SEO için Screaming Frog ile yapabilecekleriniz: Yol haritam

Bir SEO uzmanı olarak, web sitesi performansını artıran ve organik trafik oluşturan çeşitli programlarla ilgili deneyimim var. Screaming Frog, benzersiz özellikleri ve birçok faydası nedeniyle en sık kullandığım araçlardan biri. Web sitelerini tarayan ve onlar hakkında veri toplayan bir masaüstü uygulamasıdır. Bu, meta veriler, durum kodları, gelen ve giden bağlantılar ve diğer önemli bilgiler gibi web sitesinin çeşitli teknik yönleri hakkında bilgi sağlar (1).

Bu metinde Screaming Frog’u diğer popüler SEO araçlarıyla karşılaştırıyor ve neden bir SEO uzmanının araç setine değerli bir katkı olduğunu anlatıyorum. Size Screaming Frog’un diğer araçlara göre avantajlarından bahsedeceğim ve bireysel kullanıcılar ya da küçük şirketler için neden verimli ve uygun fiyatlı bir alternatif olduğunu açıklayacağım.

Screaming Frog nedir?

Açıklamama başlamadan önce, Screaming Frog’un tam olarak ne olduğunu kısaca açıklayayım. Özetle, web sitelerini taramanızı sağlayan bir arama motoru optimizasyon (SEO) programıdır. Bu size o web sitesinin farklı yönleri hakkında bilgi sağlar. Screaming Frog bir masaüstü uygulamasıdır ve Windows, MacOS ve Ubuntu için kullanılabilir.

Screaming Frog kullanıcısı olarak, bu aracı kullanarak web sitelerini tarar ve URL’lerin bir listesini oluşturursunuz. Bu süreçte meta verileri, durum kodlarını, gelen ve giden bağlantıları ve diğer önemli bilgileri de toplarsınız. Bu tarama size kırık bağlantılar, yinelenen içerik, eksik meta veriler ve web sitenizin sıralamasını olumsuz etkileyen diğer teknik SEO sorunları gibi sorunların varlığı hakkında fikir verir.

Screaming Frog nedir

Buna ek olarak, Screaming Frog başka özellikler de sunar. Bunlar arasında anahtar kelimelere göre sayfa içeriğini analiz etme ve XML site haritaları oluşturma yer alır. Ayrıca, Screaming Frog tarafından toplanan verileri dışa aktarabilir ve böylece diğer SEO araçlarıyla entegre edebilirsiniz.

SEO uzmanları Screaming Frog’u sıklıkla kullanmaktadır. Bu, yüksek kullanım kolaylığı ve kapsamlı yetenekleri ile açıklanmaktadır. Screaming Frog teknik sorunları belirlemenize ve böylece web sitenizin arama motoru optimizasyonunu geliştirmenize yardımcı olur. SEO uzmanlarının yanı sıra, web sitesi yöneticileri ve web geliştiricileri için de değerli bir araçtır.

SEO için Screaming Frog’un artıları ve eksileri

SEO’nun Kanal Etkisi
İçerik Pazarlama SEO içgörüleri, hedef kitlenizle alakalı konuların ve anahtar kelimelerin belirlenmesine yardımcı olarak içerik stratejinizin şekillendirilmesine yardımcı olabilir. İyi SEO uygulamaları içeriğinizin görünürlüğünü ve erişimini de artırabilir.
Sosyal medya Sosyal sinyaller SEO’ya doğrudan katkıda bulunmasa da, sosyal medyada içerik paylaşmak görünürlüğün, trafiğin ve geri bağlantıların artmasına neden olabilir ve bu da sonuçta SEO’nuzu geliştirebilir.
HALKLA İLIŞKILER PR faaliyetleri, SEO için önemli bir faktör olan yüksek kaliteli geri bağlantıların oluşturulmasına yardımcı olabilir. Diğer taraftan, SEO içgörüleri PR çalışmaları için ilgili yayınların ve etkileyicilerin belirlenmesine yardımcı olabilir.
E-posta pazarlama SEO, sitenize daha fazla organik trafik çekmenize yardımcı olabilir ve bu da e-posta listenize daha fazla kayıt yapılmasını sağlayabilir. Tersine, e-posta pazarlaması içeriğinizin erişimini artırmak ve daha fazla trafik ve geri bağlantı oluşturmak için kullanılabilir.
Ücretli Arama Ağı Reklamcılığı (SEM) SEO ve SEM birbirini tamamlayabilir. Örneğin, SEO’da iyi performans gösteren anahtar kelimeler ücretli arama kampanyalarında kullanılabilir ve bunun tersi de geçerlidir. Dahası, birleşik bir SEO/SEM stratejisi arama sonuçlarında görünürlüğün artmasını sağlayabilir.

