedefinizi tanımlayın ve net eylem çağrılarınız olduğundan emin olun;
  • Web sitesi yükleme süresini azaltın;
  • Web sitesini mobil cihazlar için optimize edin.

Hemen çıkma oranı | Terimler sözlüğü

Sonuç: Hemen çıkma oranının farklı yorumları vardır

Daha önce de belirtildiği gibi, web sayfasının amacı önemlidir. Web sayfasının amacı, hemen çıkma oranının nasıl yorumlanacağını gösterir. Yüksek bir oranın olumsuz olması gerekmez. Ancak bazen yüksek bir oranın olumsuz bir nedeni olabilir. Bu noktada çeşitli çözümler vardır. Örneğin, web sitesine net bir harekete geçirici mesaj koymak veya bir web sayfasının yüklenme süresini hızlandırmak. Herhangi bir sorun çözüldüğünde, web sayfasının kullanıcı deneyimini olumlu yönde etkiler. Bu, organik bulunabilirliğiniz üzerinde büyük etkisi olan bir başka büyük faktördür.

Ayrıca Bakınız :   CTR Nedir? Tıklama Oranı Neden Önemlidir?

Sıkça sorulan sorular

Hemen Çıkma Oranı Nedir?

Bazen reddedilme oranı olarak da adlandırılan hemen çıkma oranı, birden fazla sayfanın görüntülenmediği ziyaretlerin yüzdesini gösterir. Hemen çıkma oranını, hemen çıkma sayısını söz konusu siteye yapılan toplam ziyaret sayısına bölerek hesaplayabilirsiniz.

Hemen Çıkma Oranının SEO Üzerindeki Etkisi Nedir?

Her zaman olumsuz olması gerekmese de, hemen çıkma oranı genellikle ziyaretçilerin sayfanızı hemen terk ettiğini gösterir. Bu konuda bir şeyler yapabilmeniz için bunun nedenine yakından bakmanız önemlidir. Siteniz yeterince alakalı veya çekici olmayabilir.

Bu yazı 782 defa görüntülendi.

Son Güncelleme Tarihi: 20 Şubat 2024

Yayım tarihi
SEO Nedir? olarak sınıflandırılmış