Screaming Frog’un işlevleri nelerdir?

Screaming Frog kullanıyorsanız, çeşitli işlevlerden yararlanabilirsiniz. Bunların her biri web sitenizi arama motorları için optimize etmenize yardımcı olacaktır. Diğer şeylerin yanı sıra, Screaming Frog size şunları sağlar:

  • Web sitenizi tarayın ve tüm URL’lerin, meta verilerin ve web sitesinin diğer teknik yönlerinin bir listesini oluşturun.
  • Web sitenizdeki yinelenen içeriği belirleyin ve çözün. Yinelenen içerik, organik arama sonuçlarında daha düşük bir sıralamaya neden olur. Bu yüzden tercihen mümkün olan en kısa sürede bununla ilgilenmelisiniz.
  • Web sitenizdeki kırık bağlantıları hızlı bir şekilde bulun ve düzeltin. Bu sadece ziyaretçilerin kullanıcı deneyimini iyileştirmekle kalmaz, aynı zamanda web sitenizin SEO performansını da artırır.
  • Web sitenizin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmak için web sitenizdeki meta verileri optimize edin. Meta veriler başlıkları, başlıkları ve açıklamaları içerir.

Screaming Frog'un işlevleri

  • Web sitenizin daha iyi dizine eklenmesini sağlamak için Google Search Console’a gönderebileceğiniz bir XML site haritası oluşturun (2).
  • Web sitenizdeki sayfaları, içeriklerini optimize etmek için anahtar kelimelere ve diğer ilgili parametrelere göre analiz edin.
  • Screaming Frog tarafından toplanan verileri Google Analytics ve Google Search Console gibi diğer SEO araçlarına aktarın.
  • Web sitenize erişimi kısıtlamak ve SEO performansını artırmak için robots.txt ve htaccess dosyalarını yönetin (3).

Screaming Frog ile başlıyoruz

Screaming Frog’u kullanmaya başlamak ister misiniz? O zaman aşağıdaki adımları takip edin:

  1. Screaming Frog web sitesine gidin ve yazılımı indirin.
  1. Yazılımı bilgisayarınıza kurun ve programı açın.
  1. Arama kutusuna web sitenizin URL’sini girin ve ardından ‘Başlat’a tıklayın.
  1. Screaming Frog şimdi web sitenizi taramaya başlayacaktır. Her zaman yazılım işlemin tamamlandığını gösterene kadar bekleyin.
  1. Screaming Frog’un sizin için topladığı verileri görüntüleyin. Web sitenizin sayfaları hakkında bilgi almak için farklı sekmelere erişebilirsiniz. Sayfa başlıkları, meta açıklamalar, H1 etiketleri ve daha fazlası hakkında düşünebilirsiniz.
  1. Screaming Frog’un çeşitli işlevleri sorunları belirlemenize ve düzeltmenize yardımcı olur. Örnekler arasında kırık bağlantıları, yinelenen içeriği ve meta veri sorunlarını bulma ve düzeltme yer alır.
  1. Screaming Frog tarafından toplanan verileri Google Analytics ve Google Search Console gibi diğer SEO araçlarına aktarın (4).
Ayrıca Bakınız :   Belçika'da terör planlarının konuşulduğu iddia edilen otobüste patlayıcı bulunmadı

Screaming Frog’u kullanmaya yeni başladığınızda, nereden başlayacağınıza karar vermek zor olabilir. Ayrıca, yazılımın size sunduğu tüm özelliklere henüz aşina değilsinizdir. Ancak, başlamanız için Screaming Frog web sitesinde çeşitli eğitimler ve belgeler sunmaktadır. Bunlar araçtan en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca, internette Screaming Frog’un nasıl kullanılacağına dair birçok öğretici ve kılavuz da bulabilirsiniz.

Screaming Frog ne tür web siteleri için uygundur?

Screaming Frog, aşağıdakiler de dahil olmak üzere farklı web sitesi türleri için kullanılabilir:

  1. Küçük ve büyük web siteleri: Screaming Frog hem küçük hem de büyük web siteleri için uygundur. İster basit bir blog tutun ister büyük bir ticaret sitesi yönetin, Screaming Frog teknik sorunları belirlemenize ve çözmenize yardımcı olur.
  1. Dinamik web siteleri: Screaming Frog dinamik web siteleri için de uygundur. Burada WordPress veya Drupal gibi bir CMS (İçerik Yönetim Sistemi) tarafından kontrol edilen web sitelerini düşünebilirsiniz. Ayrıca bu dinamik web sitelerinde Screaming Frog, arama motoru optimizasyonunuzu (SEO) etkileyen teknik sorunları tespit edebilir.
  1. Farklı sektörlere ait web siteleri: Screaming Frog, e-ticaret, seyahat, sağlık, teknoloji ve daha fazlası dahil olmak üzere farklı endüstrilere ve sektörlere ait web siteleri için uygundur. Araç, web sitenizin SEO performansını geliştirmenize ve sektörünüze özgü darboğazları belirlemenize yardımcı olur.

Kısacası, Screaming Frog farklı tür ve büyüklükteki ve farklı sektörlere ait web siteleri için uygundur. Araç, teknik sorunları belirlemenize ve web sitenizin arama motoru optimizasyonunu geliştirmenize yardımcı olur.

Web sitesi geçişi için Screaming Frog’u kullanma

Web siteniz veya web sayfanız başka bir yere mi taşınıyor? Screaming Frog, web sitesi taşıma işlemi sırasında da işe yarar. Sonuçta, bir web sitesi geçişi sırasında web sitesinin teknik yönlerini düzgün bir şekilde izlemeye devam etmek önemlidir. Bu şekilde, web sitenizin SEO’su üzerinde olumsuz etkisi olan sorunların ortaya çıkmasını önlersiniz. Screaming Frog, web sitenizin teknik yönleri hakkında size fikir verir ve geçiş sırasında ortaya çıkabilecek sorunları belirler.

Web sitesi taşıma işlemine başlamadan önce, Screaming Frog eski web sitenizde bir tarama gerçekleştirir. Bu, teknik yönler hakkında bilgi edinmenize yardımcı olacaktır. Buna dayanarak, kırık bağlantılar, yinelenen içerik ve eksik meta veriler gibi sorunları belirler ve geçişten önce bunları düzeltirsiniz. Bu, yeni web sitenizin SEO performansını hemen artıracaktır.

Screaming Frog web sitesi geçişi

Taşıma işlemi sırasında Screaming Frog’u da kullanırsınız. Araç sayesinde, süreç sırasında web sitenizin SEO’sunu etkileyen teknik sorunların oluşup oluşmadığını hızlı bir şekilde öğrenebilirsiniz. Bunları hızlı bir şekilde çözerek organik arama motoru sonuçlarındaki sıralamanızın ve web sitenize gelen trafiğin zarar görmesini engellemiş olursunuz.

Taşıma işleminden önce ve taşıma sırasında olduğu gibi, taşıma işleminden sonra da Screaming Frog ile bir tarama daha gerçekleştirirsiniz. Bunu, tüm sorunların giderildiğinden emin olmak için yaparsınız. Eğer öyleyse, arama motorlarının web sitenizi düzgün bir şekilde dizine ekleyebileceğini bilirsiniz. Web sitenizin SEO performansını izlemeye ve optimize etmeye devam etmek için Screaming Frog’u daha sonra düzenli olarak kullanmaya devam edin. Bu araçtan elde edeceğiniz net bilgiler, web sitenizi büyütmek için ne yapmanız gerektiğini size söyleyecektir.

Tarama hatalarını keşfetme

Tarama, bir web sitesini indekslemek için keşfetmekten başka bir şey değildir. Tarama hataları kırık bağlantılardan kaynaklanır ve bir arama motorunun ziyaretini tamamlamasını imkansız hale getirir. Diğer şeylerin yanı sıra bu, bağlantı değerinizi kaybetmenize neden olabilir. Tarama hatalarını tespit etmek için Screaming Frog’u kullanarak web sitenizde bir tarama gerçekleştirin. Bunu, daha önce anlattığım gibi, web sitesinin web adresini arama alanına girerek ve ardından “Başlat” düğmesine tıklayarak yaparsınız. Screaming Frog daha sonra web sitenizi taramaya başlayacak ve buna bağlı olarak tarama hataları da dahil olmak üzere çeşitli konularda raporlar oluşturacaktır.

Tarama hatalarınız hakkında bilgi edinmek için Screaming Frog’daki “Tarama Hataları” raporuna göz atın. Bu rapor, web sitesi tarafından döndürülen HTTP durum kodları hakkında bilgi içerir. Ayrıca tarama işlemi sırasında tespit edilen hataları da bulabilirsiniz. Rapor, 404 hataları, 500 hataları ve 301 yönlendirmeleri dahil olmak üzere farklı durum kodlarına göre filtrelenebilir. Bu şekilde, belirli sayfaların içerdiği hatalar hakkında hızlı bir şekilde bilgi edinebilirsiniz.

Tarama hataları web sitesi geçişini tespit eder

Screaming Frog tarama hataları tespit etti mi? O halde bunları araştırmak ve düzeltmek önemlidir. Bunu yapmazsanız, arama motoru optimizasyonu olumsuz etkilenecek ve web siteniz en iyi şekilde çalışmayacaktır. Hataların düzeltilmesi, örneğin sayfanın içeriğini değiştirerek, URL’yi değiştirerek veya web sitesinin kodundaki hatayı düzelterek yapılır.

Screaming Frog ile düzenli olarak tarama yaparak ve tarama hatalarını düzelterek web sitesinin SEO performansını artırabilirsiniz. Böylece arama motorlarının web sitesini düzgün bir şekilde dizine ekleyebilmesini ve sıralayabilmesini sağlarsınız (5).

Screaming Frog API ilginç mi?

Screaming Frog API (Uygulama Programlama Arayüzü), düzenli olarak gelişmiş analizler ve raporlar oluşturması gereken şirketlerin ve SEO uzmanlarının ilgisini çekmektedir. Bir API, iki uygulamanın birbiriyle iletişim kurmasını sağlar. Screaming Frog API, kullanıcıların işlevlerini ve verilerini diğer araçlara ve yazılımlara entegre etmesine olanak tanır. Bu şekilde daha fazla süreci otomatikleştirdikçe, şirketinizin iş akışını düzene sokmada daha da başarılı olursunuz. Bu size önemli miktarda zaman kazandıracaktır.

Ayrıca Bakınız :   SEO'da A/B testi için strateji

Screaming Frog API, Screaming Frog tarayıcısına uzaktan bağlanmanızı sağlar. Belirli verileri ve raporları özel gösterge tablolarına, raporlama araçlarına veya diğer yazılım uygulamalarına aktarmanıza olanak tanır. Bir kullanıcı olarak bu, gelişmiş SEO analizi, web sitesi denetimleri ve web sitesi izleme için kişiselleştirilmiş iş akışları oluşturmanıza olanak tanır.

Screaming Frog API’sini, işletmenizin özel ihtiyaçlarına göre uyarlanmış özel entegrasyonlar ve çözümler geliştirmek için de kullanabilirsiniz. Screaming Frog’un özellikleri, iş akışınızın benzersiz gereksinimlerini daha fazla karşılamanızı sağlayacaktır.

Screaming Frog diğer SEO araçlarına kıyasla nasıl?

Screaming Frog en popüler arama motoru optimizasyon araçları arasındadır. İnsanlar genellikle bu aracı Google Search Console, Ahrefs ve SEMrush gibi diğer SEO araçlarıyla karşılaştırır. Her aracın kendine has özellikleri ve faydaları olsa da, Screaming Frog SEO araç setinize değerli bir katkıdır.

Aracı Google Search Console ile karşılaştırdığımızda, Screaming Frog bir web sitesinin teknik yönleri hakkında daha ayrıntılı bilgi sunar. Bu hususlar arasında meta veriler, durum kodları, gelen ve giden bağlantılar yer alır. Screaming Frog’u raporları dışa aktarmak ve verileri diğer araçlarda kullanmak için de kullanabilirsiniz.

Ahrefs ile karşılaştırıldığında, Screaming Frog bir web sitesinin teknik SEO yönlerine çok daha fazla odaklanır. Ahrefs ise daha çok bağlantı kurma ve rekabet analizine odaklanır. Ahrefs ayrıca backlink profilleri hakkında ayrıntılı bilgi sağlar ve yeni anahtar kelimelerin belirlenmesine ve rakip içeriklerin analiz edilmesine yardımcı olur.

Screaming Frog ile SEMrush’ı karşılaştırıyor musunuz? O zaman bile ilkinin web sitelerinin teknik yönlerine çok daha fazla odaklandığı sonucuna varabilirsiniz. SEMrush ise rekabet analizi ve anahtar kelime araştırmasına daha fazla odaklanıyor. Buna ek olarak, SEMrush sosyal medya analizi ve PPC (tıklama başına ödeme) reklam analizi için özellikler de sunar.

Kısacası, Screaming Frog ve diğer SEO araçları farklı özelliklere ve avantajlara sahip olsa da, Screaming Frog SEO araç setine değerli bir katkıdır. Bu, bir web sitesinin teknik yönlerine odaklanması, ayrıntılı raporları dışa aktarma ve verileri diğer araçlarda kullanma yeteneği ile açıklanmaktadır. Hangi araçların en iyi olduğunu belirlemek, işletmenizin özel ihtiyaçlarından yola çıkarak yapılır. Screaming Frog’u her zaman diğer araçlarla birlikte kullanın. Bu şekilde, web sitenizin arama motorlarındaki performansının tam bir resmini elde edersiniz.

Screaming Frog ve Google Arama Konsolu

Screaming Frog ve Google Search Console (eski adıyla Google Webmaster Tools) birer arama motoru optimizasyon aracıdır. Bununla birlikte, işlevleri ve sağladıkları veri türü açısından belirgin farklılıklar vardır.

  1. Screaming Frog, web sitenizi taramanızı sağlayan bir masaüstü uygulamasıdır. Bu, web sitenizin çeşitli teknik yönleri hakkında bilgi sağlar. Bunlar meta verileri, durum kodlarını, gelen ve giden bağlantıları içerir. Screaming Frog, kırık bağlantılar, yinelenen içerik ve eksik meta veriler gibi sorunları belirlemek için kullanılır. Tüm bu sorunlar web sitenizin arama motoru optimizasyonunu etkiler.
  1. Google Search Console, Google’ın ücretsiz bir aracıdır. Web sitesi sahipleri, web sitelerini izlemek ve Google arama sonuçlarındaki performansı hakkında raporlar almak için kullanabilirler. Google Search Console ile, diğer şeylerin yanı sıra, kullanıcıların web sitenizi bulmak için hangi anahtar kelimeleri kullandığını, web sitenizin arama motorlarından ne kadar trafik aldığını ve hangi sayfaların en yüksek sıralamaya sahip olduğunu görebilirsiniz.

Screaming Frog ve GSC

  1. Screaming Frog ve Google Search Console arasındaki temel fark nedir? Screaming Frog web sitenizdeki teknik sorunları belirlemeye odaklanırken, Google Search Console web sitenizin Google’ın arama sonuçlarındaki performansını izlemeye odaklanır. Google Search Console’u web sitenizi arama motorları için optimize etmek için de kullanabilirsiniz. Ancak, her iki araç da arama motoru optimizasyonu için değerlidir. Bunları birlikte kullanmak size web sitenizin performansının ayrıntılı bir resmini verecektir.

Screaming Frog’un Google Search Console’a göre avantajları

Screaming Frog ve Google Search Console (eski adıyla Google Webmaster Tools) arama motoru optimizasyonuna (SEO) önemli ölçüde katkıda bulunur. Ancak, Screaming Frog’un Google Search Console’a göre avantajları nelerdir? Aşağıda listeliyorum:

  1. Screaming Frog’un Google Search Console’a göre en önemli avantajlarından biri, bir web sitesini kapsamlı bir şekilde tarayabilmesidir. Masaüstü uygulaması, meta veriler, durum kodları, gelen ve giden bağlantılar gibi web sitenizin çeşitli teknik yönleri hakkında fikir verir. Screaming Frog, kırık bağlantılar, yinelenen içerik ve eksik meta veriler gibi sorunları belirlemenizi sağlar. Bunlar web sitenizin arama motoru optimizasyonunu etkiler.
  1. Screaming Frog’un bir diğer avantajı da bu araç üzerinde tam kontrole sahip olmanızdır. Başka bir deyişle, topladığınız veriler ve bunları nasıl kullanacağınız üzerinde tam kontrole sahipsiniz. Google Search Console’da ise verileri Google toplar ve nasıl görüntüleneceğine arama motorunun kendisi karar verir.
  1. Screaming Frog’un üçüncü bir avantajı, verileri diğer araçlarda kullanmanıza olanak tanıyan raporları dışa aktarma yeteneğidir. Google Search Console ile bu çok daha zordur.

Kısacası, Screaming Frog, Google Search Console’dan farklı olarak, oluşturulan veriler ve raporlar üzerinde size tam kontrol sağlar. Ayrıca bir web sitesinin teknik yönleri hakkında daha ayrıntılı bilgi sağlar. Bu, web sitenizin arama motoru optimizasyonu üzerinde olumsuz etkisi olan sorunları belirlemenize ve çözmenize yardımcı olur.

Screaming Frog ve Ahrefs

Ahrefs bir diğer popüler arama motoru optimizasyon aracıdır. Google Search Console ve Screaming Fros arasında olduğu gibi, Ahrefs ve Screaming Frog arasında da bazı önemli farklar vardır.

  1. Screaming Frog, yukarıda da belirtildiği gibi, teknik yönleri hakkında fikir edinmek için bir web sitesini taramanızı sağlayan bir masaüstü uygulamasıdır. Bununla kırık bağlantılar, yinelenen içerik ve eksik meta veriler gibi sorunları tespit edebilirsiniz.
  1. Ahrefs, rekabet analizi ve bağlantı oluşturma için çevrimiçi bir araçtır. Web sitelerinin backlink profilleri hakkında ayrıntılı bilgi sağlar. Buna bağlantıların miktarı, bağlantıların kalitesi ve bağlantıların yönlendirdiği açılış sayfaları dahildir. Ahrefs ayrıca yeni anahtar kelimeler belirlemenize ve rakiplerin içeriğini analiz etmenize olanak tanır.
  1. Screaming Frog bu nedenle bir web sitesinin teknik yönlerine odaklanırken, Ahrefs daha çok bağlantı oluşturma ve rakip analizine odaklanır. Ancak her iki araç da arama motoru optimizasyonu için değerlidir. SEO uzmanları ve web sitesi sahipleri genellikle bunları birlikte kullanır. Bu şekilde, bir web sitesinin performansının kapsamlı bir resmini elde ederler. Ahrefs en iyi SEO için hepsi bir arada bir araç olarak tanımlanır. Screaming Frog daha çok bir web sitesindeki teknik sorunları belirlemeye odaklanır.
Ayrıca Bakınız :   Affiliate Marketing (Satış Ortaklığı) Nedir? Nasıl Yapılır?

Screaming Frog’un Ahrefs’e göre avantajları

Screaming Frog ve Ahrefs her ikisi de popüler arama motoru optimizasyon araçlarıdır ve her birinin kendine özgü avantajları vardır. Ancak, Screaming Frog size Ahrefs’e göre hangi açılardan katma değer sunuyor?

  1. Web sitenizi tarayan ve teknik yönleri hakkında fikir veren bir uygulama olan Screaming Frog, web sitenizin arama motoru optimizasyonunu olumsuz etkileyen teknik sorunları belirlemenize olanak tanır. Ahrefs de teknik düzeyde hizmet verebilmesine rağmen, bu aracın yetenekleri daha sınırlıdır.
  1. Screaming Frog’un bir diğer avantajı ise aracın Ahrefs’ten daha ucuz olması. Özellikle küçük şirketler veya bireysel kullanıcılar için bu önemli bir özelliktir. Screaming Frog’un sınırlı işlevlere sahip ücretsiz bir sürümü de vardır. Küçük bir bütçeniz mi var? O zaman bu sizin için iyi bir alternatif olabilir.
  1. Screaming Frog büyük bir kullanım kolaylığı sunar ve sonuçları sorunsuz bir şekilde verir. Ayrıca ayrıntılı raporlar sunar ve web sitenizin SEO performansının daha kapsamlı bir resmini elde etmek için diğer araçlarla birlikte kullanabilirsiniz.

Kısacası, Screaming Frog’un Ahrefs’e göre en büyük avantajı, aracın teknik yönlerine odaklanması ve uygun fiyatlı olmasıdır.

Screaming Frog ve SEMrush

SEMrush sık kullanılan bir diğer arama motoru optimizasyon aracıdır. Screaming Frog ve SEMrush arasındaki farklar nelerdir?

  1. Screaming Frog, web sitenizi hatalara karşı kolay ve hızlı bir şekilde analiz etmenizi sağlayan bir analiz aracıdır. Web sitesi tarayıcısı, yaygın arama motoru optimizasyonu sorunlarını belirleyerek SEO’nuzu geliştirmenize yardımcı olur. Screaming Frog, web sitenizin çeşitli teknik yönleri hakkında size fikir verir.
  1. SEMrush, rekabet analizi ve anahtar kelime araştırması için kullandığınız çevrimiçi bir araçtır. Bu araç size diğer şeylerin yanı sıra anahtar kelime hacmi, rekabet, anahtar kelimeyle ilgili reklamlar, geri bağlantılar ve web sitesi trafiği hakkında ayrıntılı bilgi sağlar.
  1. Screaming Frog ve SEMrush arasındaki temel fark, Screaming Frog’un bir web sitesinin teknik yönlerine daha fazla odaklanmasıdır. SEMrush ise daha çok rekabet analizi ve anahtar kelime araştırmasına odaklanır. Buna ek olarak SEMrush, sosyal medya analizi ve PPC (tıklama başına ödeme) reklam analizi için özellikler de sunar. Screaming Frog için durum böyle değildir; bu araç esas olarak SEO’ya odaklanır.

Kısacası, SEMrush’ın SEO için daha çok hepsi bir arada bir araç olduğunu söyleyebilirsiniz. Screaming Frog ise daha çok web sitenizdeki teknik sorunları belirlemeye odaklanır. Ancak her iki araç da arama motoru optimizasyonu için değerlidir. Web sitenizin performansına ilişkin kapsamlı bir resim elde etmek için bu araçları birlikte kullanın.

Screaming Frog’un SEMrush’a göre avantajı

Screaming Frog ve SEMrush’ın her ikisi de yaygın olarak kullanılmaktadır ve her birinin kendine özgü avantajları vardır. Ancak, Screaming Frog hangi açılardan SEMrush’tan daha değerlidir?

  1. SEMrush’tan çok daha fazlası olan Screaming Frog, meta veriler, durum kodları, gelen ve giden bağlantılar gibi bir web sitesinin teknik yönleri hakkında fikir verir. SEMrush temel olarak anahtar kelime araştırması ve rekabet analizi konusunda uzmanlaşmıştır.
  1. Screaming Frog, bir web sitesini taramanızı sağlayan bir masaüstü uygulamasıdır. Bu, hızlı ve verimli çalıştığı anlamına gelir. Ayrıca, web sitenizin SEO performansının tam bir resmini elde etmek için Screaming Frog’u diğer araçlarla birlikte kullanabilirsiniz.

Screaming Frog ve Ahrefs

  1. Screaming Frog’un bir diğer avantajı da SEMrush’a kıyasla çok daha uygun fiyatlı bir araç olmasıdır. Bu özellikle küçük şirketler ve bireysel kullanıcılar için önemlidir. Screaming Frog ayrıca sınırlı işlevselliğe sahip ücretsiz bir sürüme sahiptir.

SEMrush ile karşılaştırıldığında Screaming Frog, web sitenizin teknik yönlerine daha fazla odaklanır, hızlı ve verimlidir ve daha küçük girişimciler için de uygun fiyatlıdır.

Sonuç

Bir SEO uzmanı olarak, Screaming Frog’un web sitelerini arama motorları için optimize etmek için değerli bir araç olduğunu söyleyebilirim. Google Search Console, Ahrefs ve SEMrush gibi diğer SEO araçları da çeşitli avantajlar sunsa da, Screaming Frog benzersiz olarak adlandırılabilir. Bu, bir web sitesinin teknik yönlerine odaklanması ve ayrıntılı raporları dışa aktarma yeteneği ile açıklanmaktadır. Ayrıca, Screaming Frog tarafından oluşturulan verileri diğer araçlarda da kullanabilirsiniz.

Screaming Frog verimli ve uygun fiyatlı bir araçtır, bu da özellikle sınırlı arama motoru optimizasyonu kaynaklarına sahip olan ilgili taraflar için bir avantajdır. Ancak Screaming Frog’u diğer araçlarla birlikte kullanmanızı tavsiye ederim. Bu şekilde, web sitenizin SEO performansının en eksiksiz resmini elde edersiniz. Organik sıralamanızı ve web sitenize gelen trafiği olumsuz etkileyen sorunların üstesinden daha sorunsuz ve verimli bir şekilde gelebilirsiniz.

Kaynaklar

  1. https://developers.google.com/search/docs/fundamentals/how-search-works#indexing
Bu yazı 293 defa görüntülendi.

Son Güncelleme Tarihi: 19 Şubat 2024

Yayım tarihi
SEO Nedir? olarak sınıflandırılmış